5.069 visninger
|
Oprettet:
pladearbejde-punkt eller fuldsvejsning {{forumTopicSubject}}
Godaften Bg..
Mig og den gamle sad lige og snakkede om hvilken løsning der er nr. 1 når man laver pladearbeje..? punktsvejsning eller fuldsvejsning..?
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Altså hvis man bare holder på, så bliver pladen nemt varm og "slår" sig.
Men ja, fuldsvejsning hvis man spørger mig!
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
aug 2006
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 733 Svar: 2.058
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
Mange steder kan man sagtens nøges med at punkte, fabrikkerne fuldsvejser jo hellere ikke ret mange steder.
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 97
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
-hvis det bare er i bund pladerne kan du sagtens punkte, det er lige før du bare kan popnitte en plade fast...
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
-der efter skal det hele selvfølgelig grundes og seales for at undgå vand trænger ind.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
så giver det ikke sig selv :O)
99% på en bil er punkt svejset ;O)
så det er nok mere et spørgsmål er det nødvendigt at fuldsvejse ?
metal slår sig når det får for meget varme og udgløder metallet hvilket heller ikke nødvendigvis er en god ting men husk at grunde fuge og MALE
grunder kan ikke beskytte mod rust hvis der ikke er en lak oven på og ditto omvendt :O)
det er nædvendig hvis bilen ikke skal ruste yderligere
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11034
-hvilket, som de andre også siger, ikke er nødvendigt 9 ud af 10 gange.
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 52 Svar: 233
sep 2005
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 66 Svar: 1.898
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
Bare fordi at meget af en bil er punktet og derefter dækket med gummihud eller gummi-lister betyder ikke at det er nr.1
men smag og behag selvfølgelig! hehe...?
Og nej man udgløder ikke metallet og det slår sig ikke ved fuldsvejsning, man holder jo pause, så det ikke bliver varmt. Så kan faktisk kun se positive sider af metoden
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.848
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
men det som *MadaZ* / mazda til salg. siger, det lyder som en go ide
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
jul 2009
Følger: 32 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 97
Men nu har jeg jo købt en corolla e9 så kunne godt være at jeg skal gøre i noget pladearbejde på et tidspunkt
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hvis det var nødvendigt at fuld svejse så gjorde man det sikkert fra fabrikken :O)
gummi hud er for at det ikke skal ruste
har set mange der fuldsvejser ud i et hvis det ikke er i skærme og dørplader mm hvilket udgløder jernet
og hvis det var nr 1 med 3 mm plade skulle man så også bruge det i stedet for :O)
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
-Så vidt jeg husker.
og et hul i gulvet der bliver punket har jo ikke meget at sige for styrken af konstruktionen.
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
og det er vel zone b?
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
så er det sku fint nok
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
ja selvfølgelig er en suldsvejsning nr. 1 da man er sikker på den er helt tæt
men jeg vil sku gerne se dig skifte en skærmkant hvor du fuldsvejser
nej punktsvejsninger udemærket også ligger man tin i også er det tæt
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 487
Ikke helt korrekt at 99% er punktsvejst på en bil..
Det er modstandssvejst..
Og ja jeg er klar over at 99% ikke er korrekt, overdrivelse fremmer forståelsen.
mar 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 86 Svar: 1.024
http://www.dkfritidbil.dk/diverse/zoner.htm
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 487
men det er nu sjældent at fuldsvejsning er nødvendigt..
Man grunder jo og giver gummihud efterfølgende..
Og en punktsvejsning er rigelig stærk.
aug 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 4 Emner: 396 Svar: 1.442
pladearbejde-punkt eller fuldsvejsning