1.453 visninger
|
Oprettet:
Volvo 850 T5 {{forumTopicSubject}}
Har fået problemer med olierøg fra udstødningen. Ikke et konstant problem, men af og til særdeles kraftig hvid/grå røgudvikling.
Efter et godt (hmmm?!?) råd fik jeg turboen renoveret, da der var olie i turbinedelen. Den gik ellers som vanligt som et lyn når den fik pedal.
Der er dog stadig olie i turbinedelen nu efter renoveringen, så hvad kan det så være jeg kæmper imod ??
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 47 Svar: 305
Du må prøve at beskrive hvornår røgen kommer, er det efter du har jogget til den, og slipper speederen, så kan den slå en kæmpe bøvs og ose lang tid efter ?
Eller er det konstant ?
Mit bedste bud er i følgende rækkefølge: Krumtapsudluftning, Turbo, Olietyve, stempelringe eller toppakning...
Jeg tror mest på krumtapsudluftningen, og her er det uhyrer vigtigt du skifter alt ukritisk, det kan koste dig rigtig mange penge, hvis den ikke er i orden. ALT skal skiftes, også det Volvo siger de normalt ikke skifter...
Sig til hvis du skal bruge reservedels numre, oversigter eller reperations vejledninger...
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 16
Det var nok alligevel ikke turboen, der var defekt, men udluftningssystemet fra krumtaphuset m.m. der var kokset rigtigt godt til.
Så et muligt advarselssignal til andre 850´ere :Symptom før rep : et rimeligt stort overtryk (gav et helt lille "puf" når oliepinden eller oliepåfyldningdækslet blev løftet/skruet af).
Volvo 850 T5