{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skodas 1.4 Tdi? Erfaringer?
  • #1   4. sep 2009 Ganske glimrende motor, at det skulle være en lorte motor må der jo så være nogle begrundelser for.

• #2   4. sep 2009 Han, min kammerat, sagde at motoren ikke kunne klare mange km og at der var en grund til den ikke blev lavet mere

• #3   4. sep 2009 Hmm, såvidt jeg ved, så lægger den jo altså også i de nye fabia'er, så skulle da mene den stadig bliver lavet.

• #4   4. sep 2009 Det er en super god motor og den æder MANGE km inden der går noget galt.

Desuden bliver samme motor stadig brugt

• #5   4. sep 2009 Dennis, du sku da hellere kigge på min bil smiley

• #6   4. sep 2009 1,4 TDI ligger da stadig i de nye fabia'er.
    Det er samme motor som ligger i f.eks VW og Seat.

Vi har lige erhvervet os en fabia combi 1,9 TDI med 107.xxx på klokken, og den kører bare som den skal... Økonomisk, og god kraft... Vi kiggede også efter 1,4 TDI, men kom dog ikke ud og prøvekøre den, før vi valgte 1,9'eren.

• #7   4. sep 2009 Andre: Din mangler et par døre

Steffen: Hva måtte du smide for 1.9'eren?

• #8   4. sep 2009 Dem kan du vel selv modde ind? smiley

• #9   4. sep 2009 *Dennis*> Vi smed 128.000 inkl 4 nye sommerdæk på alu, 4 nye vinterdæk, solfilm i ruderne, næste service, ny tandrem, cd-afspiller... Så det var en ret god deal.

• #10   4. sep 2009 Som det tidligere er skrevet produceres 1,4 TDI i både fabia, ibiza, og den tidligere polo, ka ikk helt huske om den helt nye var.

Motoren er en rigtig solid motor - min har gået 40,000 med box, og der har ingen problemer været.. jeg har ikke kunne læse mig frem til nogen svagheder på motoren.

Det man skal være klar over når man køber en bil med en 3 cylindrede Pumpe Düsse motor er, at de IKKE er lydløse.. det tager et lille stykke tid at venne sig til motorlyden, som kan være grov ved kold motor i lave omdrejninger, men så snart du tager 1750-2000 svingninger så er det slet ikke slemt!

Hvis du køber en øko-bil, greenline, ecomotive, skal man venne sig til gearkassen, da disse har forlænget gearing i 3 og 5. det betyder at man ofte skal ned i 2 gear for at tage svingene..

Men alt i alt, er jeg super tilfreds med min!!! gået 53.000 km nu, på 14 måneder. smiley

• #11   4. sep 2009 Et hurtigt kig på udenlandske salgssider viser biler med MEGET høje km tal på den lille 1,4TDI.. Jeg har lige købt en Lupo med samme motor, den har kørt 169tkm og snurrer som var den ny..

• #12   4. sep 2009 Sikkert en fin motor, men korte ture med start/stop flere gange åler de ikke, så kommer der partikelfilter alarm og så skal du køre 20min uden stop for at den går i sig selv.. Hjemmeplejen i Frederikshavn har lige fået fabia med de motorer, og de har aldrig fortrudt det mere..

• #13   4. sep 2009 Tak for alle de gode kommentarer...meget bedre end jeg havde forventet...

Så kan jeg jo roligt fortsætte med at kigge på sådan en Fabia...

Mange tak alle sammen

• #14   11. sep 2009 Du kan roligt købe den med den lille tdi motor, den holder helt fint. Jeg er skoda mekaniker og oplever sjældent problemer med de motore. Men et problem på den første fabia er forhjulslejre, som ikke holder mange km.
    Motoren fejler intet, ud over at de støjer meget.

• BRIAN W
    BRIAN W Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #15   27. aug 2017 Hej vi har en fabia 1.9 tdi den har kørt 400000 og en 1.4 der har kørt 240,000

Kommentér på:
Skodas 1.4 Tdi? Erfaringer?

Annonce