{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Golf 4, 1,8 til 1,8 20V Turbo forskel? {{forumTopicSubject}}

Hey de herre og damer.

Jeg laver et nyt indlæg, pga. det fra i fredags gik op i hat og briller med godkendelse og man var en nar hvis man ikke også skiftede bremser pga. de ekstra 25HK. osv osv.
Jeg søger bare lidt hjælp til kommende indkøbs liste smiley

Jeg vil gerne smide en anden motor i en golf jeg har besluttet mig for at købe. en 1.8 liters 20V med 125 HK. men ville gerne have en 1.8 20V Turbo motor med 150HK i den istedet. ville bare høre hvad der er af forskel ? Bremse størrelse, Udstødnings system, køler, gearkasse osv osv ?

regner med at købe motor komplet, med manifolde, turbo, motorstyring, tryk rør, intercooler. men hvad andet skal laves om ?

håber nogle har gjort det før eller kender til det.

/ Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 4, 1,8 til 1,8 20V Turbo forskel?
  • #1   24. aug 2009 Du skal "kun" skifte motoren og hvad der ellers hører til motorskiftet. Du skal ikke røre ved bremser smiley

• #2   24. aug 2009 Ja, hvis du ændre bremserne også skal du betale afgift, så lad være med det.

• #3   24. aug 2009 Jannick T
    Man skal ikke betale afgift af den, hvis man skifter motoren. Så det behøver ikke nødvendigvis at være så meget dyrere.

• #4   24. aug 2009 Jeg har en AGU motor liggene med ny toppakning og tandrem Har os motorstyring og intercoler kit samt 3" forrør der er os highflow udst. manifold på. og motor styringen er chippet. motoren lagde 200hk da den lå i bilen

• #5   24. aug 2009 ring dog til told og skat og få det svar du ønsker

• #6   24. aug 2009 Jannick T : fordi jeg skal give 35.000,- for 1.8 20V. der er altså langt op til hvad folk forlanger for en GTI. og så er det sku da meget sjovt at skrue lidt selv smiley

BAY : okay, så holder jeg mig til motor kun. Min synsmand sagde bare at motoren godt må komme i uden jeg skal betale noget, så mere ved jeg ikke.
    men jeg kan jo næsten regne ud, at forrør og sådan ikke er ens. så det er sådanne ting jeg meget gerne vil høre hvad jeg skal ud og købe.

Ronni G : tak for hjælpen.

• #7   24. aug 2009 M & M's G
    Ikke for at "rakke ned" på din motor - men den skal han ikke købe. Skal han over de 150 hk, skal der skiftes bremser og lignende og desuden også indhentes ny godkendelse, betales afgift osv.

• #8   24. aug 2009 du kan finde en org. ´lækker std. gti turbo fra 55- op

har set flere engros biler stå deromkring .. og de står som fabriks biler næsten, .. dvs. familie vogne.

• #9   24. aug 2009 ----Hasbro---- . : det har INTET med typegodkendelser at gøre. hver ny sød at læs mit indlæg. det handler om hvad jeg skal ud og købe for søøøren da.

B4NDIT ™ : ikke hvad jeg har fået at vide i synshallerne. kun at det skal oplyses til skat og forsikring. men ikke at der skal betales ved hverken kasse 1,2,3 eller andre. smiley

M & M's G : hmm km og stand ? og pris selvfølgelig. havde dog kun kigget på Std. motore.

• #10   24. aug 2009 ups jeg misforstod hvad du havde skrevet :-S

• #11   24. aug 2009 Andreas K
    Din synsmand har ret i, at du gerne må sætte motoren i - men du må vist ikke chippe den efterfølgende. Og hvis du skifter bremser, anses det for et identitetsskift og ikke bare et motorskift - det betyder, du skal betale afgift.
    Jeg må tilstå, jeg ikke er klar over, om udstødningssystemet er det samme - men nej, sandsynligvis ikke. Du kan bare købe en sportsudstødning, når du alligevel er i gang smiley

• #12   24. aug 2009 B4NDIT ™ : har du link til Golf gti til 55 ?

• #13   24. aug 2009 ----Hasbro---- . : bare helt iorden

B A Y : har også kun kigget std. motore. du må vel heller ikke chippe en som er født gti. den får vel 30% effekt ?

• #14   24. aug 2009 Andreas K
    Læs lige mit indlæg rettet til M & M's G - du skal ikke købe en tunet motor, men <i>kun</i> en standard, da det ellers ikke er lovligt, desværre. Og desuden heller ikke forsvarligt at køre i.

• #15   24. aug 2009 Andreas K
    Netop en 1.8T standard kan godkendes til næsten 200 hk - noget med typegodkendelser osv. Men det kræver, det er et godkendt program, der lægges i den, så det er ikke hvem som helst, der må chippe den.
    Mig bekendt må du slet ikke tune din 1.8T, hvis du lægger den over i en, som er født 1.8'er.

• #16   24. aug 2009 i know i know. har jo skrevet jeg kigger på std. motore. men kan den chippes, kan den vel også "de-chippes" eller hvad ?

• #17   24. aug 2009 nej fordi Std. motoren i sig selv er jo 20% og det er jo mig bekendt det maksimale.

• #18   24. aug 2009 Jaeh, du kan godt få indlæst et standard program i den igen. Dog kan du også få problemer med både intercooler-kittet (hvis det er frontmonteret) og udstødningen, så jeg tror, jeg ville finde en standard-motor, hvis det er muligt.

• #19   24. aug 2009 Det er egentligt komplet idioti at man først bliver bonget fra penge pungen, når man sørger for bedre bremse evne. haha, Danmark i en nødeskal. regler regler, forbud, forbud og ingen ide eller mening med det.

• #20   24. aug 2009 Ja, som udgangspunkt er det maksimalt 20 % - men hvis den var standard 1.8T fra fabrikken, må den gerne overskrides med chip, hvis man får godkendelse på det. Min gamle Golf blev chippet til 196 hk lovligt og uden der skulle betales afgift.

• #21   24. aug 2009 Det er fordi det er en helt anden regel, der sættes i spil, når man skifter bremser. Det gælder, uanset om du skifter motoren eller ej. Man skal huske at skelne mellem reglen om effektforøgelse og reglen om identitetsskift.

• #22   24. aug 2009 Men blokken er den samme mig bekendt. så beslag, motorophæng og sådan er vel ens ? jeg river jo bare fronten af den, og får det lavet fint og rigtigt.
    jeg er egentlig ligeglad med bremser og sådan.
    Men der er ingen tvivl om at Gti motoren er den bedste. lige på nær 2.8 V6. men altså 1.6 SR har lige i underkanten, men 1.8 er okay, syntes bare tit der er noget galt med dem, og 2.0'eren er en tørstig satan hvad angår olie, og det var jo faktisk en udgået motor.
    og hvis man ser på hastigheds grænserne i landet, så er en Fiat punto jo ligeså lovlig at køre 110 km/t som en Ferarri med 4 gange bremsekraft. så alt det der med at man er en nar hvis ikke man skifter bremser er jo noget pis. det er jo fordi man så er en nar og køre så hurtigt man selv har lyst.

• #23   24. aug 2009 Grunden til, at 20 %-reglen er der, er fordi man regner med, at standard-bremsere kan holde til 20 % yderligere effekt, så det er noget fis, at man er en idiot, hvis man ikke skifter bremser smiley

• #24   24. aug 2009 B A Y - Men hvad så hvis man vælger R32 eller S3 bremser? Det jo så ikke fra en GTI eller 1.8T model? Går det så under idenditetskifte?

• #25   24. aug 2009 Cralle .
    Det går jeg ud fra, at ethvert bremseskift gør. Jeg er ikke så meget inde i reglerne, så jeg kan svare på dét konkrete spørgsmål smiley

• #26   24. aug 2009 Ved du så noget om effekt forøgelse ud over de 150, f.kes chip og lidt andet så man lander i nærheden af de 200, får man så fuld skrald på afgiften?

• #27   24. aug 2009 Cralle . : han har jo skrevet han havde 196 HK i hans fuldt lovligt og uden afgift. der har du jo svaret smiley

men hvis jeg skal betale afgift af GTI bremser, skal man vel også af R32. alt andet er da komplet idioti.

og B A Y, du siger helt det samme som synsmanden, så du har fat i den lange ende er jeg sikker på. og takker for hjælpen. dog kunne det være skide lækkert hvis en lige kunne fortælle alt man skulle købe. smiley

• #28   24. aug 2009 Cralle .
    Jeg kunne forestille mig, du skulle betale afgift, hvis bilen er født 1.8. Men som sagt fik jeg chippet min, som var født 1.8T, til 196 hk uden at skulle betale afgift.

• #29   24. aug 2009 B A Y - Arh okay, er falder over en skadet 1.8 T i tyskland, men den en 2001 model, og derfor nok med e-gas, må den ligges i?

• #30   24. aug 2009 hvad er E-gas motor ?

• #31   24. aug 2009 Det har ingen betydning i forhold til 20 % reglen, om den er med eller uden e-gas, så vidt, jeg ved. Men ja, hvis bilen er produceret i 2001, er den nok med e-gas (min var fra oktober 2000 og var med e-gas).

• #32   24. aug 2009 De nye motorer har elektronisk gasspjæld, hvor de ældre (kaldet AGU) er med kabel smiley

• #33   24. aug 2009 jeg ville nok bare hente en bil hjem fra tyskland, så har man de andre dele, hvis det er de kræver noget åndsvagt, og hvis det går, kan man jo altid sælge de overskydene dele............

• #34   24. aug 2009 B A Y - Kanon, kan være min baneracer scooter ryger til salg nu så, for den var sku ultimativ den vogn, godt nok temmelig smadret bag i og skrammer stortset hele vejen rundt, men bose sound system, multifunktionsrat, klima, recaro sportskabine og selvfølgelig den rigtige motor, dog med aut. gearkasse, men er jo til at ændre på. Til 14.500

• #35   24. aug 2009 er E-gas ikke med 180 hk.. for den må ikke ligges i...

• #36   24. aug 2009 Jeg ved intet om, hvorvidt det er let eller svært at skifte fra automatgear til manuelt. Men sørg for at gøre det, for de er sgu ikke så eftertragtede herhjemme smiley

• #37   24. aug 2009 Cookie monster .
    Ikke nødvendigvis. Men jo, den findes også. Dog ses den hyppigst i 150 hk udgaven i Golf.

• #38   24. aug 2009 Cookie monster . - Denne er med 150.
    B A Y - Tror ikke det er så slem, men kunne forstille mig man skal nok enten have en anden styreboks eller kodes noget om når den bliver lavet om.

• #39   24. aug 2009 Det er mest i Seat og Skoda'er e-gas modellerne har 180 hk, mener kun det er noget jubilæums halløj der har 180 hk i golferne.. smiley

• #40   24. aug 2009 Seat Skoda og sådan har lidt mere. de skal jo sælge dem på et eller andet smiley

Kommentér på:
Golf 4, 1,8 til 1,8 20V Turbo forskel?

Annonce