{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Fra gul- til hvidplade bil {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har søgt i forum og der er en der siger:
ca. 50 % af vad en tilsvarede bil på hvide plader er vær
da jeg fik plader på min bil i forårs fik jeg at vide vis jeg valgte at få den på gule og om nogle år ville ha den på hvide ville de ikke kompensere af vad afgift på de gule

Så vil det sige at jeg ca skal betale 150.000 for at få min på hvide plader? Det lyder jo ret idiotisk?
Så kan jeg da lige så godt sælge den privat - så sparer jeg da 50K?

Nogen som kan be- eller afkræfte dette? og evt. komme med den rigtige fremgangsmåde?

Mvh. Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra gul- til hvidplade bil
  • #1   19. okt 2009 Du får modregnet det du betalte i afgift, for at få den på gule plader.

• #2   19. okt 2009 så dvs. 50% af en med samme tal og oplysninger (150.000) og så kan jeg trække den afgift fra som jeg betalte da jeg købte bilen?

og hvordan finder jeg ud af hvor meget jeg betalte i afgift?

• #3   19. okt 2009 Kasper regnestykket er rimeligt simpelt.

Et hurtigt opslag på bilpriser værdisætter din bil til ca. 170K ved en forhandler. (det var med 33kkm på uret..)

Lad os tage det som udgangspunkt.

Dvs den er 170K værd, inkl. de 50% afgift der er på gule medaljer.

Og de vuderer den til 300K på hvide plader, igen med 33Kkm på uret.

Nu regner du tilbage, de 170K er inkl. 50% afgift, dvs 170/150 * 50 = afgiftens værdi = Ca. 57K, der tager de så 15% for ulejligheden (8500) så du får ca. 48K tilbage.

Nu står den så uden afgift, der skal du betale CA.. 2/3 af bilens pris på hvide skilte. Den var 300K, så du skal betale 200 i runde tal. Du har fået 48K tilbage, så det giver en merbetaling på omkring 150K...

• #4   19. okt 2009 Morten D: tak skal du ha. Men synes du ike det lyder underligt at jeg så bare kan sælge min privat og købe den til 300.000 og så spare i hvert fald 30- måske 50.000

• #5   19. okt 2009 Jamen kasper, er det ikke fordi du selv mener den er ca. 200k værd?

Regnestykket er jo ud fra en forhandler pris, på din nuværende på omkring 170K, og de giver vel i runde tal, en privatpris på 150?

• #6   19. okt 2009 told og skat er ligeglade hvad du har betalt for din bil . du kommer til at betale samme afgift om så den havde kostede 500,000 så var du bare blevet taget i røven

• #7   19. okt 2009 Hehe smiley hvis min er 170K værd så er det danmarks billigste cupra og med et kit der koster 25.000 og fælge der koster 25.000 og eftersom jeg er blevet tilbudt 185.000 hos en forhandler er jeg ret sikker på jeg kan få 200.000 privat.

Men jeg takker for dit regnestykke. Nu ved jeg hvor jeg står henne smiley

• #8   19. okt 2009 Kasper:

Lad mig sige det sådan her.. Du skal bare være glad for TS vuderer den std. Du skal huske på. Vuderer de den til 200K med de 50% afgift.

Bliver vuderingsprisen uden afg, den du skal betale 180% afgift af bagefter også højere, og så kommer du af med rigtigt mange penge i afgift for de hvide skilte..

Med andre ord, hver gang de vuderer gulpladeprisen 10.000 højere, får du kun ca.3000 tilbage. Men når de så skal regne hvidplade, koster det 12.000 ekstra i afgift...

Men en hurtigt søgning, på DBA, viste indtil flere Cupra, til 170K, de har måske ikke så meget udstyr.. men stadig.. 170K

• #9   19. okt 2009 Jeg er glad for at du har fået mig fem til det jeg skal. Den skal sælges privat og så skal jeg købe en på hvide skilte privat smiley Det er vist det nemmeste og det billigste for mig.

Tak for hjælpen Morten smiley

Kommentér på:
Fra gul- til hvidplade bil

Annonce