{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.325 visninger | Oprettet:

Skræk for høje km tal {{forumTopicSubject}}

Nogle der har det lige som jeg? alt siger bare nej når jeg ser en bil tilsalg med et rigtig højt km tal... (220 tus km og derover)

Nu kigger jeg på en polo 6n som har gået knap 300... bør man være bange for den slags? er alt typisk så slidt ved de km tal, at man kan forvente en hovedrenovering inden længe? eller er det helt ubegrundet

Mvh Z

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skræk for høje km tal
  • #1   2. okt 2009 Speedometeret nulstiller ved 300k, så kan du sælge den igen som ny smiley

• #2   2. okt 2009 Arrrrr smiley

• #3   2. okt 2009 altså jeg har en golf der har kørt næsten 300.000km men det kan du sku ikke mærke i den (:

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
    #4   2. okt 2009 Selvfølgelig kan man mærke at en bil har gået 300.000km.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #6   2. okt 2009 Har selv haft det sådan, at en bil der har kørt mellem 150.000-200.000 km kører på sidste vers. Over 200.000 km så er den fuldstændig uinteressant......

• #7   2. okt 2009 har aldrig set en polo runde speedometeret smiley hmm ved ikke hvorfor smiley altså gearkasserne er ikke så gode på dem. men altså hvis tingene er godt slidt, så er det positive vel at det ikke er en speciel dyr bil at skrue på. men en bil med 300.000 km på bagen kan jo snildt være bedre end en bil med 150.000 km på bagen. kommer jo an på hvordan den er behandlet, service, vask, undervogns behandlet osv osv osv.

• #8   2. okt 2009 tror kun det er dig der hyler bilerne idag er lavet så slidt stærk at 220.xxx km der er den jo kun lige kørt til og jeg vil 10 gange hellere have en bil der har kørt som pendler bil og gået 280.xxx km end jeg vil have fru jensens bil der har gået 70.xxx km som har lagt og kørt frem og tilbage til købmanden de sidste 10 år den er jo slidt op sådan en motor den når aldrig og blive varm og alt er til sodet i den... self bliver bilen slidt når den har gået langt kan ikke undgåes men køre den som den skal og det hele ersom det skal være kan jeg ikke se nogen grund til og være bange for og købe sådan en

• #9   2. okt 2009 Rene G - ja self kan du mærke forskel. men hvis man nu ikke var så høj i hatten som dig. er det også en slags man siger når en bil som har kørt langt, men stadig går virkelig godt ?..

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

#10   2. okt 2009 Høj i hatten?

• #11   2. okt 2009 olsen: ja så kan du bare se når den har nulstillet for så forsvinder teksten total i speedometeret

• #12   2. okt 2009 self. bliver ting slidt med tiden, men en bil der har kørt 100 km ved korte ture, er tit meget værre end f.eks en der har kørt det dobbelte, men ved lange ture, motorvej osv. så km i sig selv synes jeg ikke er så vigtigt :0)

• #13   2. okt 2009 men min vento for eks. den havde kørt 297.000km da jeg solgte den, og den kørte sku rigtig fint. men bilen havde jo rust alle steder og brugte vilde mængder af olie osv osv osv. men kørte fint. jeg er aldrig glad ved for høje km tal, og man skal jo også tænke på de km man selv kommer til at køre.

men det bunder mest i man ikke ved hvordan bilen er kørt og taget hånd om i 250-300.000km

• Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #14   2. okt 2009 I mit tilfælde gør det ingen forskel, om den har kørt 100.000 eller 200.000.. Hvis motoren lyder sund og bilen kører som den skal, så frygter jeg intet. Hvad er det man plejer at sige den teoretiske smertegrænse er? 500.000 for benzin, og en god sjat mere for diesel?

• #15   2. okt 2009 jamen det aner jeg virkelig intet om, men den er jo også bare lavet så den kan blive solgt (:

- sorry rene, syntes bare dit indlæg var lidt plat (:

• Mea C
    Mea C Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #16   2. okt 2009 Jeg havde det også sådan, men har lige købt en bil med 260.000 km på tælleren... Så må jeg se om jeg fortryder.

Jeg prøvede andre af samme model med 100.000 mindre på tælleren, der virkede mere slidte og den her var velholdt.

Men jeg ville nok ikke købe en for lille motor med mange kilometer.

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

#17   2. okt 2009 Det har ikke noget at gøre med at min hat er højere end andres smiley

Jeg påpejer blot at man godt kan mærke når en bil har kørt så mange kilometer.! Selvom den køre godt.

• #18   2. okt 2009 De sidste 2 biler vi har købt har gået ca 200.000 km, og jeg er fuld ud tilfreds, ville aldrig købe een bil som har gået 70.000 som beskrevet længere oppe..

Vi har kun ofret håndører på vores bil, de kører og starter altid.. Golfen havde vi i ca 3½ år, og det kostede 1200 kr hvis man tager tandrems skifte og dæk fra... Bilen kørte 100.000 km mens vi havde den, og rundet knap 300.000 km da vi solgte den.. den kørte 100% som da vi købte den..

Nu kører vi i passat 2005 130 TDI... Den havde gået 223.000 km da vi købte den på 3 år og 3 måneder.. altså een sælger bil..

Nu runder den 270.000 km her i weekenden, og vi har ikke ofret en krone på den ud over tandrem og dæk., vi har haft den ca 1½ år...

Km betyder intet for mig...

Karsten

• #19   2. okt 2009 men som de andre siger, langturs bil er sku ikke slemme km. kender en med en Altea som snart runder 300.000. den går bare som en drøm, men den triller også 300km om dagen på motorvej. det slider altså ikke det store.

syntes bare tit at polo 6N bliver ret "trætte" med tiden.

• #20   2. okt 2009 det har osse meget og sige om ejeren er en der passer på sin bil får den lavet når den går i stykker får den vasket regel messigt og undervognsbehandlet, overholdt service osv. så er der ikike noget og være bange for hvor det for andre bare er en brugs genstand som køre fra A-B og skal være så billigt som muligt

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

#21   2. okt 2009 Men for at vende tilbage til spørgsmålet, så er jeg skræmt når jeg ser en bil har kørt 3-400.000km. MEDMINDRE den er helt ekstremt renoveret..
    Jeg har jo selv en gammel E30 som har rundet alt for meget. Men det er der råd for. Bare ikke råd til... smiley

• mike p
    mike p Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #22   2. okt 2009 MOtor kan godt være ok med mange km på tælleren ... der er mere hvad der snart skal skiftes (kobling, gearkasse mm) Derimod hvis det er en Diesel skal du knap være så bekrymret over km de klare som regl en del flere km ...

• #23   2. okt 2009 nu er det jo sådan at hugger motore idag er meget meget billige og jeg vil sige at med mindre den ryger og brager så kan motoren jo formentligt i hvert tilfælde et halv år endnu og så kan du skifte hugger motoren.... i mine øjne er det alt andet end motoren der er irreterende efter så mange km. fordi folk kigger på paneler skærme måske et par tårne når de kigger rust, men så ligepludselig står du med en gennemhullet vange ingen har tjekket,. udover det begynder interriøret at være rigtigt grimt og rigtigt dårligt er man ryger kan et halv defekt askebære fks var møg irreterende i længden. en visker der sætter sig fast et handskerum der falder ned i tide og utide eks er simpelthen så irreterende og det bliver bare ved og ved med at komme...

konklusionen er så dan at du skal ikke være bange så længe du er indstillet på at der med jævne mellemrum kommer noget nyt der skal skiftes. men stadig væk så kan man sort få skiftet en motor for 3500 kr og så motorens pris som regel er også 3 kilo dvs ca 6500 er dyreste rep

Med venluig hilsen rasmus

• #24   2. okt 2009 rene - tja det kan godt ske. men stadigvæk, det kan være så begrænset at man næsten ikke kan mærke det.. har kørt en anden golf med mindre km på bagen end min. og har aldrig oplevet en golf være så sløv..

• #25   2. okt 2009 har haft biler der har kørt omkring 250 000, og de køre stadig perfekt...

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #26   2. okt 2009 En tidligere firma bil ville jeg aldrig købe - jeg ved godt hvordan de bliver test kørt ;O)

• #27   2. okt 2009 Min erfaring er, at jo længere en bil har gået, og jo mindre motoren er. så er den slidt... F.eks en 1.3'er der har kørt 300.000 km, skal der nok snart skrues lidt i. Men er det en f.eks en 2.0'er der har kørt det samme, så fejler den ik noget... Igen, det er bare min erfaring. Har selv en 1.8 vectra der har kørt lidt over 450.000, og den har der aldrig været skruet i, bortset fra benzin pumpe osv. Men motoren har aldrig været lukket op. Den får da stryg af og til, men ik hele tiden. Og den går som en drøm. Så alt er forskelligt jo... Skulle jeg ud og købe f.eks en mercedes, så ville det ik røre mig at købe en der har gået 500.000 km. Men skulle jeg der imod købe en fransk bil (Peugeot, Renault osv. "Hvilket jeg aldrig kunne finde på "IGEN") så skulle jeg nok under 80.000 km for at ville købe den.

Det skal dertil siges at min erfaring mht franske biler er, at...... Det er "ALT" mellem nummerpladerne, den er gal med... No offence to anyone... Bare min erfaring

• Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

#29   2. okt 2009 Olsen ^: igen, du har ret. man kan blive overrasket. Jeg synes bare tit man tager hjem og føler man har spildt 4-5timer på at besigtige en bil med højt km-tal.
    Jeg satser da også på at min BMW kommer til at køre bedre og bedre, når den bliver gået lidt mere efter og får skiftet diverse sliddele. smiley

• #31   2. okt 2009 Enhver bil er konstrueret til at køre mindst 500.000 km uden problemer. Og det kan langt de fleste biler også sagtens, hvis de ikke er misbrugte.

Personligt betyyder km-tal på optil 350-400.000 km absolut intet for mig.

• #32   2. okt 2009 kommer også an på hvilken bil, motor og selvfølgelig stand, men generelt vil jeg sgu også helst et stykke under 200.000km... slut

• #33   2. okt 2009 Min hverdagsgryde har i øvrigt kørt snart 328000 km, og kører som den gjorde da den var ny!!

Min far har lige rundet 400.000 km i hans Supra, og den kører perfekt!

• #34   2. okt 2009 rene - hehe må man da håbe. beklager også min måde at svare tilbage på, var vist ikke rigtigt i godt humør smiley

• #35   2. okt 2009 min galant runder snart 300.000 .. og det kan du hverken se eller mærke på motoren. Så jeg ser intet problem i det.

• #36   2. okt 2009 Hvis du kigger på en bil der er 10 år gammel eller mere vil den 9 ud af 10 gange have kørt 250.xxx km eller mere...det er trods alt kun 25000 km i snit pr år....vil man have mindre km skal man nok ikke se på biler der er i nærheden af 10 år gamle..

Men hvorfor dog være bange for høje km tal?? De fleste motorer går langt mere end 400000 km hvis de passes ordentligt:-)

• #37   2. okt 2009 hmm min scirocco har ca gået 600000 km, men mon ikk det kommer meget an på hvordan de er kørt og vedligeholdt.......

• #39   2. okt 2009 Det eneste der bliver trist på en bi nu til dags, er synkromesh ringene, lejer og rust.. Motorene holder generelt bare pisse godt nu..

• #40   2. okt 2009 har lige fået solgt min kæreste´s bil. den havde kørt 410.000km og den lever endnu smiley

• #41   2. okt 2009 min vw caravelle 2.4D har kørt 529000km der har aldrig været noget galt , den er passet med service hele vejen og har lige fået skiftet alt olie ( motor , gear osv ) skiftet tandrem vandpumpe og hvad der ellers skal skiftes ved et tandremsskift. . så holder du den vedlige så går bilen til af rust osv inden motoren går i stykker..

• #42   2. okt 2009 Morten P
    min celica er da 15år og har kørt 160.000km så er det den 9. ud af 10 smiley

• #43   2. okt 2009 Det er svært at sige .. kommer helt an på hvordan biler er behandlet

Er den behandlet ordentlig så kan nyere biler holde til 6-7-8-900.000

Min gamle sunny havde knapt 500.000 på tælleren og brugte ingen vand ingen olie og kørte altid perfekt

• #44   2. okt 2009 min volvo har 307.xxx km og det kan ikke mærkes af nogen art.... af de første biler jeg havde som var en golf 1 1.6 havde gået 485.xxx da jeg købte den selvom han faktisk mente det var 585.xxx km.... min forældres venne har skrottede en golf 2 1.6 d fordi den var rustet væk men den nåede da lige at runde 700.xxx km

• #45   2. okt 2009 Har en Peugeot 406 1,8, som har kørt 320.000 km. Den kører perfekt, bruger hverken olie eller vand, og gearskiftet går bedre end i mange biler med færre km på tælleren. Min kammerat kører Xantia med samme motor, med 479.000 km på tælleren. Ingen problemer.
    Med afhænger meget af kørestil og vedligeholdelse.

• #46   2. okt 2009 århhh afleverede en toyota hiace med automatgear for nogle måneder siden inde på arbejde og den nårde lige at runde 45x.xxx km og det eneste der var lavet på den var gearkassen 2 gange og eller har den altid kørt fejlfrit

• #47   2. okt 2009 Min astra f er oppe på ca 350000km efter hånden og den køre sku stadig godt

• #48   2. okt 2009 MIn G1 har kørt 374000 men motoren har kørt mindre.

• #49   2. okt 2009
    Nå ja .. Ved taxa har vi lige fået udskiftet en V70 med en ny en

Den gamle nåede at runde 510.000 UDEN!!! rep. på motor/gearkasse (autogear)

OK den havde heller ikke mange koldstarter .. Nåede de 500.000 på 3½ år

• #51   2. okt 2009 Har lige solgt min søsters golf 3 1.9D, den havde kørt 528.000 km, og kørte som en drøm.. Prisen er jo oz der efter de mange km..

• #52   2. okt 2009 Mine forældres Audi havde gået 380000 de købte den og har kørt lidt over 500000 nu og køre stadig som en drøm.

• #53   3. okt 2009 Da jeg købte min Lupo SDI sidste år havd eden kødt 275.000km Den har så snart kørt 300.000km og jeg har talt med flere der ikke troede at den havde kørt så meget.
    Det har selvfølgelig meget at gøre med hvordan bilen er blevet passet, for man kan altså saktens finde en helt bombet bil der kun har 130.000km på uret, og rigtigt pæne biler med 300.000km.

Mit råd er at du skal se på bilen og vurdere om den ser ud til at være passet eller om den ligner lort. Og så kan du jo gøre op med dig selv om du mener at motoren kan holde til din kørsel, eller om du skal have et afslag i prisen der svarer til et motorskifte.
    Nu tror jeg ikke sådan en 6N motor er ret dyr hvis uheldet skulle vær eude.

• #54   3. okt 2009 Det er sjovt alle skriver at bilen køre som en drøm når den har rundet 300.000 km ..

Gad godt vide hvordan deres drømme ser ud *GGG*

klirk klank klunk og en smule røg

det må give en slem hovedpine at stå op til...

• #55   3. okt 2009 så tænk på os der køre lidt ældre biler at de er vores og ikke bankens . har altid betalt mine biler kontant, så ingen unødvendige renter + div

• #56   3. okt 2009 Nu er der så forskel fra bil til bil... En E-klasse f.eks. W124'eren ville jeg uden tvivl købe hvis den havde gået over 300.000km... Dieselmotoren er jo nærmest udødelig i den bil..

Men er det mindre motorer er jeg opmærksom/mistænksom omkring de 150.000km. Især hvis det er lidt hurtige biler, såsom VTi'ere, GTi'ere o. lign.

Kommentér på:
Skræk for høje km tal

Annonce