{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Bytte af bil - Til hvad? {{forumTopicSubject}}

Hey folks.

Min kære vectra. det er den det drejer sig om

Jeg kører 50.000km om året og syntes godt jeg kunne spare lidt penge på brændstof, så tanken om at skifte om til en billigere diesel bil var jo nok tanken =)

Men hvilken kunne det være? Prislejet er hvad jeg kan få for min bil, altså jeg vil ikke smide nogle penge oveni. I kan se alle facts om min bil i min profil.

DETTE ER IKKE EN SALGS ANNONCE

Hvilket prisleje ligger værdien af min bil i tror i? Ville selv skyde på 25.000 - 30.000, men det får jeg jo nok ikke.

Hvilke billige diesel vogne ville i anbefale? En golf 2 / 3 er jo billige i diesel og TDi versioner. Men med mit km tal og motorvejs ture om året, vil jeg gerne have en bil med bare LIDT komfort i smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bytte af bil - Til hvad?
  • #1   14. sep 2009 Kan det ikke betale sig at ofre lidt flere penge på bil nu når du køre så langt?

• #2   14. sep 2009 hvis du kører så meget vilel jeg nok se mig omkring efter en bil af meget nyere dato.

• #3   14. sep 2009 I har da helt sikkert ret. Også det jeg gerne ville, men kan ikke lide tanken om at skal ned og låne flere penge til en bil nu, når jeg er udlært i starten af næste år og tænker på at flytte hjemme fra. Selvfølgelig når jeg kører så meget er der nok ikke alt for mange km tilbage i den gamle vectra, selvom den er fin smiley

• #4   14. sep 2009 Jeg vil give de andre ret. Hvis du kører så mange km hvert år, så kan det simpelthen ikke betale sig at køre i en bil til 20-30.000 kr.

Så ville jeg hellere smide pengene til udbetaling til en nyere bil, hvis du ikke har pengene.

Hvis du køber en nyere bil på hvide plader, der går langt på literen, så kan du slippe meget billigt i vægtafgift/grøn ejerafgift, forsikring og reparationer.
    De ældre biler som du vil kunne få for de penge, bliver ikke nemmere at have, da både forhandlere, T.Hansen og andre trapper ned på lageret, og ikke længere lagerfører gængse dele til fx. en Golf 2 Diesel.
    Derfor bliver delene dyrere, og det kan tage længere tid at skaffe dem.
    Dette er en vigtig ting at overveje, når man kører mange km, så skal man kunne starte hver dag. Og det kan ikke betale sig at spare for meget, for så kan man ikke køre næste dag, og så skal man stå med hovedet begravet i en gammel bil hver weekend.

Så lyt til de andre, og køb en ny eller nyere bil, så får du også mere komfort. Og med de km, så må der vel være en del fradrag og/eller kørepenge, som kan hjælpe med at finansiere en bil.

• #5   14. sep 2009 Evt en brugt Lupo 3L. Ja det er sikkert en kedelig bil men den er billig og køre langt. Jeg mener afgiften er på 160 kr om året smiley

• #6   14. sep 2009 GID . >> Korrekt, en Lupo 3L er billig i grøn ejerafgift, og den kører rigtig langt på en liter diesel. Om den er kedelig, er op til en selv, der kan godt gå sport i at få den til at rende længere og længere (konstant fart og let fod gør som bekendt meget :-)).
    Dog skal man passe på ikke at tage de ældste Lupo 3L, da de har væsentlige problemer specielt med gearkassen.

Måske det ligefrem kunne betale sig at købe en bil ligesom den du selv har (Seat Ibiza Ecomotive). Den er rimelig billig i grøn ejerafgift, og den kører langt på literen, den har bedre komfort en Lupo 3L, og den er lidt mindre speciel hvis den går i stykker. Derudover er den større.

• #7   14. sep 2009 Det er sq godt i kan tale mig til fornuft smiley

Jeg er selv mekaniker, hvis i ikke har lagt mærke til det, så der er der en KÆMPE besparelse på reparationer smiley

Og Brian D du har så evigt ret i det du siger. Det kan nok heller ikke rigtigt betale sig for mig at købe en gul pladebil. Og da jeg gerne vil have noget aircon og ikke mindst fartpilot, er en dyrere bil jo lige hvad jeg skal have. Men hvor dyr? Nu tænker jeg 60.000. Kommer jeg langt nok for dem, syntes i?

• #8   14. sep 2009 Ja jeg syntes sku det er sjovt at se hvor langt bilen kan køre smiley Så der går sport i det smiley

Har fået den op på 34,5 km/l fra Århus C og hjem til mig. Der er vel ca 40 km. Kørte så max 80 km/t smiley

• #9   14. sep 2009 Det er helt fedt! smiley

Vectraen sneg jeg op på at bruge 20L benzin fra Odense C til Hirtshals i nordjylland! smiley Er jeg selv stolt af!

• #10   14. sep 2009 Hvis du vil have aircon, fartpilot og meget andet udstyr, samtidig med du køber en nyere bil så kommer du nok ikke langt for 60.000 kr når vi snakker dieselbil.

Du kan eventuelt kigge på Golf IV og Polo 9N i diesel, det er nogle fornuftige biler, dog får du nok ikke aircon i sidstnævnte.

Ellers hedder det udbetaling og så låne pengene ved forhandler eller i banken (kan tit betale sig at undersøge flere steder).

Kommentér på:
Bytte af bil - Til hvad?

Annonce