{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

importer bil fra tyskland {{forumTopicSubject}}

hej. jeg gør og tænker lidt på at få importeret en audi a4 avant fra tyskland, men ved ikke helt hvordan man går altså med indregistrering og sådan. nogen der evt har prøvet det før eller ved hvordan man gør.

kunne godt tænke mig at vide lidt om krav bilen skal have.
papir arbejde, og indregistrering.

tak på forhånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  importer bil fra tyskland
  • #1   24. sep 2009 det er altså ikk særlig svært

    tag ned og kig på den, køb den når du har tjekket den og du er tilfreds med den (husk KFZ brief og meget gerne fuld servicehæfte), kør den hjem på tyske prøveplader, tag ud til lokale motorkonotor og få udleveret prøveplader, få den toldsynet, kør til SKAT og vent en halv dag der for at betale afgiften (husk alle papir), betal for nummerplader (husk forsikringsbevis) færdig arbejde... jeg har selv lige hentet min smiley

    det er ikk sværre end man selv gør det til smiley


  • #2   24. sep 2009 okay lyder godt. smiley

  • #3   24. sep 2009 Husk at du henter prøveplader ved grænsen... altså danske klister-plader, det er strengt forbudt at køre på tyske plader i Danmark, hvis du altså selv er bosiddende i Danmark.

    Men de koster heller ikke ret meget.

    Du får fat i nogle tyske prøveplader på motorkontoret i Tyskland.

    De har døgnåbent hos Skat i Padborg, man skal bare have pas, kørekort og tysk registreringsbevis med (farzeugbrief mener jeg det hedder).

    Syn og Toldsyn klares samtidig og er en forudsætning for indregistrering.
    vurderingen kan kun foregå hos de fire hovedskatte-centre: Aalborg, Århus, Odense og Tåstrup.
    Ellers kan det tage op til fem uger, hvis man tager til en af de "lokale" skattecentre.
    Jeg har dog lidt bedre erfaringer med det, det tog ikke mere end et par timer sidst jeg fik betalt afgift på en bil, og indregistreret den.


  • #4   24. sep 2009 Vil det stadig kunne betale sig at hente en bil i tyskland? Jeg har kig på en bmw touring fra 1997, som jeg skulle have på gule skiver, som jeg kan se det inde fra skats hjemmeside, så er afgiften max 29.000, dvs den kommer til at koste under 50 på plader, det er lidt vildt.. eller spare man virkelig ca. de 20.000?

  • #5   24. sep 2009 Brian D: reglerne er lavet om, du må gerne kører i Danmark med de tyskeprøveplader - og tro mig, jeg har lige hentet en bil i tyskland, hvor den flinke SKAT dame endda gav mig et papir med paragraffen på smiley det er en helt ny lov der er vedtaget, men fakta er at det er lovligt at kører med tyskeprøveplader i Danmark! smiley

  • #6   24. sep 2009 Ralle . >> Jeg vil gerne lige se det sort på hvidt, da det altid har været ulovligt at køre på andre end danske plader, hvis du som dansker kører i Danmark.

    Du må ikke engang køre i en Tysk indregistreret bil i Danmark. Så jeg kan ikke se hvorfor de skulle lave reglen om.

    Dertil kommer at hvis du bliver stoppet i en ikke dansk indregistreret bil i Danmark, så kan du komme til at betale afgift på bilen, bare fordi du har kørt i den i Danmark.

    Men det lyder godt hvis loven er lavet om, men jeg vil gerne se det på skrift før jeg tror det.


  • #7   24. sep 2009 Meeen kan det betale sig smiley Har i sparet noget ved at hente jeres bil i tyskland?

  • #8   24. sep 2009
    Ralle . >> Jeg undskylder mange gange: reglerne ser ud til at hvis du har tyske prøveplader med den "røde" stribe, så må de køre i hele Europa, men den "gule" stribe må kun køre i Tyskland.

    Jeg ved så bare ikke hvordan reglerne tolkes når du er dansker, da du stadig ikke må køre i en udenlandsk indregistreret bil i Danmark.

    Men ovennævnte regler skulle være gældende siden den 1/7-09, så ja det er nyt, og jeg undskylder.


  • #9   24. sep 2009 Thomas J >> Ja vi sparede da en del på den sidste bil. Det var en Polo fra 1993, den kom til at koste os ca 16.000 kr efter afgift, stort service med tandrem osv, og diverse andre dele var skiftet.

    Bilen kostede ca 3500 kr med helt nye dæk og bremseklodser mv.
    Vi skiftede dog en fjeder og to bremserør før vi fik den synet. Og afgiften var ca 7500 kr + nummerplader hvilket giver ca 12200 kr uden reservedele og service.

    Bilen blev desværre totalskadet efter et år, da en anden kørte ind i siden af den da den holdte parkeret. Den blev vurderet til 26.000 kr. Hvilket en tilsvarende bil også ville koste herhjemme på daværende tidspunkt.


  • #10   21. nov 2009 men så er de prøve plader du kan få ved dania truck kun med de gule striber eller?

  • #11   21. nov 2009 slet ingen

Kommentér på:
importer bil fra tyskland

Annonce