9.443 visninger
|
Oprettet:
Steptronic eller manuel ?? {{forumTopicSubject}}
Hey
Er der nogle der har erfaring med steptronic ?? Er det bedre end manuel til dagligdags brug eller skal jeg bare gå efter en bil med manuel gear.
Jeg overvejer at finde en E46 med enten steptronic eller manuel gear.
//Morten
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
Har ogsaa auto i min BMW 540 mest fordi du ikke kan finde en manuel gearet bil i florida. Ville dog hellere have haft den med manuel da den alligevel har naesten 300hk std saa det er lidt sjovere. Men med den trafik herovre er det sgu laekkert nok.
Hvis min naeste bil ikke bliver en racer bliver det sgu os tomatgear.
aug 2002
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 6 Emner: 111 Svar: 897
sep 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 106 Svar: 252
Det spiller bare maks! Har det selv i min 325 e46 coupe med kompressor.!
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 151 Svar: 166
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.804
1. Hvis du kører meget motorvejskørsel er steptronic at foretrække, du skal bare bekymre dig om at træde på pedalen.
2. Kører du meget i byen, er manuelt at foretrække, for det vil istedet slide en del på dens gearkasse, idet den bruger en del energi på at geare op og ned igen.
3. steptronic er lækkert, men vær forberedt på vintermånederne, når sneen har lagt sig, eftersom den skifter efter bestemte omdrejningspunkter, hvilket gør, at du tit kan risikere at glide i snees, eksempelvis ved opstart fra div. lyskryds etc.
4. Nyder du, at lære din bil at kende, og især det at fiinde dens ydrepunkter, så er manuelt stadig at foretrække, da du for en langt bedre føling med bilen, de gang hvor du accelererer, eller gearer ned, fordi du kommer til et sving der krummer, så gi´r det en lidt større køreglæde, da du med det samme kan mærke, hvordan den tager svinge som en mis.
5. efter min uforbeholdne mening, så er aut.gear/steptronic for dem der bare vil køre, og kun koncentrere sig om at komme fra A til B, på en komfortabel måde, uden for megen "krumspring".
6. Manuelt er til dem/os, der synes en tur gerne må være lidt mere spændende, at man får lov til at mærke, at man er herren over køretøjet, eftersom man kender alle dens ydrepunkter med tiden.
7. Så er en steptronic unægtelig heller ikke den sjoveste at få regning på, kontra manuel.
8. En bi-ting er også, at benzinøkonomien er lidt bedre ved en manuelgearet version.
Pøj, pøj med det.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 151 Svar: 166
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 17 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 166
Jeg stemmer STEP
Steptronic eller manuel ??