{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Trykladning af veteranbil {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt viden om tuning af veteranbiler.

Hvis man har en bil fra feks 1973 der ikke er født med trykladning, som man så sætter turbo på, kan den så indregistreres lovligt i DK? Og gælder 20% reglen stadig her?

Ifgl dette http://www.fstyr.dk/sw22289.asp?art_id=869 så kan man få noget der kaldes ”løse prøveskilte” og man kan få godkendt bilen såfremt den kun bruges til ” lejlighedsvis kørsel”. Men jeg vil gerne indregistrere sådan en bil på normal vis med alm nrplader.

Kan man det?

Jeg er kun interesseret i svar fra fold der virkelig ved noget om det, så gætterier frabedes i denne tråd.

Takker smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trykladning af veteranbil
  • #1   28. sep 2009 Så vidt jeg husker, er det meget få regler der er gældende for biler der er så gamle! Men nu er vi jo i Danmark, så mener også du skal betale en afgift af det - men den er ikke så høj - pga alderen af bilen smiley

• #2   28. sep 2009 http://www.rootes.dk/dokumenter/love_og_regler.pdf

Der står det vist ganske tydeligt hvad du må og ikke må smiley

• #3   28. sep 2009 hvorfor ringer du så ikke bare til told og skat får svaret med det samme?

• #4   28. sep 2009 Hej Christian

Det er ret simpelt og alligevel ikke. Du kan godt lave ændringer på en veteran bil men så snart du laver ændringer af den karakter hopper forsikringerne fra på stribe. Din eneste mulighed for at få godkendt en veteran bil med disse ændringer er derfor at UNDLADE at få den omreg til veteran (når den er fyldtr 35 år, gøres på motorkontor) og få den reg. som normalt køretøj....men så gælder samtlige alm. regler også....

Veteran status og ombygning er desværre nogo....

/A

• #5   28. sep 2009 Daniel K: rak for linket, det vil jeg lige lure på.

Hasbro: har dårlige erfaringer med skat og den slags spørgsmål!

Anders T: hvis jeg forstår dig ret, så siger du at HVIS man registrerer sådan en bil som veteran, så KAN man gøre det lovligt med turbo, MEN det bliver svært at finde en forsikring der vil ta den? I så fald er det jo noget man kan betale sig fra. Men hvis man indregistrerer den som alm bil vil det i alle tildfælde være ulovligt...er det korrekt forstået?

• #6   28. sep 2009 20% reglen gælder altid. der står dog at man gerne må tune sin orig motor mere end 20%men efter flere møder med forskellige synsfolk gælder dette kun såfremt man kan fremvise dokumentation for at bil fabrikanten står inde for at den på gældene bil er egnet til den øgede effekt.hvilket der ikke er mange der vil. og sætter du bedre bremse på er det et afgiftpligtig identitits skift. så det er meget svært at gøre lovligt . dog er det svært for en syns mand at se om du har tunet den orig motor hvis den holder co krav og der ikke lige frem er spjæld huse eller noget andet helt vildt på.

• #7   28. sep 2009 Fordelen i at tryklade på gamle biler er at de ikke skal leve op til nogen emsissionskrav.

• #8   28. sep 2009 jo de skal før 1971 er det 7% i co , 1984-86 4,5% ,86-90 3,5% ,90-02 0,5% og efter 2002 0,3%

• #9   28. sep 2009 men du må gerne efter montere turbo på biler fra før 1983 . dog gælder 20% reglen stadig.

• #10   28. sep 2009 Hvis man vil have billig vetaran forsikring skal man sende 2 billeder til dem for at vise at bilen er org. men der kan de jo selvfølgelig ikke se at bilen har turbo ell noget.

• #11   28. sep 2009 nej ,men det kan de når de kommer og taksere den efter man har braget ind i et eller andet og så står du med regningen selv,

Kommentér på:
Trykladning af veteranbil

Annonce