{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste olie ???
  • #1   20. okt 2009 Det bedste du kan smide på, er Castrol Sport Edge 10W/60 - Men husk på, jo bedre olie, jo bedre renseeffekt og jo hurtigere skal olien derfor også udskiftes - Til gengæld for din motor optimale forhold!

    Vælger du ikke den, ja så find en delsyntetisk, 10W/40 olie(ovenstående 10W/60 er fuldsyntetisk), ville ikke vælge en fuldsyntetsik 5W/40 olie, da jeg vil mene den bliver for tynd og du kan risikere at opleve for højt olieforbrug!


  • #2   20. okt 2009 Find en olie i den kvalitet som fabrikanten anbefaler, det mærke du mener er bedst.
    Alt andet er at overdrive.


  • #3   20. okt 2009 ok...tak..

    hva din mening om castrol GTX 15w/40.. på en golf 3 cl 1.8..
    den er lige det billigere.????


  • #4   20. okt 2009 Jeg vil mene at en 15w er lidt for tyk når det er den kolde tid vi går ind i.

    Bruger selv fuldsyntetisk 5W40 på min C20NE af ca. samme årg. og den har ikke noget højt olieforbrug.


  • #5   20. okt 2009 de har en i lidl der er vw 505 godkendt det skal du kigge efter til din vw koster 100 kr for 5 litter glimmernde olie

  • #6   20. okt 2009 At bruge Catsrol 10/60 på en std. 1.8 VW motor? Du aner sku da ikke hvad du snakker om ..

    Gå efter hvad bilfabrikanten forskriver. De ved nu hvad der er bedst for den motor. Så længe olien opfylder de krav der står beskrevet i din bil-bog, så virker det.


  • #7   20. okt 2009 Det er da mega overkill at smide 10W/60 olie i en helt standard Golf 1,8. Sådan en motor kan køre på hvad som helst. Hvis det skal være billigt, så brug den klassiske 10W/40, men jeg vil anbefale noget 5W/30 da det er lidt mildere ved koldstart nu når det begynder at blive koldt.

  • #8   20. okt 2009 Ja, i har måske ret - Men overskriften lød "bedste olie"! At han så efterfølgende skriver at han faktisk bare vil have det billigste og langt fra den bedste olie, det er vel ikke min fejl - Jeg skrev den bedste olie jeg kender til, som jeg ved kan bruges på hans Golf - Så jo Martin S, jeg ved NETOP hvad jeg snakker om, at du så ikek er enig, det er en anden sag!

    Min Supra, der bliver der også foreskrevet 5W/40, men det er IKKE det bedste til min vogn - Desuden foreskriver fabrikanten et minimum, altså skal det f.eks. være en 5W/40 olie med de og de spec, men derfor må det vel gerne være bedre og igen Nick M`s overskrift lød "bedste olie" ligeledes skriver han: "Hvad er den bedste valg"! Ergo skriver jeg, hvad der efter min mening er det bedste valg!
    Så Martin S, inden du en anden gang får lyst til at skrive at andre ikek har forstand på noget, så gør dig selv den tjeneste at læse hele tråden igennem, for lige nu ligner dit indlæg blot en ren tåbelighed!
    Jeg skrev selv nedenfor hvad han også kunne bruge, altså har jeg været hele vejen rundt - Men det ville du jo have vidst, have du taget dig tid til at læse hvad jeg havde skrevet, istedet for blot at hidse dig op over, et eller andet som du tror du har set.....


Kommentér på:
Bedste olie ???

Annonce