Golf III VR6 el-problemer. {{forumTopicSubject}}
God sen aften, mine herrer og damer! ;o)
Jeg har i dag haft en tester på min VR6 (fordi, den til tider kører rigtigt ujævnt og sætter ud - andre gange kører den perfekt) og den viste fejl på min lambda-sonde.
Derudover taber mit batteri ret hurtigt spænding - fra ca. 14V lige efter bilen er slukket til ca. 12V på max. 1 minut - så jeg er blevet anbefalet at skifte batteriet med den begrundelse, at det muligvis ikke kunne levere strøm nok til alle følere på samme tid...
Hvad mener I om det? Jeg mener ikke, det har noget på sig, da min generator jo fint lader strøm, og burde følerne så ikke bare tage strømmen derfra?
HVIS I synes, det giver mening at skifte batteriet, hvor mange Ampere skal det så være på?
Jeg blev anbefalet minimum 65A, men www.thansen.dk anbefaler 55A - og nej, jeg gider IKKE høre Jeres mening om thansen.dk!
På forhånd tusind tak!
<b>DJ Plexi</b>
aug 2004
Følger: 81 Følgere: 78 Biler: 7 Emner: 120 Svar: 2.704
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 508
sep 2002
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 791
Jeg er udmærket godt klar over, at det er et 12V batteri, og at de 14V er det generatoren lader med, men min pointe er bare at spændingen falder længere ned end de 12,6-12,8, som folk mener er det, der skal være på et bilbatteri... ;o)
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.853
sep 2002
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 791
Hmm, skal jeg bare prøve at pille + polen af batteriet og vente nogle sekunder for så at sætte den på igen, og så skulle den gå ud af nød-programmet, hvis den er i det?
Jeg er villig til at prøve alt, der er gratis lige nu, hehe! ;o)
sep 2002
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 791
WOW, tusind tak for et yderst uddybet indlæg!
Jeg starter med at skifte lambda-sonden, hvis I mener, det er det mest sandsynlige?
Så må batteriet komme, når det bliver aktuelt! ;o)
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 508
Golf III VR6 el-problemer.