Bytte af bil - Til hvad? {{forumTopicSubject}}
Hey folks.
Min kære vectra. det er den det drejer sig om
Jeg kører 50.000km om året og syntes godt jeg kunne spare lidt penge på brændstof, så tanken om at skifte om til en billigere diesel bil var jo nok tanken =)
Men hvilken kunne det være? Prislejet er hvad jeg kan få for min bil, altså jeg vil ikke smide nogle penge oveni. I kan se alle facts om min bil i min profil.
DETTE ER IKKE EN SALGS ANNONCE
Hvilket prisleje ligger værdien af min bil i tror i? Ville selv skyde på 25.000 - 30.000, men det får jeg jo nok ikke.
Hvilke billige diesel vogne ville i anbefale? En golf 2 / 3 er jo billige i diesel og TDi versioner. Men med mit km tal og motorvejs ture om året, vil jeg gerne have en bil med bare LIDT komfort i
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 45 Svar: 760
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 86
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Så ville jeg hellere smide pengene til udbetaling til en nyere bil, hvis du ikke har pengene.
Hvis du køber en nyere bil på hvide plader, der går langt på literen, så kan du slippe meget billigt i vægtafgift/grøn ejerafgift, forsikring og reparationer.
De ældre biler som du vil kunne få for de penge, bliver ikke nemmere at have, da både forhandlere, T.Hansen og andre trapper ned på lageret, og ikke længere lagerfører gængse dele til fx. en Golf 2 Diesel.
Derfor bliver delene dyrere, og det kan tage længere tid at skaffe dem.
Dette er en vigtig ting at overveje, når man kører mange km, så skal man kunne starte hver dag. Og det kan ikke betale sig at spare for meget, for så kan man ikke køre næste dag, og så skal man stå med hovedet begravet i en gammel bil hver weekend.
Så lyt til de andre, og køb en ny eller nyere bil, så får du også mere komfort. Og med de km, så må der vel være en del fradrag og/eller kørepenge, som kan hjælpe med at finansiere en bil.
okt 2006
sep 2004
Dog skal man passe på ikke at tage de ældste Lupo 3L, da de har væsentlige problemer specielt med gearkassen.
Måske det ligefrem kunne betale sig at købe en bil ligesom den du selv har (Seat Ibiza Ecomotive). Den er rimelig billig i grøn ejerafgift, og den kører langt på literen, den har bedre komfort en Lupo 3L, og den er lidt mindre speciel hvis den går i stykker. Derudover er den større.
dec 2006
Jeg er selv mekaniker, hvis i ikke har lagt mærke til det, så der er der en KÆMPE besparelse på reparationer
Og Brian D du har så evigt ret i det du siger. Det kan nok heller ikke rigtigt betale sig for mig at købe en gul pladebil. Og da jeg gerne vil have noget aircon og ikke mindst fartpilot, er en dyrere bil jo lige hvad jeg skal have. Men hvor dyr? Nu tænker jeg 60.000. Kommer jeg langt nok for dem, syntes i?
okt 2006
Har fået den op på 34,5 km/l fra Århus C og hjem til mig. Der er vel ca 40 km. Kørte så max 80 km/t
dec 2006
Vectraen sneg jeg op på at bruge 20L benzin fra Odense C til Hirtshals i nordjylland!
sep 2004
Du kan eventuelt kigge på Golf IV og Polo 9N i diesel, det er nogle fornuftige biler, dog får du nok ikke aircon i sidstnævnte.
Ellers hedder det udbetaling og så låne pengene ved forhandler eller i banken (kan tit betale sig at undersøge flere steder).
Bytte af bil - Til hvad?