3.712 visninger
|
Oprettet:
Overdrage ønskenummerplader?! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens....
Har været inde og se på skat's hjemmeside... Der står man ikke kan overdrage ønske nummerplader... Det syntes jeg lyder mærkeligt...
Min svigermor ejer vores golf, men min kæreste står som bruger af bilen. nu skal vi selv købe bil og vil gerne have ønskenummerpladerne med hen på vores bil. Kan min svigermor ikke overdrage dem til min kæreste eller hvad?
Nogle der har prøvet at stå i samme situation... Og som ved om det kan lade sig gøre?
Hilsen Kenneth
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 359 Emner: 392 Svar: 807
mar 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 67 Svar: 168
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 261 Svar: 712
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.110
sep 2007
men prøv at ringe til skat i morgen, det kan jo være der er blevet noget lavet om
nov 2007
sep 2007
dec 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 27
nov 2007
Naaeh det er ikke helt holdbart syntes vi... hehe...
Ringer til skat i morgen og river dem rundt og fortæller hvor skabet skal stå...
dec 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 27
Ønskenummerplader
Ønskenummerplader er nummerplader, hvor du selv har bestemt hvilke tal og bogstaver, der skal anføres på nummerpladen.
Du kan få ønskenummerplader til personbil og motorcykel, der skal bruges til privat personkørsel. Du kan også få ønskenummerplader til en personbil, der skal anvendes til beboelse. Ønskenummerplader skal du ansøge om hos nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. Det gør du ved at aflevere en udfyldt ansøgning om ønskenummerplader.
På en ønskenummerplade skal der være mindst 2 og højst 7 danske tal/og eller bogstaver. Du kan ikke få en kombination af tal og bogstaver, der bruges af en anden, eller som vil blive brugt på en almindelig nummerplade.
Når du får en ønskenummerplade, køber du retten til at bruge ønskenummerplader i 8 år fra den dag, hvor du får udleveret nummerpladen. Du kan betale for at få forlænget retten til ønskenummeret i yderligere 8 år. Du skal søge om forlængelse ved nummerpladeekspeditionen på et skattecenter, før retten udløber. Du kan tidligst søge om forlængelse 3 måneder, før retten til nummerpladen udløber.
Ønskenummerplader er personlige. Det betyder, at du kun kan få ønskenummerplader til et køretøj, som du ejer. Ønskenummerpladerne kan ikke overdrages til en anden ejer, hvis du sælger køretøjet, medmindre den nye ejer er en ægtefælle.
Designet på typografierne ligger fast, og det samme gør bredden på de værktøjer, der bruges til at lave ønskeplader. Alle prægeklodser (værktøj) til bogstaver har samme bredde, med undtagelse af bogstavet 'I'. Selve bogstaverne kan dog, af designmæssige hensyn, have lidt forskellig bredde. Det betyder, at det kan rent visuelt kan skabe større mellemrum mellem nogle bogstaver end mellem andre.
- - - - - -
Så altså kun til ægtefæller.
Overdrage ønskenummerplader?!