VW Touareg 2.5 TDi - Alternativer ? {{forumTopicSubject}}
Hej People !
Jeg er på udkig efter sådan en bil og har læst mig frem til flere ting via forummet, men mangler lige nogle sidste oplysninger og evt. nogle gode indputs. - Det skal siges at det bliver en VW Touareg 2.5 TDi med manuelgear og helst uden luftundervogn, da jeg har hørt det skulle være denne models "Børnesygdomme". Alle benzinmodeller er udelukket og den store V10'er er også udelukket ud fra betragtningen af hvor dyr den er at holde kørende.
Hvad skal jeg mere være obs med på denne bil ?- skal siges den vil være på gule plader og er klar over misundelsafgiften m.m.
Beskeder om at VW er skod og din fætters nabos drengs svigerinde som i en brændert til en familiefest fortalt hvilken bil det er, kan ikke bruges. Gerne ord fra folk med erfaringer og begundelser for deres udsagn.
Sidst - Hvilke alternativer er der ? Kravene er: Ca samme prisklasse(max 200.000), diesel, gerne samme størrelse - helst så så ny og få km så muligt.
Håber på gode inputs - på forhånd tak!
mar 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 266
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 464
Men hensyn til Audi Q7, Mercedes ML & Cayenne, så er det som nævnt en del dyrer ja !
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 479
3.0'eren er bedre med flere længder!!
Du bliver på alle måder træt af en R5'er, og især hvis du køber den uden automatgear.
Hvis det er et spørgsmål om økonomi, så se helt bort fra at anskaffe dig en Touareg. De er dyre at have stående, dyre at køre i og endnu dyrere at reparere på.
En R5 manuelt gearet er hamrende svær at omsætte igen, så køber du den model, er du populært sagt 'gift med bilen'.
Ingen tvivl om Touareg er en klasse vogn, og på et tidspunkt skal der holde en 3.0 V6'er i indkørslen igen.
IMHO er 3.0 V6 det eneste rigtige valg når det er Touareg.
aug 2005
Men hensyn til automatgearet bliver det nok også alligevel !
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 78 Svar: 283
Jeg valgte en ML400 CDI istedet for og har absolut ikke fortrudt :). Der er en himmel til forskel på hvad prisen er i annoncen og hvad bilen købes til hvis man presser dem lidt, dem som står med en touareg, q7, ml400 eller hvilken bil vi nu snakker. Så er det en XC90 du gerne vil have, så kan du sikkert få flere af dem til omkring 200.000 ved at presse dem lidt
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 40
Mine forældre har en Touareg 3,0 Tdi med automatgear fra 2008, den er godt nok på hvide plader, men det er jo ligegyldigt, den kører jo ligeså godt på gule.
De er rigtig glade for deres, den kører imellem 7 og 10 km/l så det er jo egentlig meget pænt af så stor en bil. Jeg kan kun anbefale dig at købe en Touareg. Jeg kender ikke noget til 2,5Tdi'eren. Men selve bilen er simpelthen for lækker at kører i, dog kan den godt virke lidt "dingel", hvis du kører hurtigt rundt i et sving, hvis du ikke har luftundervogn, det problem kan løses med et sæt sænkningsfjedre. Og det er rigtig de har haft store problemer med deres luftundervogn, de bliver utæt i længden og er rigtig dyre at lave igen.
Held og lykke med det
apr 2005
Det skyldes både effekten og den _manglende_ harmoni, som du selv formoder er til stede.
En R5 larmer som bare fanden, virker sløv og en anelse tung i r*ven.
Hele oplevelsen af en 3.0 TDI er som sagt flere længder bedre...
Det er to vidt forskellige biler.
Lidt svært at forklare; du skal ud og prøve begge modeller, før du ved hvad jeg fabler om
aug 2005
Dejligt med noget konstruktivt her på BG - det er desværre ved at blive en sjældenhed
apr 2005
God jagt!
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Han mener helt klart at 3.0 V6TDi'en er den bedste. V10'eren rør han ikke med en ildtang, og benzinerne er ikke så populære.
Men du bliver ikke bedre kørende, end en 3.0 V6 TDi med automatgear.
Jeg har selv prøvet hans, og må sige at det virkelig er noget der kan køre. Hans er dog en benziner, en 3.2 med automatgear pt....
Ang luftunderovgnen, så er den ikke mere problematisk end det er til at overleve. Jeg har lige repareret hans nemlig, og det er nu temmelig simpelt opbygget.
Det er heller ikke så dyrt som jeg først troede, f.eks et fjederben med pude, koster omkring 5000+moms, hvilket jo ikke er så dyrt igen, i forhold til hva det egentlig er man køber.
De plejer at døje med utætte forskruninger og sådan, da det er et aluhus med en stålforskruning ind i, og ir har det med at ødelægge o-ringene der.
Så jeg vil også sige at du skal holde dig fra den 2.5'er. da den ikke er særlig populær. og også noget undermotoriseret i forhold til en V6 TDi.
Man skal jo også tænke på gensalgsværdi og sådan....
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
Vi har i en 2,5 Touareg TDi med manuelt gear fra 2006, og det må siges at være en helt fantastisk bil. Den kører upåklageligt, dette selvom den til tider står stille i flere måneder af gangen.
Vi er faktisk så glade for den at jeg har så småt har kigget rundt efter en mere, men synes de er svære at opdrive med manuelt gear..
Håber du finder en Touareg du bliver ligeså glad for som vi har været og stadig er for vores
VW Touareg 2.5 TDi - Alternativer ?