1.531 visninger
|
Oprettet:
En der vil skifte min knast? :) {{forumTopicSubject}}
efter min mekker bøjede mine ventiler 2 gange da han skulle skifte min gamle knast ud med en skarpere 272 fra dbilas måtte jeg finde ud af hvorfor.. fandt så ud af at med en ny knast kan man ikke bare gå efter de gamle mærker.. man bliver nødt til at måle sig frem til hvor den skal stå osv osv.. fik jeg at vide.. har ikke selv forstand på det..
Så derfor spørger jeg nu om der er nogen der har 100% forstand på at skifte knast på min polo 6n 1.6 8v'er.. og vil gøre det for mig for en skilling selvfølgelig.. da jeg ikke tør lade ham mekanikeren der gjorde det før gøre det igen..
okt 2003
Følger: 105 Følgere: 100 Emner: 93 Svar: 2.117
da jeg fik skarp knast i min 206 der blev den bare sat i på samme måde som den anden blev taget ud og det kørte bare videre
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 86 Svar: 493
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
Man kan sige at det jo egentlig også er lidt dårligt af fabrikanten af knasten at der ikke er givet klart udtryk for at man ikke må stille den på mærket hvis den ik rigtig passer helt til bilen
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
ved ik om man kan se på den at den er helt forkert eller sådan?.. plus papiret med oplysninger..
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Jeg satte skarp knast i min Polo 2 GT og hvis ikke jeg havde drejet motoren, var det gået helt galt. Den kunne ikke være der.
Du burde sætte en 264 graders knast i istedet.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Problemet er nok at knasten passer til mange af de motorstørrelser der ligge i Polo 6N. Det er jo samme knstruktion af topstykket helt tilbage til 1985
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.990
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.234
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Ventilerne sidder lige ned oveni stemplerne, så om så han var oppe at stå på skruenøgle, vil han ikke kunne bøje dem.
Der er mere moment i starteren, så den kan sagtens have gjort det.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Nu er det ikke ret mange der mener det er nødvendigt med et tuningsfirma for at skifte en knastaksel
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 163
men de fleste udlærte mekanikere burde ku smide den på.. er klart at hvis den er med justerbart knasthjul så er det LIDT mere omstændigt og man skal lige passe på med hvad man laver.. men bund af motor på mærke cylinder1 og så bare sætte knasten så den overlapper på cylinder 4 og begge knastspidser peger lige meget op på cylinder 1.. meget simpelt..
dette forudsat at knasten passer til tændingsrækkefølge osv
En der vil skifte min knast? :)