2.873 visninger
|
Oprettet:
Toyota Carina E Englænder VS Japaner {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen .
Vi ved alle sammen at der finde to forskellige carina E'er Den ene er japansk.. og den anden er englesk.. Men hva' er det egentlig forskel så? Altså som vi alle sammen ved, har carina'ern let ved at få rust nederst på dørene, så har jeg hørt at japaneren ikke får rust i dørene, så tænkte jeg på at sætte nogle japanske døre i min englænde, så er den jo rustfri.. Men passer den helt? Er japaneren virkelig så rust fri ?
Håber jeg får nogle svar
På forhånd tak
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
jeg har ikke kendskap til engelske toyotaer men mon det ikke er det samme :O)
generelt laver englænderne noget lort specielt i forhold til japanerne som laver en rigtig god kvalitet der er jo en grund til at de er blevet så populærre
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 385 Svar: 4.338
mar 2009
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Men mht. rust, så er det rigtigt nok, biler lavet i england har en tendens til at ruste mere end de japanske modeller, og ting som undervognsdele holder heller ikke lige så godt på den engelsk producerede modeller.
Skal man have en japaner, så SKAL den komme fra Japan.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Det er desværre efterhånden svært, hvis man ser på de almene bilmarked idag
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.990
Personlige erfaringer, engelsk er ikke godt. Ved ikke om det er klimaet eller om kvaliteten er dårligere men jeg synes de har tendens til at køre dårligere.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
Så det passer med at englænderen er bilig lort
Men ud over rust, hva' med andre dele er de okay forhold til japaneren?
Dan R - Ja du har ret.. Opel holder ikke til en skid.. Det har jeg også erfaringer med.. men troede dog altid at ford skulle være en god bil ?
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.895
Ikke alt kan byttes rundt på de to desværre.
Forældrene har en englænder, kører jo som den skal, pisse godt og driftsikkert - men dørene på den er væk...
Det er faktisk pt. det eneste rust der er i den - og den har aldrig været undervognsbehandlet. Det er RET godt gået !
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Selv om den bliver samlet i england, er det stadig en japansk bil.
Englænderne kører oftest med bosch el-anlæg, hvor japaneren kører med denso. Bosch er ikke så godt som denso, men ikke dårligt. Det er det der sidder på blandt alle vw'er.
Det med at det kun er englænderne der ruster i dørene er noget vrøvl. Det gør japanerne også.
Det største problem på den engelske er at servo-tandstangen er svag. Men de er oppe i en alder hvor stort set alle er skiftet til en forbedret type.
Den generelle hondbarhed er identisk på begge modeller, men oftest er englænderen mere støjsvag.
Min mor kører i en engelsk carina, og den har indtil nu kørt 300.000 km på samme udstødning, samme styrekugler, bærekugler, hjullejer, mv. Sammenlignet kører en rigtig engelsk bil (som f.eks mg - rover, mv) langt under 100.000 km på deres sliddele.
Jeg ville ikke være det mindste bekymret for at købe en engelsk carina, for forskellen er så lille at menigmand aldrig opdager forskellen.
jul 2003
Motorne er 100% identiske. Det er bare tændingsanlæget der er forskelligt.
mar 2009
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Min nuværende "nye" er fra 95 og en engelsk udgave. Bunden af dørene er helt væk, især bagdørene.
Har også en engelsk Carine E '98 i familien, og denne har OGSÅ meget rust i dørene.
Min "doner-bil" er en Carina E fra 93, fra Japan. Heller ingen rust.
Det motor-mæssige kan jeg ikke udtale mig om, for aner intet om det mekaniske.
Men rust-mæssigt er der stor forskel.
Men det er dog også det eneste minus jeg kan se, for udover det, kører min "englender" som en drøm...
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
Der er også forskel på om dyserne sidder i topstykket eller manifolden på 1600.
Japansk producerede starter med J i stelnummer mens engelsk starter med S.
Dørerne ruster lige meget , de såkaldte rustfri skal man bare skrabe lidt i sealing så vælter rusten frem.
jul 2003
Om dyserne sidder i manifolden eller i topstykket har ikke noget at gøre med om den er engelsk eller japansk. Det har noget at gøre med om det er en leanburn motor eller en almindelig.
1,6 LB er dog stort set kun solgt i stc car udgaven i dk.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
Vil godt være flere meninger og erfaringer med carina'ern..
Dog har jeg et spørgsmål til Motor eksperterne her..
Jeg har selv en englænder fra 94' og den starter fint nok, men så længe motoren er kold siger det sådan et klingende lyd fra motoren, det er det samme lyd der kommer jeg når drejer lidt på rettet når den kør i tomgang.. og min bror har en japaner, hans giver ikke de lyde, lydene forsvinder når min motor er varm. Er det noget jeg skal bekymre mig om fordi jeg har en englænder eller er det standart .. Bilen har kun kørt 155.000Km.. Så den er rimelig ''ny''
Toyota Carina E Englænder VS Japaner