{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Jesper M
Jesper M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25

Køb af Xsara {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal have ny bil.

Jeg har fundet en Xsara 1,4 fra 1998 der har kørt 120.000 km med fuld service bog. Sælgeren vil have 20.000 kr for den.

Hvad skal man kigge efter på sådan en?

Er det et godt køb?

Og spar mig venligst for kommentarer om at Citroën er en dårlig bil;)

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Xsara
  • #1   26. sep 2009 Ganske fornuftig vogn,og med det km tal er det en helt okay pris...
    Den er galvaniseret så har samme rust modstandsdygtighed som f.eks Pug 406..

Du skal dog være obs på toppakning i 1.4 udgaven,ellers ikke de store problemer..det er som skrevet en ganske fornuftif vogn.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

#2   26. sep 2009 Morten P: Tak for info. Hvordan kan man tjekke toppakningen når man står hos sælgeren?

• #3   26. sep 2009 fin fin vogn konen har en 1.6 dog, de er stort set umulige at få til at ruste... vi har ikke haft noget ud over sliddele på vores i løbet af de 4 år vi har haft den... og den har rendt 230.000km

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

#4   26. sep 2009 Maigaard: Tak for info. Må indrømme jeg er blevet rimelig tændt på den nu:)

• #5   26. sep 2009 Med kun 120.000 km er det et meget fint køb.

• #6   26. sep 2009 Se efter om der kommer meget hvid røg når den er startet..
    Se efter vand/olie aflejringer under oliedæksel..
    Evt hvis det er muligt kan du få et værksted til at måle Hc niveau(uforbrændt benzin) i din kølervæske...det gøres ved driftvarm bil og afmontering af kølerdæksel osv.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

#7   26. sep 2009 Morten P: Ok, tak det er rart at vide hvad man skal kigge efter:)

• #8   26. sep 2009 Du kan roligt købe den,selv med defekt toppakning..det er rimeligt billigt med det km tal...dog tjek det service der skal foretages ved 120000 km!!!

Men der er absolut intet kompliceret teknik i den bil,den er så simpel og rimelig godt skruet sammen..Den skal du nok blive glad for:-)

• #9   26. sep 2009 Køb du bare den, det er en pålidelig bil uden de store problemer. de ruster ikke, men ja 1,4 kan have sprunget toppakningen. men det er hurtig at lave hvis det er. lyder billig nok.

• #10   26. sep 2009 Jesper det er en fin bil ang. toppakning kig på motoren påog se fra toppen og ned af siderne start bilen og kig og se om der render noget ud fra toppen ;o)

så ved du om den er tæt men self kan der være noget det kan der med alle men ser motoren flot ud og ingen olie ned af siderne så skal du ikke være så bange ;o)

tjek om den har fået skiftet tandrem og vandpumpe det er 2 vigtige ting :o)

ellers held og lykke med dit køb ;o)

• #11   26. sep 2009 Som skrevet skal du tjekke det service der skal foretages ved 120000 km..det er nemlig med tandrem og vandpumpe det service...

• #12   26. sep 2009 Jumanji AKA transporter... ALLE kan uheldigvis "shine" en motor..så det var nok ikke lige den måde du skal lokalisere en evt defekt toppakning:-)

Det kan være så lidt at du absolut INGEN mulighed har for at se nogen læk....Som mekaniker var det ihvertfald ikke lige en metode jeg ville anbefale at bruge.

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    aug 2009

#13   26. sep 2009 Tak til dig også Jumanji:)

• #14   26. sep 2009 Morten rigtigt men det var nu bare så man lige kigger der ved godt det svært hvis man har motorvasket den og shinet den og hvis det et lille hul så kan man intet se :o)

men så er det heller ikke det værste hvor imod hvis det fisser ud af siden ;o)

Jesper håber du bliver glad for den har nu selv Golf 4 Tdi og fik godt tilbud af forhandler at bytte med en xsara picasso 1,8 benzin men har droppet det ikke fordi det en dårlig bil den er skam fed men min golf køre ca. 19 på literen hvor den kun køre ca. 13 km/l og er ca. 300kr dyre i grøn afgift så det var ikke en god deal for mig så beholder min Golf ;o) og er der ikke plads så må jeg låne en trailer :o) he he

• #15   26. sep 2009 og Morten P

det med olie fisser ud af siden ja har jeg prøvet stor engang hos en forhandler der sagde den intet fejlede o.s.v. og moter skindede ja indtil jeg havde kørt ½ time og kiggede i motoren så vare der bare olie ned af den ene side heldigt jeg kunne se det for den købte jeg ik :o)

Kommentér på:
Køb af Xsara

Annonce