{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Golf III VR6 el-problemer. {{forumTopicSubject}}

God sen aften, mine herrer og damer! ;o)

Jeg har i dag haft en tester på min VR6 (fordi, den til tider kører rigtigt ujævnt og sætter ud - andre gange kører den perfekt) og den viste fejl på min lambda-sonde.
Derudover taber mit batteri ret hurtigt spænding - fra ca. 14V lige efter bilen er slukket til ca. 12V på max. 1 minut - så jeg er blevet anbefalet at skifte batteriet med den begrundelse, at det muligvis ikke kunne levere strøm nok til alle følere på samme tid...

Hvad mener I om det? Jeg mener ikke, det har noget på sig, da min generator jo fint lader strøm, og burde følerne så ikke bare tage strømmen derfra?

HVIS I synes, det giver mening at skifte batteriet, hvor mange Ampere skal det så være på?
Jeg blev anbefalet minimum 65A, men www.thansen.dk anbefaler 55A - og nej, jeg gider IKKE høre Jeres mening om thansen.dk!

På forhånd tusind tak!
<b>DJ Plexi</b>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf III VR6 el-problemer.
  • #1   20. okt 2009 Nu er det jo et 12 volts batteri du har på og ikke 14 volts, 14 volt er det som generatoren lader med, og det kan ikke forblive på batteriet, sjældent ihvertfald, hvis jeg går ud og måler min som den står nu så måler den nok 12,65 volt eller sådan noget, men starter man den viser den ca 14. så jeg ville ikke skifte batteri hvis jeg var dig.

  • #2   20. okt 2009 Har du haft batteriet koblet fra efter der har været fejl på sonden? det kunne jo være vognen kørte i nødprogram og så kører den noget ustabilt og æder en masse benz. (har oplevet det på min 6ér)

  • #3   20. okt 2009 Mike:
    Jeg er udmærket godt klar over, at det er et 12V batteri, og at de 14V er det generatoren lader med, men min pointe er bare at spændingen falder længere ned end de 12,6-12,8, som folk mener er det, der skal være på et bilbatteri... ;o)


  • #4   20. okt 2009 Hvem er det der har bildt dig ind at den ikke kan levere "strøm" nok til alle "følere"? Det er da en der ikke ved hvad han snakker om. Udskift lambdasonden og tjek kabel og stik til denne. Det er som regel en dårlig forbindelse. Hvis du går med nyt batteri i tankerne her inden vinter, kan jeg IKKE anbefale andet end Scan Brit eller DETA - batterier. De koster ca. det dobbelte, men er også langt bedre end de billige. Du får en større startstrøm (hvilket er godt om vinteren pga. kold motorolie), og så er cellerne generelt af bedre kvalitet. Det gør at batteriet bedre tåler frostgrader, og du vil uanset Ah-tal have en bedre og større kapacitet på et Scan Brit eller DETA end på de billige. Og jeg taler af bitter erfaring. Tjek ligeledes SAMTLIGE hovedstrøms-kabelforbindelser i forbindelse med et batteriskift. Det gælder alle stelforbindelser mellem batteri&karossen, Karossen&motoren, motoren&generator. Også plusforbindelsen til starteren bør efterses/forbedres. Skil evt. alle forbindelser ad, og giv dem kobberfedt, og til slut giver du alle kabler en tur med en siliconespray. OGSÅ dine tændkabler! God vinter!

  • #5   20. okt 2009 Lars C:
    Hmm, skal jeg bare prøve at pille + polen af batteriet og vente nogle sekunder for så at sætte den på igen, og så skulle den gå ud af nød-programmet, hvis den er i det?

    Jeg er villig til at prøve alt, der er gratis lige nu, hehe! ;o)


  • #6   20. okt 2009 "BMW":
    WOW, tusind tak for et yderst uddybet indlæg!

    Jeg starter med at skifte lambda-sonden, hvis I mener, det er det mest sandsynlige?
    Så må batteriet komme, når det bliver aktuelt! ;o)


  • #7   20. okt 2009 Ja af med strømmen et par minutter og se om ik det virker. Hvis ikke så skift sonden.

Kommentér på:
Golf III VR6 el-problemer.

Annonce