{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.833 visninger | Oprettet:

Person - Privat afbetaling? {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri.dk

Jeg har fået et tilbud på en Golf 4 Turbo for min Peugeot 106.
Jeg har ikke pengene til at lægge oveni (50000 kr), men han tilbød så at vi kunne gøre det på afbetaling , 1500 kr i måneden til ham.
Hvis vi begge skriver under på et stykke papir, hvor der står han ikke kan kræve mere end 1500 kr på 3.3 år det vil tage at afbetale, og at det er uden renter osv.
Er det så ikke sikkert nok?
Eller lyder det som noget man bare skal holde sig fra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Person - Privat afbetaling?
  • #1   28. okt 2009 Det er saaaatme risikabelt. Jeg ville ikke gøre det. Både du og ham, kan tage røven på hinanden.

<b>AJay

• #2   28. okt 2009 lyder lidt underligt han vil gøre det uden renter...3.3 år er sgu længe at vente på 50000 uden at få noget ud af det

• #3   28. okt 2009 Lyder næsten for godt til og være sandt...

Fordi han har jo ikke nogen sikkerhed for pengene...

• #4   28. okt 2009 Det lyder sku lidt lumsk.. Der er ingen tvivl om, at det er en god deal for dig, men hmmmm... lumsk

• #5   28. okt 2009 Ja, det lyder sku lidt mistroisk.

Men hvis vi skriver under på den erklæring osv, så kan han jo ikke komme og kræve flere penge osv, vel? smiley

• #6   28. okt 2009 Nej det kan han ikke, men selvom du skriver under kan han ikke være sikker på du betaler, og hvis du pludselig ikke har råd til at betale ham er der intet han kan gøre..

• #7   28. okt 2009 altså..

en af mine tidligere venner købte en bil på den måde.

de aftalte at betale XXXX antal kr. i måneden, der stod så at bilen var ejet af sælgeren (lad os kalde ham per), og at køber (lad os kalde ham ronni) stod som bruger.

altså på reg. attesten stod per som ejer og ronni som bruger, ronni skal så stå for vægtafgift og forsikring, der stod i kontrakten at per ejede bilen indtil beløbet var betalt tilbage og at der skulle være kasko på bilen. plus div. personlige oplysninger osv. samt at per kunne tage bilen tilbage uden at betale ronni noget hvis ronni ikke betalte sin gæld.

ronni valgte at undlade at kasko forsikre bilen og smadrede den totalt, jeg ved ikke om per har fået sine penge men tvivler..

det er IKKE! noget jeg ville gøre som sælger. det er helt sikkert.

• #8   28. okt 2009 Du må ikke som privat drive udlånsvirksomhed, så det er faktisk også ulovligt.

• #9   28. okt 2009 Jesper S

ja men så kan vi jo begynde at snakke om hvornår det er udlånsvirksomhed? for tager han ingen rente eller gebyr så er det jo ikke en virksomhed. og realt set låner han ham ingen penge. men lade ham betale for en vare over længer tid.

• #10   28. okt 2009 KL, renter eller ej, så er det udlånsvirksomhed, rent juridisk set, så den er såmænd ik længere smiley

• #11   28. okt 2009 men lasse

gå ned i din bank og lån pengene der, kan du ikke det, så skal du nok finde dig en anden bil. for den måde du snakker om at handle på er meget risikabel for begge parter. for teoretisk set kan han hente bilen hvis et afdrag udebliver bare 1 dag. og har du betalt 12 afdrag mister du en masse penge.

• #12   28. okt 2009 jesper S

er det så også ulovligt når jeg låner 1000 til en ven? eller 10.000 af mine forældre? for så er der mange der kan komme i problemer smiley

• #13   28. okt 2009 Jesper: Der er da ikke noget i vejen for at udstede et pantebrev. Det kan alle og enhver gøre, så længe dokumentet indeholder det, som et lånedokument skal indholde: ÅOP, rente, løbetid, osv.

• #14   28. okt 2009 Okay. Tak for de gode råd. smiley
    Jeg må lige overveje de dårlige og gode sider ved det her, og evt snakke med min bank, som det første.

Forsat god dag.

• #15   28. okt 2009 Hvordan opretter man pant i den?
    Og hvordan forgår det?

• #16   28. okt 2009 Hvorfår låner du ik bare i banken istedet?
    Så slipper i for ubehagelige overraskelser?
    Ja der kommer lidt renter på men ville da hellere være sikker på der ik kan ske noget uventet?
    Bare min tanke smiley

• #17   28. okt 2009 Ikke for det, men hvis det vil tage dig 3.3 år at afbetale er der forholdvis mange renter på, 50.000,- / 1500 = 33,3 Måneder = 2 år og 9 måneder og nogle dage?

• #18   28. okt 2009 Snakker med banken imorgen
    Men du har da helt sikkert ret. Så sker der ingen ubehagelige overraskelser. smiley

• #19   28. okt 2009 hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det nok også.

ikke for at beskylde ham for noget, men hvad hvis manden har 150k i gæld på bilen, og du så køber den fordi du lod dig lokke af et "godt" tilbud.
    så kan du komme til at hænge på en lidt irriterende gæld der. pas hellere på, eller vær godt grundig inden du siger ja til noget. og lige undersøg om der er pant i den osv.

• #20   28. okt 2009 Mark R
    Sorry. Der var du lige kvik. Dårlig hovedregning af mig. smiley

• #21   28. okt 2009 Der sker intet ved det, hvis man ser det fra din side! Det er udelukkende sælger, der løber en risiko. Så hold dig ikke tilbage - det er da en fin ordning for dig!

Hvis du gerne vil have mine input omkring, hvorvidt det er lovligt (det er det!) og hvordan du slipper for at betale skat (på lovlig vis, selvfølgelig), så skriv en privat besked til mig. Så skal jeg nok hjælpe dig.

Bare sørg for, der ikke er pant i, ligesom en ganske normal bilhandel. Det har intet med hans lån til dig at gøre.

• #22   28. okt 2009 lyder godt nok som han MEGET MEGET MEGET gerne vil af med den bil.. håber ikke der er noget galt med den

• #24   28. okt 2009 Ja, men det kan en AppPlus attest bevise om der evt. er noget galt med bilen. smiley

• #25   28. okt 2009 Heller Peugeot end VW ? Arh?

• #26   28. okt 2009 Lad være!!! Du kan stå en dag at der kommer en og kræver bilen fra dig, fordi en anden pludselig ejer bilen eller der er gæld i den..
    gå i banken, eller lav samme ordning ved en bilforhandler.. aldrig lav sådan noget der privat, det er for usikkert for begge..

• #27   28. okt 2009 go deal for dig, meget dårlig for ham..

Kommentér på:
Person - Privat afbetaling?

Annonce