{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Hvad har folk imod Renault? {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig hvad folk har imod renault. Tror meget at det folk siger bare er luft.

Min far har en renault scenic som firmabil, han har haft den siden 2004, og der har aldrig været noget galt med den. Har selv kørt i den flere gange, og er faktisk yderst tilfreds med den.

Den kører godt, langt på literen, intet som er ved at falde af eller lign.

Hvad er det i har imod dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad har folk imod Renault?
  • #1   24. sep 2009 Se - Det er jo bare en holdning alle har fået fordi nogle siger at fransk er noget lort. Men de fleste som siger det har garanteret ikke en skid at have det i.

Som sagt den har aldrig haft nogle defekter eller fejl, grimt design vil jeg nu ikke sige. Kan godt lide en del af deres biler.

• #2   24. sep 2009 folk har altid haft masser af fordomme mod franske biler.. lad dem, og lad os der ikke er bange og snæversynede, nyde nogle lækre biler, til billige penge. . smiley

• #3   24. sep 2009 Okay!! Hvad med at komme med nogle fornuftige argumenter.
    Min bil er også fransk (peugeot) Og den har ingen fejl + jeg syntes den er køn!
    Derimod har jeg aldrig kunnet fordrage japanske biler og syntes at BMW er nogle grimme firkantede kasser.
    Men det kan man jo heller ikke bruge til noget!

• #4   24. sep 2009 Vi har alle forskelig smag, nogle kan li franske biler og andre kan ikke.

Jeg er blandt dem der ikke kan, jeg syntes de er kedelige både at se på og køre i samt kvaliteten af kabinen heller ikke er alt for høj.

• Claus c
    Claus c Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #5   24. sep 2009 Ja det er nok fordi det er fransk
    Men det er nogle gammel skrøner der stadigvæk hænger ved de franske biler.
    Renault har 11 modeller med 5 stjerner i EuroNCAP osv osv

• #6   24. sep 2009 Nu er jeg udlært på volvo renault.. og er nu her efterfølgende startet selvstændigt og har været det nogle år...
    det er rigtigt at snakker vi lidt ældre renault biler som renault 5 osv så er det lidt nogle sære biler men ellers i forhold til hvad fejl osv der kommer på VAG familien og opel feks så er renault LANGt bedre i kvalitet og finish efter min mening.. Har selv haft flere renault biler som aldr ig har fejlet noget som helst...

• #7   24. sep 2009 Helt enig med J og Niels - Er godt træt af at folk siger en masse, men de har sikkert aldrig prøvet og kører/eje sådan en bil. Før man har prøvet at kører sådan en bil syntes jeg det er fuldtstænding ondsvagt at bedømme bilen bare fordi den er fransk.

• #8   24. sep 2009 en renault megane coupe 2.0 16v feks.. nok den flotteste coupe fra den tid.. og trækker fra alle andre med en 2.0.. har selv haft en.. kørte nemt fra vr6ére... golf 4 gti 180 hk osv.. og fejlede aldrig og en skid i det halvandet år jeg havde den.. og så ruster de slet ik som mange andre biler...

• #9   24. sep 2009 Martin P - Sandt, sandt. De har haft nogle fejl i tidernes morgen, men find lige en bil producent, som ikke har haft en model der ikke har været hel heldig?.

Tror sq de fleste har haft en kikser før eller siden.

• #10   24. sep 2009 Franske biler er jo berygtede for at have dårlige elsystemer. Har ikke selv erfaringer med det, men har flere familiemedlemmer med franske biler, og de klager da en del over det ene og det andet. Selv kan jeg bedst lide tyske biler.

• #11   24. sep 2009 præcis.... men ry og rygte gør mange ting...
    personligt kan jeg feks ikke se hvad folk ser i en golf feks.. altså... drøn kedeligt design.. alt alt for anonym. intet udstyr med mindre man betaler en bondegård ekstra.. og prøv at skil sådan en ad... alt er lavet til at gå i stykker når man rører ved det....

• #12   24. sep 2009 martin P >> Så har ham bag rattet i den Golf 4 vist ikke været alt for dygtig til at køre den.

Og en VR6 er så opgivet til at være 1 sek hurtigere til 100 km/t end sådan en Coupe så ro på mester.

• #13   24. sep 2009 Rocksteady - Min fars bil f.eks med alt i udstyr har aldrig fejlet noget i el, men derfor kan det jo godt ske at det er generelt problem.

Holder også selv mest til tyske biler, især opel.

• #14   24. sep 2009 renault har ikke flere el fejl end andre biler.... syntes ikke det var hvad jeg oplevede i mine 6 år som renault mekaniker... ik i forhold til havd man hørte fra andre værksteder,,, peugeot og citroen derimod.. puha...
    man skal jo huske på at renault flere år har været det meste solgte mærke selv i tyskland...
    De producerer rent faktisk så mange biler at hvad vi aftager i dk på et helt år producerer de på 3 timer på fabrikken...

• #15   24. sep 2009 Martin E - vil give martin P en del ret i at de er hurtige, min fars scenic 1.9 TDI kører også fra mine kammeraters biler, samt den kunne næste følge min fars mondeo v6 205HK.

• #16   24. sep 2009 den gamle har haft en megane... og der var sku næsten ikk det den ikk fejlede... :S

fartpilot stoppede med at virke...
    service lampen lyste uden grund...
    og den har sikkert os fejlet mere jeg ikk har hørt om...

og det var en af de nyere... så derfor har jeg lidt imod renault

• #17   24. sep 2009 hehe.. skal jeg ik kunne sige... vi prøvede ellers at bytte chauffør så jeg kørte deres bil... gav ik rigtig det store udfald...
    men vi kørte heller ik kun fra 0-100 skal det siges.. der kommer renaultens lave vægt og bedre aerodynamik til fordel jo..

• #18   24. sep 2009 men er en diskussion vi kan blive ved at have den her.. allr har jo haft en bil hvor man har haft en god oplevelse og en dårlig oplevelse med.. kan kun sådan udtale mig ud fra hvad min erfaring i forhold til at jeg er mekaniker siger mig...

Men ja.. en renault bil er lidt "speciel" at skrue på og mange har måske ik helt kompetencen til at finde en elfejl på sådan en.. men har man først fanget hvordan man gør så er den super simpelt bygget faktisk..

• #19   24. sep 2009 Skod bil går altid i stykker og en lorte bil at skrue i. Alt er lavet på en åndsvag måde og der er aldrig plads når man skal skille noget ad

• #20   24. sep 2009 martin P >> Ja og så har den så også lige 40 hk og 60 nm mindre end sådan en golf.

• #21   24. sep 2009 Alle test viser jo at det franske er det der går i stykker hele tiden.

Se nu topgears survey!

Det er fair nok folk gerne vil have en fransk bil, men hvis folk da bare indrømmer de har købt den på udseende/karma/whatever og IKKE på kvallitet.

• #22   24. sep 2009 ja og vejer.. mener jeg knap 200 kg mindre.. har temmelig meget at sige.. plus aerodynamik er vigtigt.. noget vi også ser i motorsport hvor en af de bedste måder at lave en hurtig bil jo er ved at tage vægt ud af den..
    se på dtc.. der får man succes ballast i bilen hvis man vinder meget.. bare 50kg ekstra gør jo en KÆMPE forskel...
    på det punkt er renault foran.. men er selvfølgelig noget skidt hvis man godt vil trække en fin stor campingvogn for der mangler renault lidt egenvægt jo

• #23   24. sep 2009 Det er en skod langsom Coupe fra den årgang og intet andet, den er også langt fra den flotteste.

Her er en der slåt den på ALLE punkter.

Fiat Coupe 20V Turbo, den kan også flytte sig.

• #24   24. sep 2009 hehe... fair nok... de har nok været i stykker de 2 af mine kammeraters så...
    Men fred med det..
    MEN.. når alt kommer til alt... toyota.. det er sku det eneste som duer hvis vi skal snakke holdbarhed...

• -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

Følgere: 57 Svar: 902
    #25   24. sep 2009 Alle biler har jo fejl, Renault, som Opel, bmw osv.. og har folk først set sig sur på en bilmærke har det tendens til at hænge ved! som regl er det folk som har hørt det fra en som deres fætter har arbejde med som engang har set en bil osv osv kort sagt en fjer bliver til 10 høns eller 40 larsen dyner..

• #26   24. sep 2009 martin P >> Hvis Toyota er det eneste, hvorfor overgår både Mazda og Subaru dem så gang på gang i div test?

• #27   24. sep 2009 hvad er det for tests? jamen det ved jeg sku ik lige... laver aldrig noget på toyotabiler.. alle dem jeg kender her som driver værksteder siger at kørte der kun toyotabiler så havde vi INTET at lave... men ja.. der findes da også andre gode mærker som ik går så meget i stykker...

• #28   24. sep 2009 renualt er noget af det mest solgte lige pt tror jeg, .... nissan bruger deres platforme til nogen af modellerne,... De har et Mega stort varevogns program (renualt, Opel, Nissan) og deres Diesel hakkere ligger også i mange nissan specielt 4x4..... de køre ok

• #29   24. sep 2009 Martin p -> Google : Topgear survey

Kommentér på:
Hvad har folk imod Renault?

Annonce