{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.882 visninger | Oprettet:

Opfriskning af læderrat? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har et 3 egers læderrat i min Golf 4, der desværre er lidt slidt.
Så jeg tænkte på, om man på en eller anden måde kan opfriske farven og glansen igen?

Det skal jo selvfølgelig ikke være noget der smitter af.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfriskning af læderrat?
  • #1   19. aug 2009 Rattet skal have have et tykt lag læderfedt, som det kan trække på i nogle dage, inden det poleres væk igen. Men det kræver jo så lige, at man ikke rører ved rattet i nogle dage smiley

• #2   19. aug 2009 Okay, der findes ikke andre metoder, der ikke tager helt så lang tid?

Jeg tænkte på, om man evt. kan få noget læderfedt med en eller anden form for farvepigment i, eller er det ikke nødvendigt?

• #3   19. aug 2009 Kig ned forbi den lokale farvehandel de har som regel det du skal bruge

• #4   19. aug 2009 Okay, det vil jeg prøve.

Der er ikke nogen, der kan anbefale nogle specifikke produkter?

• #5   19. aug 2009 Hvis du har mulighed for det, så tag rattet af, og lad det trække noget skosværte i den rigtige farve i nogle dage (tykt lag). Herefter gnider du rattet grundigt rent for skosværten, og giver det et tykt lag læderfedt, som det kan trække nogle dage. Herefter polerer du rattet grundigt med tøre klude, indtil der ikke længere er nogen afsmitning.

Jeg har været med til at forny en læderkabine på den måde, og resultatet blev ganske godt! Desværre vil der efterfølgende være en lille smule afsmitning fra skosværten :-\

Alternativt kunne du også smutte forbi et par lokale huggere, og se om ikke du kunne finde et lækkert rat.

• #6   19. aug 2009 Okay, tak for jeres svar.

Tror jeg vil prøve at se, om det ikke er nok bare at give det noget læderfedt.
    Det lyder som om, det er det mindst krævende.

• #7   19. aug 2009 Du kan evt. give det et tykt lag, og efterfølgende pakke rattet ind i køkkenfilm / husholdningsfilm. Så kan læderet rigtigt trække på fedtet, imens du kører smiley

• #8   19. aug 2009 Okay, det kunne godt være det var en god ide, for jeg kan ikke rigtigt undvære den i flere dage.

• #9   19. aug 2009 Skosværte fungere rigtig godt. Har brugt det på mit eget rart. Du skal bare købe det der er klar, så får du ikke sorte fingre hvis du ikke får sværten helt tøret af :o) Koster 30 kr for en bøtte.

Kommentér på:
Opfriskning af læderrat?

Annonce