{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Skoda favorit går ud, med filmklip. {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg lige testet nogle ting igennem, og optaget lidt film af hvad den gør.

Bilen går ude hele tiden når jeg kører, som om at noget bare lukker for benzinen.

Jeg satte Ohm meter på tændkabel og på stel, for at se om den gnistede når den gik ud, og det gjorde den, så det er kan vel ikke være tændingen der slukker.

Så målte jeg på benzinpumpen ved tanken, om den tabte spænding når den gik ud, og det gjorde den ikke. - Jeg har bemærket at der går ledninger fra benzinpumperelæet, og op til indsprøjtningen. Hvis relæet er i stykker, kan det så slukke for indsprøjtningen, og stadig give strøm til benz pumpe?

Så kørte jeg lige op for at hente noget, og gav den godt med gas på vej tilbage, og bemærkede, at hvis jeg i 4. gear gav bundgas, tøvede den rigtig meget opad.
Efter jeg havde givet den noget gas, begyndte den at gå ud med kortere mellemrum, og da jeg var næsten helt hjemme, gik den ud 2 gange i minuttet!! Efter at den har stået et par dage er den begyndt at holde sig til de der ca. 1 gang pr. 2. minut igen.

Der sidder 3 kabler op til indsprøjtningen. Stikkene ligner hinanden.
Når man frakobler det ene stik, vil bilen ikke starte, den får ikke benzin.
Hvis man frakobler det andet stik, er alt normalt.
Hvis man frakobler det tredje går motoren sindsygt ujævnt i tomgang.

Er det stik til nogle følere der sidder i indsprøjtningen?

Stikkene, eller nogle af dem, er tilkoblet til det benzinpumperelæ, og motorstyring. Kan det være nogle følere i indsprøjtningen der er gået?

Der sidder også noget der ligner en benzinpumpe ved siden af benzinpumperelæet. Hvad er dens funktion? - Der sidder sådan et stik med nogle ledninger på slangen til den pumpelignende ting. Hvis jeg frakobler dette stik, ændre det ikke på noget som helst. Hvis jeg måler på stikket, siger den 15,8 volt når jeg giver den omkring 2000 omdrejninger og opefter. Er det meningen at spænding skal være så høj ?? Andre steder i systemet er spændingen kun de der max 14.

Kan motorstyringen slukke for indsprøjtningen, uden også at slukke for tændingen?

På filmklippet går den ud ved 1:50 og 4:05

Filmklippet fylder 12 mb.

http://www.baboom.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=9621

Den første der finder fejlen får en ramme heineken! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda favorit går ud, med filmklip.
  • #1   7. okt 2009 kan evt være tændspole som er død for de plejer og slå fra når de blir varm hvis de er defekt

  • #2   7. okt 2009 benzinpumpe midster tryk og tømmer beholder og så gå den ud den starter igen lige så snart du derje nøglen den få næmlig kontakt og fylder op og sådan køre den igen de få 100 meter

  • #3   7. okt 2009 min røde passat havde samme symptomer, bare den var mega svær at få igang igen når den gik ud... Der var det tændspolen der var deffekt.. VAGs oliebaserede tændspoler har det med at blive ustabile, når de kommer op i årene.. prøv at udskifte den til en ikke oliebaseret og se om ikke det afhjælper problemet...

    Ellers er det en god ide at skifte ALLE vaccumslanger...

    og hvad med at oprette din bil herinde.. det ser ud til at være en herlig farvorit smiley


  • #4   7. okt 2009 lennie.. Jamen jeg kan da prøve at skifte den igen selvom jeg nægter at tro det er der problemet ligger.

    robert. Jamen benzinpumpen omme ved tanken mister ikke trykket! Den får heletiden 12 volt, også når bilen går ud. Den slukker først når jeg slukker for tændingen selv. - Er der to benzinpumper? Jeg tror jeg ved hvad du mener, men relæet er skiftet for en sikkerheds skyld, og det virker ikke.

    Problemet er, at min tænder med 100% sikkerhed lige bagefter, så jeg har svært ved at tro på at det er tændspolen. Jeg er kommet frem til, at jeg er ret sikker på at det har noget med indsprjtningen at gøre faktisk.

    squirrel.. Jeg prøver tændspole igen, hvorfor skal jeg udskifte vacuum slanger?

    Det er indsprøjtning smiley


  • #5   7. okt 2009 vaccumslanger er generelt roden til alt ondt smiley

  • #6   7. okt 2009 Vacuumslanger hvor fra? Fra indsugningen? Kan ikke høre noget der fiser eller noget..

  • #7   13. okt 2009 Det var benzinpumpen!

    Tror der lå noget i min tank der ikke skulle ligge der. Eller et eller andet kemikalie eller sådan noget.


  • #8   13. okt 2009 qualli du har fået den til at køre igen... vaccumslanger er noget (bæ) som VAG har på deres motore i 80'erne og start 90'er... de løber somregel omkring karburator... er i princippet det samme som små tynde benzinslanger, bare de bruges til vaccumstyring... har du nogen så skift dem først som sidst..

  • #9   14. okt 2009 squirrel.. Det er indsprøjtning.

Kommentér på:
Skoda favorit går ud, med filmklip.

Annonce