{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.272 visninger | Oprettet:

mekanikerregning= KÆMPE CHOK? {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Ja, jeg synes lige i skulle hører min historie.
I onsdags var jeg ved mekanikeren og ber dem skifte tandrem og luftfilter, så igår da jeg kommer hjem fra arbejde har jeg fået brev fra mekanikeren, og åbner den med spænding på hvad det kunne koste.
Men men men, da jeg åbner og ser regningen får jeg et chok.
Jeg har fået skiftet de to ting jeg bedte om, men jeg har også fået skiftet vandpumpe, som INTET fejler, en pære, olie fyldt på, en reperation af et eller andet hvad navn jeg ikke engang kan udtale, og meget mere.
Så den lød på 5500kr.
Må de virkelig det? eller skal jeg gå ned og brokke mig helt sindsygt på mandag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekanikerregning= KÆMPE CHOK?
  • #1   4. okt 2009 Du skal bare ned og brokke dig - de har udført arbejde der ikke hører med til tandrem-skift eller luftfilter.

• #2   4. okt 2009 mener nu det er meget normalt at skifte vandpumpen når man skifter tandrem, men det andet er nu underligt.

• #3   4. okt 2009 Vandpumpen er ret normal

• #4   4. okt 2009 Er det ikke dumt at få skiftet tandrem og så går vandpumpen om et halvt år og så skal du have lavet bilen igen, eller endnu værre at den havde tabt alt vandet og din motor var kogt over?

ja, de burde have kontaktet dig, men i værkstedets forsvar så er det meget normalt at skifte vandpumpe i sammenhæng med tandremsskift hvis vandpumpen er drevet af den.

Pæreskift kan vi så diskutere, men de skal faktisk kontakte dig.

oliepåfyldning kan de ikke tilade sig, uden at spøre først. da olien ikke har noget med det aftalte at gøre.

• #5   4. okt 2009 vandpumpe følger altid med ved tanremsskift. ellers blir det hurtigt en dyr fornøjelse hvis vandpumpen går til, den skal altid skiftes inden den fejler nóget. ellers koster det dig hurtigt et topstyk.
    og med hensyn til pæren og olien er det jo bare normal service. at sådan noget blir tjekket.

• #6   4. okt 2009 de må godt. de har bare ikke krav på at få betaling for andet end det aftalte.... så det er bare ned og sige tak, og stikke dem lidt håndøre for tandrem, luftfilter og arb. løn.... smiley

• #7   4. okt 2009 Johnny N
    Det bliver direkte anbefalet at man skifter vandpumpe på mange VW/Audi/Seat/Skoda biler,sammen med tandremmen,da skovl-hjulet på vandpumpen er af plast og bliver skørt/skrøbeligt med tiden,så værkstedet har gjort det rigtige,den reparation du har fået lavet på det som du ikke kan udtale,er jo ikke nem at vurdere,men tro mig,der er mange der betaler meget mere end 5500 for en gang service med tandrem smiley

• #8   4. okt 2009 Det er ris til egen røv, hvis man ikke skifter vandpumpen sammen med tandremmen, da man skal have tandremmen af en gang til, for at skifte vandpumpen hvis den går, så det skifter man ALTID i forbindelse med tandrem, så den er der ikke noget at komme efter.

At de også har fyldt olie på og skiftet en pære lyder meget mærkeligt. Kan du ikke lave en liste over præcis hvad de har skiftet? Anyways, så er det meget svært at klage over den slags, hvis ikke man skriftligt har givet værkstedet en liste over ting der skulle laves, og man derfor ikke kan dokumentere noget på skrift. En mundtlig aftale med et værksted er intet værd desværre.

• #9   4. okt 2009 Tonni L
    Ret tydeligt du ikke er mekaniker og snakker derefter smiley

• #10   4. okt 2009 der er intet i vejen med den regning din mekaniker har såment bare ville sikre dig at din bil er i topform det næste stykke tid og helt ærlig 5500kr
    det er sku da hånd øre nogle biler koster det mere end 10 kilo bare for at få skiftet remmen og intet anden.

men tag da ned og råb af ham så er du sikker på han ikke hjælper dig en anden gang

• #11   4. okt 2009 Men det er typisk at de gør sådan noget lige i øjeblikket, jeg har også set et par andre eksempler. Altså at de laver mere end det aftalte, og derfor sender højere regninger, fordi de udmærket ved, at det næsten er umuligt at klage over det pga. manglende dokumentation. Det er finanskrisen der trykker.

• #12   4. okt 2009 Allan B:

nop, jeg er nemlig kunde..

Og når jeg siger jeg vil have skiftet tandremmen og luftfilteret, så vil jeg have de skal ringe og sige, hvis de har tænkt sig at skifte andet..

Og så er jeg ligeglad med hvad der er "gængs og normen" når man skifter tandremmen - for det er noget værkstederne selv vurderer og opfinder...

En ven kørte ned med sin suzuki swift, og skulle have ordnet bremser så de ikke hylede...

Han kom derfra med 2 nye dæk, viskerblade, bremsevæske-skift, nye bremser, motor-olie skift.

Og han bedte ikke om andet end at få lortet til at stoppe med at hyle når han bremsede....

Jeg kan ikke tage sådan noget seriøst... Jeg havde råbt og skreget af dem på stedet...

• #13   4. okt 2009 Tjah... Mekanikere er dyre... Har selv lige fået skiftet gearkasse og kobling. Og koblingen var kun 6 måneder gammel, og fejlede intet. Og sjovt nok kostede en ny kobling mere end gearkassen... Hmm... Jeg slap med små 6 kilo..... Suk

• #14   4. okt 2009 derfor vi andre laver vores ting selv. ;o)

• #15   4. okt 2009 5500,- er sgu da heller ikke så galt for alt det der...

• #16   4. okt 2009 vil sige lige meget hvordan vis du kun beder om de 2 ting der ska skiftes ska de ikke pille ved andet sur røv for dig vis vandpumpen står det har du jo ikke bedt dem om og skifte.. ville tage og ringe eller tage ned og snakke med dem men vis ikke du har noget på papir kan du intet gøre som sådan da .. de kan smide dig i rki vis ikke du betaler men en mundlig aftale er lige så bindne som en skriftlig har før fået et værksted til og æde deres egen regning også selv om det var mundligt aftalt.. god advokat men behøves ikke og vare så slemt måske de godt ved det var forket men vil sige 5.500 er billigt nok for det skift

• #17   4. okt 2009 Tonni L - Det med vandpumpen, kan jeg stadig ikke give dig ret i. ALLE der har forstand på biler, ved at vandpumpe og tandrem hænger sammen. Desuden, så bestiller værkstederne oftest et "tandremskit" fra leverandøren, der består af tandrem, vandpumpe, medløberhjul osv. og ikke bare tandremmen alene.

• #18   4. okt 2009 Tonni L
    Ja okay,jeg gør så det med mine kunder at jeg med det samme siger at der skal skiftes vandpumpe sammen med tandremmen,så de ved det på forhånd smiley
    Og nej vi på værkstederne sidder ikke ved et stort ta-selv-bord hvad angår at brokke stumper i folks biler,jeg kan sføli kun svare for mig selv,men jeg er på et lille værksted i en mindre by,hvor vi lever af at folk kommer igen og vi kan ikke holde til at miste 50 kunder om året,for så dør vi sq,men sjovt nok kommer de "gamle" kunder også når de har købt helt ny bil og de så ikke gider køre på autoriseret værksted og jeg kunne aldrig drømme om at bruge flere 1000 kr. af folks penge uden at de ved det først og har chancen til at sige ja eller nej smiley
    Den med Swiftèn er for slem og det kan et værksted ikke tillade sig,der er vi enige smiley

• #19   4. okt 2009 min vandpumpe gik, det kostede mig 3000 pga forrige ejer ikke skiftede i forbindelse med tandrem!!

• #20   4. okt 2009 Præcis Ronni..

• #21   4. okt 2009 Thomas J

Det havde jeg skam også selv lavet, hvis ik det var fordi at der ik er timer nok i døgnet.

Når man arbejder minimum 14 timer i døgnet, vil man os godt slappe af med familien når man kommer hjem.

Så hold dine latterlige kommentare for dig selv. Der er jo nogen her i verden der skal have en hverdag til at fungere. No offence... Vi kan jo ik alle rende rundt og dalre den af på "halv tid"...

• #22   4. okt 2009 Det er muligt du ikke mener vandpumpen fejlede noget, men skovlhjulet kan nemt ha været flækket eller manglet en skovl, ligesom de tit dør når de bliver aflastet. Vil stadig mene at en vandpumpe er med i et tandrems skift ligesom div. stramme/medløber hjul. Andet er simpelhen for dumt, plus når det er skildt ad alligevel, så tager den 2min at skifte, hvorimod hvis den dør efter 14dage og jo det kan den sagtens, så kommer det til at tage ligeså mange timer at skifte den, som på "bare" et tandrems skift. Hvad vil du så helst?

• #23   4. okt 2009 prøv at vend den lidt om.. lad os nu sige at de KUN havde skiftet tandremmen.. og du så fik din bil tilbage, der går så et par måneder og så står din vandpumpe af. hvilket resultere i et smadret topstykke? så tror jeg du havde brokket dig over de ikke havde lavet det ordenligt.. Men som flere af de andre skriver så er 5500 billigt for sådan en omgang.

• #24   4. okt 2009 Mine skovhjul flækkede 8000km efter tandrems skift... Træls må man sige..

• #26   4. okt 2009 Min tidligere Alfa smed tandremmen 1200 km efter at den var blevet skiftet, sammen med alle ruller/vandpumpe/strammer til 12 kilo... Mekanikeren havde ikke spændt det ene medløberhjul ordenligt fast.. Det kostede værksted over 40 kilo for 24 bukkede ventiler, plejllejer m.m smiley

• #27   4. okt 2009 Bo L
    Kan høre du laver bil akkurat som jeg gør smiley
    Når den alligevel hænger og tapper olie af,så tjekker man da lige styre og bære-kugler,om der er klodser tilbage,om der er mønster i dækkene og tjekker lys og væsker når den kommer ned igen og det mener jeg da bare en en del at et lille service (eller olieskift om i vil) smiley

• #29   4. okt 2009 Så parolen er som følger...
    Det er bedre at tjene 1000 kr. på en kunde 10 gange og de så kommer igen,end det er at tjene 5000 kr. en gang og så aldrig se kunden mere smiley

• #30   4. okt 2009 Vedr. Vandpumpen, syntes jeg faktisk det er tit til VAG bilerne at den følger med i tandremskittet, efter de var ude med en service anmærkning om den skulle skiftes ved hver tandrems service p.g.a skovlhjulet falder af.

Overall syntes jeg du har fået det til en god pris, og slet ik en jeg ville brokke mig over.

• #31   4. okt 2009 R.B - Den følger aldrig med.. Men man skifter den som regel / ALTID medmindre andet er aftalt vel. Gør vi hos os.

• #32   4. okt 2009 da jeg arbejde som mekaniker gemte jeg altid de stumper jeg skiftede og viste dem til kunden hvis der var noget og hvis det var noget dyrt ringede jeg altid til dem
    når i får lavet noget så sørg for at de gemmer delene de skifter så kan i selv se om der var grund til at skifte det

• #33   4. okt 2009 Problemet er jo netop at folk forveksler service med "x skift"

Bestiller du et olie-service, så får den de der småting med... Fair nok..

Men siger jeg "skift olien og filteret"... Så skal de sgu ik røre mere hehe.

• #34   4. okt 2009 Om man skifter v pumpe, kommer helt ann på hvilken bil det er. Nogen biler bliver den jo drevet over en multirem, og da er det ikke nødvendi at skifte med t-rem. Og nogen tandrem kit kan du købe med elr uden v-pumpe...

• #35   4. okt 2009 Det er derfor man altid skal få et tilbud på hvad det koster, inden man lader dem gå igang med det. For du kan sikkert ikke gøre så meget ved det, andet end at betale.
    Så få det sort på hvidt hvad det vil koste næste gang.

Og skal lige siges, at hvis det er et forhandlerværksted, så koster det hurtigt 3000kr alene med tandrem og luftfilter. De tager go pris for det smiley

• #36   4. okt 2009 det er rigtig nok med vandpumpe det er jeg klar over smiley men de ringer ikke til mig og spørger, og det jeg er mest sur over er de har lavet en ting på bilen som koster 2000kr alene og få hjem af genstand, som jeg ikke ved hvad er? men kan bare se der er gået 2000kr på lige dén ene ting.

• #37   4. okt 2009 Nogle Mekanikere skal man bare ikke handle hos ... man blir nød til at høre omkrign sig efter hvem folk anbefaler

jeg anbefaler selv en bestemt her i aalborg.. fordi der ved jeg at prisen er i bund og service i top... 100% ærlighed fra hans side !

sådan en mekaniker er jeg lykkelig for at have !

• #38   4. okt 2009 Han kunne sagtens tage 5500,- KUN for tandremskift... Så lad være med at tude og betal regningen med glæde. Det er fukin billigt, det her. Han ved hvad han gør, ham mekkeren

• #39   4. okt 2009 tandrem-vandpumpe-strammer skal skiftes samtidig,vær du glad for det

• #40   4. okt 2009 VIP

Skrevet: 04-10-2009 08:38:06 Slet indlæg

Enig. Vamdpumpen bør man altid skifte.
    Og så er det da bare en service at han samtidig har efterfylt med olie for dig. Det skulle jo være gjort alligevel. Jeg havde gjort det samme.

• #41   4. okt 2009 Synes også din pris er fair nok, af hvad jeg har fået oplyst koster et tandremsskift til min galant 2,5 V6 omkring 9 kilo på et mitsubishi værksted.

Men det er da nemt at blive overrasket når ens bil er til service.
    min transit fra 2008 skulle til 50.000 km service hvor den jo skal på lift og tjekkes efter som man nu gør til service, de ringer så fra ford og fortæller at mine klodser er ved at være godt nede så de anbefaler at de bliver skiftet, fino fino de får grønt lys til at skifte dem, skal lige siges at bilen HÆNGER på liften da de ringer, da jeg en ugestid senere modtager regningen har de taget 1100 + moms for ekstra for at skifte klodser i fronten og 1280 + moms for bagenden for skift af klodser, brokkede mig over denne ekstra udgift på ca 3.000 inkl moms men det var jo prisen for at flå hjulene af og på bilen når man lavede bremseklodsskifte.
    denne pris er OGSÅ selvom det sker i forbindelse med service hvor hjulene allerede var pillet af bilen, så det var jo så sidste gang de skal lave bremser på min bil.

• #42   4. okt 2009 Jeg blev harm over de tager 3000 kr for at pille hjulene af og på NÅR DE ALLEREDE ER PILLET af i forbindelse med servicet, klodserne blev afregnet UDOVER de 3000 kr.
    og normalt er det sådan at der er en nedsættelse af sådanne beløb når det sker i forbindelse med service.
    derfor min harme.

• #43   4. okt 2009 ja men så er de klodser vel også betalt og mere til ville da godt skifte de klodser for den pris

• #44   4. okt 2009 helt fair pris.

• #45   4. okt 2009 der står de priser som jeg skrev i mit 1. indlæg, grunden til at de tager mere for bagenden er at der er tvillinghjul på den, men det ændrer jo stadig ikke på at de var pillet af under servicet, og de har ikke haft den på bremsestand efter skift.
    ford kører med fastprissystem på deres reps, så derfor disse tillæg, hvis det havde været på det halve var det nogenlunde fair da man jo bruger lidt ekstra tid på at rense.

Nu har bilen så kørt omkring 100.000 og skal have skiftet alt , både skiver og klodser men det bliver helt sikkert IKKE ford der får denne opgave da jeg allerede kan se nu at det bliver et godt stykke over 10.000 + moms hvis de skal gøre det.

• #46   4. okt 2009 De har ikke lov til at tilbageholde din bil pga nedslidte / defekte bremser eller styrtøj.

De kan dog kræve at du skriver under på at du er gjort opmærksom på at der er problemer med evt bremserne så de ikke kan klantres for denne fejl efterfølgendene

• #47   4. okt 2009 Det var ikke vandpump osv jeg er harm over. Det var billigt.
    men de har skiftet en ting til 2000kr + moms i bilen, som jeg ikke kender til eller har bedt om, Synes da man burde få afvide af der skal skiftes andre ting når man ikke har bedt om det.

• #48   4. okt 2009 Hvad står der på papiret, præcist, ud for de 2000kr+moms?

• #49   9. okt 2009 Det var da i grunden et billigt nok tandremsskifte...?

Kommentér på:
mekanikerregning= KÆMPE CHOK?

Annonce