{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

forhandler der sælger for privat {{forumTopicSubject}}

Når en forhandler sælger en bil for en privat, men stadig tager leveringsomkostninger, er det så ikke forhandleren der sælger mig bilen, og derfor også skal give garanti på bilen ?

Det er jo trodsalt forhandleren der sælger mig bilen hvis han skal have leveringsomkostninger

kan ikke finde noget om det i købeloven, men ved da så meget at en forhandler ikke kan komme uden om købeloven ej heller om det er en afhentning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forhandler der sælger for privat
  • tim p
    tim p Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 49
    #1   25. sep 2009
    det er et trick de bruger for at slippe uden om garantien men det er rent faktisk ikke lovligt

• #2   25. sep 2009 De sælger ikke bilen for nogen kunde.. Det skriver de bare for at slippe for garantien!

• #3   25. sep 2009 Jeg har været den igennem med samme problem. Den gang ringed tjeg til forbrugerklage nævnet og fortalte dem om siturationen. De fortalt mig så at uanset hvad, så hvis en forhandler sælger en bil om det er for en privat eller ej skal de stille garanti på motor, geraksaae og den ikke er ulovlig osv. med mindre nogle af disse dele er blevet skrevet som en NOTE på købs kontrakten og køberen har skrevet under på man har købt bilen sådan. (ikke somm beset da den ikke gælder for forhandler).

Så alt i alt.

En forhandler kan ikke sælge biler privat ikke engang sin egen bil det er loven. så uanset hvad så er der garanti på.

Jeg vandt sagen uden problemmer det tog stadig ½ år ca.

Kommentér på:
forhandler der sælger for privat

Annonce