{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.493 visninger | Oprettet:

Indstilling af svejseværk {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har lige fået min fars "TELWIN ELEKTRODESVEJSER FUTURA" der fra harald nyborg. Er der nogle der kan sige mig hvordan den skal indstilles hvis jeg skal svejse i 1 mm metalpalde.??
Jeg har desværre ikke fået nogle brugsvejledning med så jeg kan lige pt kun finde ud af at tænde og slukke for den smiley

//Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstilling af svejseværk
  • #1   3. sep 2009 glem det det kan ikke lade sig gøre at svejse i 1mm plade med sådan en har selv en og syntes at det er en elendig svejser men hvis du apsulut vil bruge den så lad være med at bruge en forlængerledning med mindre at den er maget kraftig evt. en til kraft da den ikke køre optimal hvis den ikke får strøm nok

• #2   3. sep 2009 drop det.... det bliver ALDRIG godt at svejse tyndplade med med elektrode...

køb dig i stedet en CO2 svejser eller få en anden til at svejse for dig...

• #3   3. sep 2009 Lige én gang til for prins knud: Elektrode og 1mm plade, NEJ, det kan du lige så godt glemme.

• #4   3. sep 2009 er i gang som som og vil sige at hvis du skal bruge elektrode så er du oppe i 7-8 mm plade og 175amp ca

• #5   3. sep 2009 som smed

• #6   3. sep 2009 du skal have fat i en tig svejser istedet for

• #7   3. sep 2009 glem det min 5 mm køb en co2 eller en tig svejser og hvis du køber en så lad være med at købe en harald nyborg svejser køb hellere en brugt af de kendte mærker

• #8   3. sep 2009 Jesper N....ja du har ret en TIG svejser er god til tyndplade, MEN snakker vi om at svejse i en gammel bil wså dur det absolut ikke, det er ikke rent nok her skal han bruge en CO2 svejser

• #10   3. sep 2009 JA FOR FANDEN::: vi vil se billeder..

elektrodesvejser bruges primært til tyk gods. og til udendørs brug da denne metode ikke benytter beskyttelses gas. her montere man en pind( tråd) på selve håndtaget

CO2 svejser (MIG).. ja som navnet siger bruger det en beskyttelses gas der hedder CO2, og ja et hav af andre gasser. derfor bruges denne metode indenfor så gassen ikke blæses væk. dette er den mest brugte svejser da den kan svejse stort set alt. selvfølgelig afhængig af hvilken tråd og gas der bruges. tråden sidder i en rulle som automatisk bliver fremført ud gennem håndtaget

TIG svester er en svejser der primært bruges til rustfri og alu. denne svejser bruger også gas men ved denne metode tilsætter man selv tråd.

• #11   3. sep 2009 TIG har meget mindre varmespredning end MIG / MAG, men kræver MEGET mere renhed, så det er et faens arbejde hvis man skal bruge TIG til gamle biler.

Men elektrode dur IKKE til tyndplade.

• #12   3. sep 2009 Morten B

Når du nu spørger så har din svejser 2 trin og ikke andet, og at indstile den er ikke så svært, men du skal evt. have nogle meget tynde elektroder til den eller dem du bedst kan bruge.
    At det ikke er så praktist til tyndplade som 1 mm. som du vil svejse i vil jeg give de andre ret i, men dog skal det siges at du nok er nødt til at svejse meget små stykker af gangen for ikke at brænde hul, jeg startede selv dengang i tidernes morgen med at bruge en pindsvejser, men idag er det jo rimeligt nemt at få fat i en co2 til rimelige penge, så det var nok at foretrække.
    Men nu bad du jo heller ikke om en købsvejledning som nogle jå åbenbart frstod det, og selvfølgelig kan man da købe svejsere i Harald Nyborg og andre, de forhandler da migatronic osv. så hvad skulle der lige være galt med en telwin...
    Jeg havde en kammerat (bekendt) der kunne svejse i en rusten udstødning på min egen bil, og han var smed og svejsede med pinde hver dag, fra morgen til aften, og det virkede bare og han var kanon dygtig så selvfølgelig kan det lade sig gøre men det er bare ikke så nemt, det eneste minus med den du har købt dig er dog bare at den ikke er variabel i justering men kun har to trin, for så havde det været lidt nemmere for dig at begynde på det, men øvelse gør mester som min gamle Far altid siger, så det er bare med at komme igang... ;-))

• #13   3. sep 2009 asger H.. der tager du vist fejl..når man svejser med elektrode kommer der ikke gas.. men der ligger en form for belægning på man kalder en slagge. det er den der beskytter imod ilten i prosessen. og jo man kan sagtens svejse med den i alt slags vejr.. sågar under vand. nu snakker jeg af erfaring da jeg har arbejdet som skibsbygger og senere hen blev udlært rustfri kleinsmed...

Kommentér på:
Indstilling af svejseværk

Annonce