{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udmåling af ladeanlæg/generator?
  • #1   6. okt 2009 På batteriet er da nok med en tester, og start bilen så ser du forskellen på strømmen...

• #2   6. okt 2009 hvis du bare skal måle om GE lader på batteriet skal du bare starte bilen, og måle spændingen på batteripolerne. Men ikke i AMP men i Volt... hvis den kun siger f.eks. 12,55V lader den ikke, men er den over 13V lader den. Normalt skal den ligge på 13,50 - 14,50V

• #3   6. okt 2009 Du kan ikke bruge et multimeter, da langt de fleste maks tåler 10A forbrug. Generatoren lader med alt lige fra ca. 40-150A. Du skal have fat i et "tangamperemeter" der kan måle DC A. Ladespændingen kan du kontrollere med dit multimeter ved at møle direkte over batteriets 2 poler. Denne skal ved 800RPM og opefter gerne ligge på 13,8VDC og mere.

• #4   6. okt 2009 En generator kan sagtens lade med en okay spænding, men er kullene tilstrækkeligt dårlige, kan det knibe med strømmen. Derfor er det ikke nok alene at måle ladespændingen.

• #5   6. okt 2009 Ja men så kan man jo tage en batteripol af mens bilen kører og se om skidtet kører videre med lys, varmeblæser m.m.
    Er det et fald i lys eller omdrejninger så ud med skidtet...
    Jeg skifter konsekvent kul, på bla. bosch grneratorer m.m. hvis jeg har den mindste mistanke...
    Jeg kan bare endnu ikke mødt en generator der ikke lader ordentligt med mindre navet hvor kullene kører på er meget rillet og slidt/ødelagt, og hvis det er ok, så skifter jeg bare kullene, for der jo kun 2 skruer, og når man har dem ude, så i med ny asp. for gider ikke spilde tid på noget jeg ikke ved med sikkerhed....
    Man får jo heller ikke fundet ud af om kullene er møgbeskidte og hænger en gang imellem... så derfor satser jeg som regel på udskiftning hvis det ikke spille MAX...;)

• #6   6. okt 2009 Ja det du kalder "navet" hedder jo så kommutatoren. Men den der med bare at hive polskoen af batteriet er ikke for smart hvis det er en moderne bil med div. ECU'er, osv.

• #7   6. okt 2009 Et fald i RPM tyder jo tværtimod på at generatoren bliver belastet, og dermed belaster generatoren motoren. Så der er du også helt gal på den. Generator vil jo dermed virke.

• #8   6. okt 2009 Ja det er der jo nogen der siger, at det ikke har godt af, men jeg er desværre ikke af den opfattelse generelt da det jo er det samme der ligesom sker hvis bilen har et batteri der er meget dårlig og man evt. får starthjælp på hvor bilen jo sagtens kan køre uden nævneværdigt spænding osv. på batteriet, men alt er jo relativt,....
    Jeg holder bare tit tingene mere simpelt da det som regel virker, og er nemmest, det er jo ikke sikker at folk lige har en amp.tang eller en tester der kan måle det...;-)

• #9   6. okt 2009 Så skal det dælme være en dårlig generator, men nok om det, jeg skrev også lys lygter, og varmeblæser m.m.
    Hvis det er ON når man tager polen af kortvarig, så har du en sikker måde at konstatere at skidtet virker og lader optimalt, for jeg snakker ikke om lidt rpm fald, men betydelig, og ikke mindst så dør de fleste biler hvis generatoren ikke virker, med mindre det er en ældre diesel bil, vi snakker om... he he....

• #10   6. okt 2009 Ja test du bare på den måde. Men det er langt fra anbefalelsesværdigt.

• #11   6. okt 2009 Hvis anbefalinger, jeg har aldrig gjort andet og har ikke mødt problemer endnu....

Men du skal jo lige huske at jeg altid måler over batteriet først, og hvis det ikke viser noget, så kommer vi til næste trin ect. ect... men oftest viser testeren noget på spændingen..... .;-)

Kommentér på:
Udmåling af ladeanlæg/generator?

Annonce