{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Teste gnist mens man kører? {{forumTopicSubject}}

Hey. Har en skoda favorit fra 95, hvor man skal slukke og tænde og tændingen hvert 2. minut fordi den ligepluselig slukker for tændingen. - Den er med sprøjt.

Jeg vil gerne være sikker på at det ikke er benzintilførslen der fejler noget, så jeg vil gerne se om den stadig gnister når den stopper med at trække, eller om det ER tændingen der bare slukker fordi den har lyst.

Jeg tænker bare, hvis tændingen slukker, hvordan kan den så måle omdrejninger?
Den måler måske ikke på gnisten, men på krumtappens omdrejninger?

Kan computeren godt slukke for tændingen hvis den synes at den får en ujævn lufttilførsel og mærkelige værdier osv.? Bremseforstærkeren er nemlig utæt, og hvis der er noget andet der også er defekt, kan det måske til sammen få computeren til at slukke for tændingen eller noget?

Ting der er skiftet:

computer
sikringsboks
tændingslås bundstykke(Eller sådan noget?)
tændspole
benzinpumpe
benzinfilter

Efter den havde fået skifte benzinpumpe kørte den 20 km. uden at slukke overhovedet, men så begyndte den igen.
Kan der ligge noget i tanken som blokere?
Det ville bare være mærkeligt, for man skal bare lige slukke tændingen et sekund og så tænde igen, så kører den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teste gnist mens man kører?
  • #1   28. sep 2009 Sæt evt. en billig tændingspistol på mens du kører, så kan du jo holde øje med om den blinker når det sker...

    Men jeg vil da gætte på at du evt. har en defekt tændspole eller tændingsmodul, når den opfører sig som den gør.
    Det kan jo også ligge i din benzinpumpe som sætter sig og bliver løsnet når du sætter ny strøm på...
    Men hvis det var pumpen så burde du jo kunne mærke forskel på bilen om det er brændstof mangel eler tændingen den er galt med,
    Du kan jo også have en defekt benzintyksregulator...


  • #2   29. sep 2009 Dan.

    Benzinpumpen er skiftet. Kan det være at der er kommet mere ned som blokere?

    Den hoster eller hakker ikke det mindste, den går ud med det samme. Hvis den går ud i tomgang tager den lige 1-2 sekund om det ca.

    Jamen hvordan kan man måle på alt det der? Er det frem med ledningsdiagrammet og multimeter og se om der er enheder som slukker når de ikke skal?


  • #3   29. sep 2009 Det er svært at sige, hvor er du fra i landet...?

  • #4   29. sep 2009 Århus Viby J

  • #5   29. sep 2009 Ok det var da lidt vej væk, da jeg komer fra trekantsområdet.

    Men jo du kan evt. sætte et mulitmeter på tændspølen og se om strømmen forsvinder når den går ud, men derfror skrev jeg også at du evt. kunne sætte en tændingspistol på og se om den stoppede med at blinke....

    Men tror du må prøve dig frem så....


  • #6   29. sep 2009 Hmm.. Kan den måle det? Jeg kan da prøve smiley Bare den en på tændspolen og den anden til stel?

  • #7   29. sep 2009 Hver sin på spolen, plus og minus, og når bilen er startet vil der være bevægelse på måleren, og hvis signalet forsvinder vil det stå stille...

    Men kan ikke lige huske hvilken tændspole du kører med...


  • #8   29. sep 2009 Ved jeg heller ikke smiley en der passer hehe.



Kommentér på:
Teste gnist mens man kører?

Annonce