{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

Test af vinterdæk. {{forumTopicSubject}}

Det har sikkert været oppe flere gange, nu hvor vinteren nærmer sig.
I så fald undskylder jeg for gentagelsen nu, men jeg har ikke rigtig været online i flere uger, fordi bilen har taget al tiden.

Men søgefunktionen har ikke givet mig det udfald jeg ønskede - google heller ej.

Jeg står og skal ud og købe vinterdæk til MR, for første gang, så jeg har ingen idé om hvad der er godt og skidt.
Brochure fra producenterne roser jo selv alle deres vinterdæk, men jeg søger en uvildig test.

De 2 dæk jeg har pejlet mig mest ind på er Goodyear Ultragrip 7 og Michelin Primacy Alpin. Men flere tests og muligheder er velkomne.

CJ

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Test af vinterdæk.
  • #1   10. okt 2009 jeg vil personligt vælge Michelin Primacy Alpin.. syndes selv det køre godt smiley har dem selv på min pug 206

• #2   10. okt 2009 Jeg hørte i radioen at FDM havde lavet en ny test af vinterdæk i år, og man skulle holde sig væk fra alle de "ukendte" og små mærker - de var direkte farlige at køre med! Men Goodyear og Michelin er jo anerkendte mærker, så der går du nok ikke galt i byen.

Jeg har selv kørt med Michelin Alpin de sidste par år. Et udemærket vinterdæk, som jeg ikke vil have det mindste imod at bruge igen

• #3   10. okt 2009 Kunne aldrig drømme om at spare 1000-1500kr ved at købe unknown gummi - har det svært nok med at sku køre 100km dagligt vinteren over i centermotorvogn, så vil på ingen måde spare på dækkene.

• #4   10. okt 2009 Hehe nej, med centermotor så bliver man vist nødt til, at have nogle effektive dæk om vinteren, hvis man gerne vil have snuden til at pege i den rigtige retning, det meste af tiden smiley

• #5   10. okt 2009 Det bedste er nu en gang at køre efter forholdene...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   10. okt 2009 Yeps i det nye MOTOR (FDM´s blad tror jeg) Har de en rimelig stor test hvor billig mærkerne får TÆSK.. Eneste de er gode til er slid, resten af testen får de lave karaktere! Men prøv og se om du ik kan få fat i såen et blad og læs lidt i det smiley Tror FDM synshaller med glæde vil lade dig sidde i 10min og læse i det.. De plejer somregl at ha dette blad liggene

• #7   10. okt 2009 der er stor forskeld på hvad størelse man køre med og hvor gode de er i vær sin størelse men: fdm har givet top karakter til følgene dæk 2009

185-60-14

1 Vredestein snowtrac 3 ( test vinder) til ca 525kr stk

2 Fulda montrero 3

3 Continental Wintercontact TS 800

205-55-16

1 Continental Wintercontact TS 830 (test vinder i den størelse)

2 Goodyear ultragrip 7+

• #8   10. okt 2009 Cawdy - det har jeg nu også tænkt mig at gøre, det gør man jo hver dag alligevel, men derfor er et vinterdæk kørt med sund fornuft stadig bedre end et sommerdæk kørt med fornuft, når vi snakker vinterkørsel.

• #9   10. okt 2009 MX - Det er jo meget fint, problemet er så bare jeg kører på 15" smiley

• #10   10. okt 2009 tror ikke det har den helt store betydning... det er de enste 2 størrelser FDM har testet

• #11   10. okt 2009 MX - Nej sikkert ikke, tror jeg holder fast ved de 2 dæk jeg indtil videre er kommet frem til, så må jeg se hvilket mærke der er til at få hjem i den str jeg skal bruge

• #13   10. okt 2009 goodyear var testvinder sidste år...så dem kan du snildt købe Christina

• #14   10. okt 2009 Angående dæk test skal man passe på hvad for nogle man går efter da dem der tester er i lommen på dæk producenterne men fdm's test side er til at regne med...

Selv køre jeg Vredestein snowtrac og er yders tilfreds, det er et rigtigt godt dæk til billige penge, tjek selv prisen på dækonline.dk...

• #15   10. okt 2009 selv om de dæk som fdm tester som bliver 4 og 5 så kan det samme dæk godt have skoret topkarakter sidste år. altså der er så lille forskel på nr.1 og nr.5 så det næsten igen betydning har.
    jeg mener ikke direkte at man kan tage efter deres test, men det er da et godt fingerpeg.
    jeg ville klart vælge alpin frem for ultragrip. jeg sys jeg har set flere eksempler på at ultragrip har tendens til at lave hæl og tå.
    samt at ultragrip bliver hurtigere slidt. især midt på, da mønsteret ikke er så dypt der (selv fra ny) så man hurtigere får et "blankt" punkt midt på dækket.

Kommentér på:
Test af vinterdæk.

Annonce