{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.387 visninger | Oprettet:

Omregistreing af bil med pant. {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har købt en bil med pant på 90 000 kr, men inden jeg købte bilen aftalte vi at jeg betalet 27 000 kr til banken så ville de slette den resterende pant fra bilen. Hun skulle sende mig nogle papir på panten var/er slettet, men har ikke modtaget noget. Jeg ringet så til bilbogen og de sagde igår efter 3 uger at panten stadig var der. Hun sagde så til mig, at det ville være dumt at omregisterer bilen til sit eget navn. Så mit spørgsmål er, skal jeg vente til jeg modtager papirene eller skal jeg omregistrer nu?`der er gået 3 uger nu siden jeg har købt bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistreing af bil med pant.
  • #1   30. okt 2009 ring til banken og hør efter hvad der sker, burde jo være en formsag.

var det bank eller sælger du aftalte det med at du købte den for 27.000 og de slettede panten?

• #2   30. okt 2009 Det var banken, og har også papir på det. Men hende fra bilbogen sagde, at banken sagtens kan aflyse panten på 27.000 så jeg står inde med 90.000 :S

• #3   30. okt 2009 ring til banken OG eller tag derned og snak med dem

• #4   30. okt 2009 lad for guds skyld hver med at indreg den før det er slettet hos bilbogen

• #5   30. okt 2009 Hvis du omregistrerer den, er gælden din! Du må IKKE omregistrere den før sagen er afklaret..

• #6   30. okt 2009 Du skal bare ha' en bekræftelse fra sælgers pengeinstitut, at de sletter pantet. Så står de inde for det. Der er lang ventetid hos bilbogen, så ejerpantebrevet kan sagtens væres sendt til sletning, men man kan først registrer op til 1½ måned efter, fordi der er så stor ventetid.

• #7   30. okt 2009 Todt og Brian V
    Det er nemlig også det damen fra bilbogen sagde, at jeg ikke skal tage chancen med at omregistrer så jeg står inde med et kæmpe gæld.

Kasper O
    Jeg har papir på det, men tør stadig ikke. Da damen fra bilbogen sagde, de sagtens kunne aflyse sletningen af panten, med mindre jeg har noget bevis på panten er blevet slettet. Jeg har kun papir på at hun ville slette den, hvis jeg indbetalte 27 000, og tror ikke den er god nok.

Jeg regner også med at vente, på jeg har fået de sidste papir fra nordea bank. Jeg har nemlig forsikringsbeviset klar og gjort bilen klar til syn smiley

• #8   30. okt 2009 Det er meget normalt kotume. Men få et bevis fra banken om, at de står inde for sletningen. De har garanteret en standard formular de skriver under og giver til dig. Men hvis du vil vente på at bilbogen får fingeren ud, så går der op til 1½ måned.

Er selv ansat i en bank, og da jeg skulle ha' slettet pantet i Skodaen fra den tidligere ejer gik der meget lang tid.

• #9   30. okt 2009 nu er der gået 3 uger, så venter bare 3 uger mere smiley
    Har sku ikke råd til at betale 90 000 mere smiley

• #10   30. okt 2009 sino

så risikere du at køre uden forsikring i 3 uger, dumt dumt. fat telefonen og ring til sælgeres bank eller tag der ind, og har du en stykke papir hvor der står de at vil slette pantet hvis du betaler de 27.000 så burde den altså være god nok.

• #11   30. okt 2009 Ja, du har ret, men jeg risikere heller ikke at skulle betale 90 000. Men har to biler, så kører bare i den anden midlertidig.

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 67
    #12   30. okt 2009 Du har en skriftlig aftale med banken og det burde være nok i sig selv.
    Hvis du sammen med det har dok på at du har betalt de 27.000, vil du retsmæssigt være sikret efter min bedste overbevisning.

• #13   30. okt 2009 Christian L
    Jeg har kvittering for det indbetalte beløb og der står bemærkning på det vil blive trukket fra panten af bilen, samt det hele vil blive slettet og blive overdraget til ejeren af bilen (den gamle), men da jeg ringet til bilbogen fortalte hende damen, at banken sagtens kunne aflyse panten i løbet af processen. Så er lidt bange for de aflyser at slette panten og jeg mister 27 000 samt får en bil med pant på.

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 67
    #14   30. okt 2009 Nu skal jeg heller ikke gøre mig mere klog på det end jeg er.
    Kan dog sige så meget at jeg har lært på skolebænken: At en skftlig aftale = BINDENDE aftale.
    Og du har opfyldt alle krav som der måtte være fra din side og handlet som en rigtig "bonus pater" - med god fornuft / intentioner .

Men hvis du sagtens kan trille rundt i den anden bil i mellemtiden, så gør da det smiley

• #15   30. okt 2009 Christian L
    Jeg vil bare ikke rode med advokat mm, hvis det skal nå så langt. smiley

• #16   31. okt 2009 Jeg vil fraråde dig at omregistrere, da du risikerer at hænge på gælden på de 90.000.

• #17   31. okt 2009 forstår slet ikke at du ikke har haft ringet til banken igår.

Kommentér på:
Omregistreing af bil med pant.

Annonce