{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.166 visninger | Oprettet:

grøn ejerafgift og guleplader ? {{forumTopicSubject}}

Hey people..

Jeg sidder og kigger på lidt forskellige nyere biler, da den gamle ikke rigtig kan mere.. anyways..

Jeg har fundet ud af hvad afgiften er på de forskellige biler ud fra et skema på FDM's hjemmeside, men halvere man denne afgift ligesom på gulplade biler fra før 1997 ??

Jeg ved nemlig at der kommer den der straffeafgift oven i på de 5000 kr. eller som nogle kalder den, egoist tillægget.. hehe.. fordi hvis man skal betale næsten 4000 kr. i grøn afgift, plus 5000 kr. i egoist tillæg.. så bliver det sku da hurtigt dyrt og anskaffe sig en nyere bil...

På forhånd tak smiley

Håber der er nogle som kan komme med nogle præcise svar..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grøn ejerafgift og guleplader ?
  • #1   31. okt 2009 blir ikke halveret, det er grøn afgift + misundelses afgift

• #2   1. nov 2009 ja, jeg tager mig også til hovedet hver gang jeg tænker på at i fremtiden kommer der kun til at køre små lupo lignende biler rundt i danmark.. resten koster så meget i forskellige afgifter at det ville kunne betale vores stats gæld hvis nogle skulle finde på at købe en lidt større bil.

• #3   1. nov 2009 det er jo fuldkommen sindsygt... fordi jeg fx godt vil have en Focus C-MAX så skal jeg betale omkring 9000 kr. i afgift om året, kontra 2400 årligt for min mondeo som også er på guleplader, og sviner mere, og køre mindre på literen :S det giver jo ikke nogen mening...

• #4   1. nov 2009 vis bilen er på gule plader og nyere en 96, er der en misundelse afgift på!!

Har en Altea fr på gule plader, og giver 9068 kr i vægtafgift "grøn ejerafgift"

Kommentér på:
grøn ejerafgift og guleplader ?

Annonce