Parkeringsafgift {{forumTopicSubject}}
Hej folkens !
Det starter med, at jeg får en rykker for en parkeringsafgift i sidst i september måned.
De mener jeg har parkeret et sted i starten af februar måned og jeg har glemt at stille p-skive.
Problemet bunder bare i, at jeg aldrig har set den parkeringsafgift i min forrude?
Nå, men de skriver så, at de sender afgiften ud forsinket - pga. problemer med edb (7 måneder for sent).
Så jeg vælger at maile dem - at eftersom der ikke var nogen bøde i forruden, agter jeg at se billededokumentation af bilen på det pågældende tidspunkt.
Ca. 1-2 uger senere, får jeg en mail med en pdf fil - som er en "kopi" af afgiften der er udskrevet til min bil.
Dette syntes jeg ikke er nok og svarer igen, med at jeg ønsker billeddokumentation og ikke en afgift - som enhver idiot selv kunne lave.
Nu er der gået 32 dage og først nu, svarer de følgende:
Tak for din mail.
Vi kan oplyse, at det ikke er et lovkrav, at parkeringskontrollørerne skal tage billede af biler i forbindelse med en parkeringsafgift.
Det er op til de enkelte selskaber, om de vil tage billeder eller ej. Den tidligere udskrift, er et kopi af de aktuelle data, der er indtastet i
forbindelse med parkeringskontrollen. Hvilket også stemmer overens med CRM (Registreret for Motorkøretøjer)
Du vil ikke modtage yderligere dokumentation.
Jamen? Det er jo påstand mod påstand?
Jeg ved jo ikke om den er berettiget?
Kan det lige så godt være p-vagten der bare har udstedt en bøde? Eller er de provisionslønnede?
Hvad gør jeg nu?
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 328 Svar: 1.351
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
dec 2004
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 73 Svar: 1.641
Så de kan ikke gøre dig noget. Bare deres "forsinkelse" på 7 mdr taler imod dem.
dec 2004
Men hvis jeg ikke gør noget nu - frygter jeg bare alt det shit med rykkere, inkasso, gebyrer og evt. betaling af retsag?
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.154
Men ved et med sikerhed du taber sag om parkerings afgiften ,,
Min mester fik en sidste år ..han har aldrig været der i sit liv ...så han var 100 % sikker ad det gik ..Havde beviset på sort og hvid hvor han var på det tidspunkt ..osv..
gik til reten med det ..
det har kostet ham ca 8000 kr i alt men tabte
Du skal betale stod det mange steder så du kan klage senere ..Noget omgang piss..Dvs mangler de pænge kan de bare sende bøder til folk og sværere er det ikke i lille denmark ..
Har du læst det jeg skrev ??
apr 2004
Så en skrivefejl på et registreringsnummer, gør at X der bor i Jylland kan få en afgift der er udstedt på Bornholm, selvom han aldrig har været der, og han er tvunget til at betale, selvom de ikke kan bevise at bilen holdt der?
apr 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 141 Svar: 1.871
hvis jeg var dig ville jeg bare betale og glemme det... som "din kærestes ven" siger er det det bedste... du ender med at få lange løg før tid af det andet
apr 2004
dec 2004
Men jeg frygter virkelig jeg får en masse bøvl og en meget større afgift end 510 kroner.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis du får en parkerings-afgift
Betal straks, hvis afgiften er berettiget. Det gælder også, hvis du har lånt bilen. Hvis afgiften er uberettiget, så klag med det samme. Du stiller dig selv dårligt, hvis du bare lader stå til. Smid ikke din P-billet væk, den kan indgå som dokumentation. Vær opmærksom på, at det er P-selskabet, der skal bevise, at du har fejlparkeret - ikke dig, der skal bevise det modsatte.
Har du klaget over en p-afgift, kan du, så længe du fastholder din klage, ikke blive pålagt rykkergebyrer og heller ikke blive truet med inkasso. Du skal dog kunne bevise, at du har fastholdt din klage. FDM anbefaler derfor, at klager til private parkeringsfirmaer sendes med fax eller med anbefalet brev. Hvis parkeringsfirmaet afviser din klage med en nærmere begrundelse, skal du igen klage skriftligt, hvis du ikke kan acceptere begrundelsen. Ellers risikerer du at blive pålagt rykkergebyrer.
Du kan jo også skrive til dem at du ikke har parkeret der, og at du har haft lånt din bil ud, mener du men at du ikke kan huske hvad pågældende her, ifølge dette link herunder...
http://www.pvagt.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=59
dec 2004
aug 2008
Derfor er deres påstand ikke holdbar når de ikke kan fremvise billededokkumentation eller vidner..
Det har de åbenbart ikke, og derfor vil jeg tro at du vinder sagen, netop fordi at de ikke kan bevise, men du skal jo så også huske at klage over afgiften mere end en gang....
Det ville være mit råd, for de kan jo bilde dig hvad som helst ind, og der er jo åbenbart nogle der vinder over dem....
Så syntes du skal klø på, hvis du mener den ikke er berettiget....
dec 2004
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive nu?
dec 2004
Noget i retning af - jeg føler ikke den er berettiget bla bla?
aug 2008
aug 2008
Jeg har selv bøvlet med 3 af samme type, hvor jeg havde solgt bilerne og den nye ejer havde ikke betalt, og pga. manglende hurtighed ved skat fik de oplyst mit navn...
Jeg skrev stolpe op og ned og sendte kvittering på omregistreringen men de var ligeglade.
Til sidst skrev jeg med store ord at de måtte kontakte en advokat fordi jeg ville renses for en påstand om at jeg ikke ville betale og komme i rki...
Sendte kvitteringer osv. samt sendte det som fax, og anbefalet brev. og oplyste dem om at jeg ville gå til medierne....
Det var europark, kobenhavns kommune, og carpark...
De var alle umulige indtil jeg sendte anbefalet og så kom der brev fra dem hvor der kort stor....
Vi har revuderet din sag og trækker parkeringsafgiften tilbage....
Ikke en undskyldning fra dem, selv om jeg faktisk var blever kaldt løgner og bedrager af der skrankepave kællinger....
Så jo det kan godt betale sig at klage hvid men ikke mener det er beretiget, men det er jo også bare min holdning....
Parkeringsafgift