{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

En der vil skifte min knast? :) {{forumTopicSubject}}

efter min mekker bøjede mine ventiler 2 gange da han skulle skifte min gamle knast ud med en skarpere 272 fra dbilas måtte jeg finde ud af hvorfor.. fandt så ud af at med en ny knast kan man ikke bare gå efter de gamle mærker.. man bliver nødt til at måle sig frem til hvor den skal stå osv osv.. fik jeg at vide.. har ikke selv forstand på det..

Så derfor spørger jeg nu om der er nogen der har 100% forstand på at skifte knast på min polo 6n 1.6 8v'er.. og vil gøre det for mig for en skilling selvfølgelig.. da jeg ikke tør lade ham mekanikeren der gjorde det før gøre det igen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En der vil skifte min knast? :)
  • #1   28. sep 2009 skal man måle lige frem tror du ikk bare den var for skarp så det har ramt på fordi den har løftet for højt``

da jeg fik skarp knast i min 206 der blev den bare sat i på samme måde som den anden blev taget ud og det kørte bare videre

• #2   28. sep 2009 Hvilket mærke er knastakslen ?

• #3   28. sep 2009 Sorry, det er dbilas smiley

• #4   28. sep 2009 Snakkede med en fra ccr-racing.dk og han sagde så at ikke alle skarpe knaste er lige til at smide i.. han sagde også han han mente at dbilas 272 til polo faktisk skulle rykkes ca 5 tand.. men det sagde han man kunne måle sig frem til?

• #5   28. sep 2009 Du er sikker på at det er til hydrauliske løftere og ikke mekaniske ?

• #6   28. sep 2009 erller mener selv ikke lige til at smide i.. mener at ikke alle skarpe knaste kan sættes efter det gamle mærke.. nogen skal man lave et nyt mærke med..

• #7   28. sep 2009 og hvis man så ødelægger noget skal man betale en ny motor eller lign . sådan er det vel. så tvivler på du får nogen til det

• #8   28. sep 2009 Yeps... altså den er bestilt til hydrauliske løftere.. jeg ved ikke hvordan de ser ud hver for sig så kan jo ikke sige om jeg har fået en forkerte.. men den er bestilt til hydrauliske

• #9   28. sep 2009 tim L.. havde mere håbet på nogen måske skrev at ja det skal man måle sig frem til.. og at det har jeg prøvet 1000 gange før så den klarer jeg... du ved.. en der har 100% styr på det skidt smiley

• #10   28. sep 2009 hvis tændingsrækkefølgen på knasten er det samme som den originale kan man jo sådan rimelig nemt se hvordan den skal stå.. når den står til kopressions med cylinder 1 stempel i top skal begge knast toppe bare pege ligemeget op på den cylinder og på cylinder 4 skal den overlappe...

• #11   28. sep 2009 men er man udlært mekaniker burde det altså ik være noget problem at sætte den... tror man lærer det allerede i grundforløbet og er sådan noget som skal sidde på rygraden

• #12   28. sep 2009 Han sagde han satte den efter det gamle mærke.. ikke at han sørgede for at gøre det som du siger.. :S.. hmm.. er han bare en klovn da.. altså efter 2 forsøg smed han så std i igen.. og så kørte den igen.. men det er jo klart når std sidder rigtigt efter det gamle mærke..

• #13   28. sep 2009 Jeg har da også flere gange fået skiftet knastaksler, så du må bare finde en ny mekaniker smiley

• #14   28. sep 2009 Okay.. men er der ikke nogen NOT gang i knasten der hvor man spænder knast hjulet på`?
    Man kan sige at det jo egentlig også er lidt dårligt af fabrikanten af knasten at der ikke er givet klart udtryk for at man ikke må stille den på mærket hvis den ik rigtig passer helt til bilen

• #15   28. sep 2009 altså kan tage et billede af den og smide den op hvis det hjælper noget??..

ved ik om man kan se på den at den er helt forkert eller sådan?.. plus papiret med oplysninger..

• #16   28. sep 2009 Hmm en kæmpe fejl fra hans side er at han ikke lige har roteret motoren med en fastnøgle, inden han har startet den.

Jeg satte skarp knast i min Polo 2 GT og hvis ikke jeg havde drejet motoren, var det gået helt galt. Den kunne ikke være der.

Du burde sætte en 264 graders knast i istedet.

• #17   28. sep 2009 Martin:

Problemet er nok at knasten passer til mange af de motorstørrelser der ligge i Polo 6N. Det er jo samme knstruktion af topstykket helt tilbage til 1985

• #18   28. sep 2009 Polo Doktoren.. Det siger han også at han har.. begge gange.. men har også godt kunne mærke at den så ramte.. og så efter det har der ingen kompression været.. synes det er vildt man kan bukke ventiler med håndkræft

• #19   28. sep 2009 dvs. han bøjede dine ventiler og installerede bare den gamle knast uden at skifte noget i topstykket ? EHM??

• #20   28. sep 2009 jacob K: altså han bøjede dem.. så fik nye ventileret og planet topstykket, ny toppakning osv.. så prøvede han igen og bøjede dem igen.. så fik den nye ventiler igen og så kom std i..

• #21   28. sep 2009 hvorfor ikke bruge en af de nærmeste tunings firmaer i nærheden hvor du bor? nemmere bliver det da ikke

• #22   28. sep 2009 Han kan sateme ikke bøje dem med håndkraft, det kan jeg garantere dig for.

Ventilerne sidder lige ned oveni stemplerne, så om så han var oppe at stå på skruenøgle, vil han ikke kunne bøje dem.

Der er mere moment i starteren, så den kan sagtens have gjort det.

• #23   28. sep 2009 Hasbro:

Nu er det ikke ret mange der mener det er nødvendigt med et tuningsfirma for at skifte en knastaksel smiley

• #24   28. sep 2009 præcis.. kan ikke lade sig gøre at bukke ventiler med håndkraft... ganske umuligt...
    men de fleste udlærte mekanikere burde ku smide den på.. er klart at hvis den er med justerbart knasthjul så er det LIDT mere omstændigt og man skal lige passe på med hvad man laver.. men bund af motor på mærke cylinder1 og så bare sætte knasten så den overlapper på cylinder 4 og begge knastspidser peger lige meget op på cylinder 1.. meget simpelt..
    dette forudsat at knasten passer til tændingsrækkefølge osv

Kommentér på:
En der vil skifte min knast? :)

Annonce