{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Lån over 18år? kausionist??? {{forumTopicSubject}}

Hej, skal låne 100000 kr i banken til bil, har fast indtægt da jeg er lærling. Men mine forældre siger at jeg ikke kan få lov at låne i banken uden at de kausionere og det vil de ikke da de siger det er dumt at låne til bil.

Kan jeg ikke godt låne penge når jeg er 18 uden mine forældre er kausionist???

Gider ikke høre på det dumt at låne og man skal spare op istedet!!!!!!!! Bare svar på spørgsmålet smiley har kontaktet banken men skal først til møde om en uge. Så vil bare høre om jeg overhoved kan inden jeg tager til møde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lån over 18år? kausionist???
  • #1   9. nov 2009 Jo du kan så. Men så er der jo gæld i bilen skal du huske. smiley

• #2   9. nov 2009 Kommer helt an på hvor mange udgifter du har i forholds til indtægter, det er der ikke nogen herinde som kan fortælle dig, uden at have set et budget...

• #3   9. nov 2009 Har ingen faste udgifter udover min telefon regning på 200 kr om måneden? smiley Får 6500 kr om måneden efter skat som lærling. Men er jo på kontrakt i de næste 3,5 år så har jo fast indtægt plus jeg leder efter et fritidsjob nu?

• #4   9. nov 2009 100k som 18 årig er mange penge,ville godt nok også vente.

• #5   9. nov 2009 Det kan du sagtens, så tager de bare pant i bilen...

Lånet skal bare som udgangs punkt være betalt af på 6 år ca...

• #6   9. nov 2009 hvilken bil kigger du da på

• #7   9. nov 2009 Golf 4, men den koster kun 80000 kr , men da det min første bil i eget navn koster kasko jo omkring 15000-20000 kr?

• #9   9. nov 2009 Som de andre siger

Ja det kan du nok godt, men så er det med pant i bilen.
    Og ja, som de andre siger, 100.000kr er meget at ligge i en bil når du kun er 18.
    Syntes du at du har råd til at betale det den falder i værdi?

• #10   9. nov 2009 Indtægt er omkring 8000 kr om måneden, der skal kasko på og den er fra 2000?

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #11   9. nov 2009 min lillebror gav 16K for sin sierra som første bil, uden kasko hehe

• #12   9. nov 2009 HVIS du ikke bruger flere penge end du tjener kan du sagtens låne, men ikke sikkert de vil låne dig 100.000kr.

• #14   9. nov 2009 jeg tror ikke de vil være glade for det,en næsten 10 år gammel bil.

• #15   9. nov 2009 kan ikke fårsto at du vil ha sådn dyrt bil når du er kun 18 du får ikke råd til en skid der dyrt sådn noget

• #17   9. nov 2009 dumt valg som første bil.. endnu dummere du også ville låne penge til at betale for forsikringen. .

• #19   9. nov 2009 synes sgu det er i orden at bruge mange penge på sin første bil, ville ønske jeg selv havde råd til at gi mere for min første bil... men tænk også på at der går lidt kroner til benz og vedligeholdelse, og om du har planer om at flytte hjemmefra inden billånet er betalt ud

hvorfor ikke købe den bil man gerne vil ha? bare fordi man er 18 kan man godt passe på en dyr bil.. man må så bare gøre op med sig selv om man vil batale den høje forsikring.. ga selv 16.000 i kasko første år som billist og 19.500 på bil nr 2 som 20 årig, men det var den bil jeg brændte efter, så så må man jo betale det det koster =)

• #20   9. nov 2009 Vil ikke have en gammel bil mere uden abs, servo osv. Synes det alt forkedeligt, og vil ha en ny.

• #21   9. nov 2009 Vil ikke have en gammel bil mere uden abs, servo osv. Synes det alt forkedeligt, og vil ha en ny.

• #22   9. nov 2009 Ved ik lige om de vil låne dig 100kg, men nogle penge kan du da hverfald låne i dit "eget" navn smiley

• #23   9. nov 2009 kan man godt låne penge i nordea selvom jeg har bank i arbejdes landsbank f.eks?

• #24   9. nov 2009 hvis du kan smide noget udbetaling, kan du godt.. men du vil låne 100.000, så husk lige renterne, hvad du vil sætte dig for om måneden, benzin, diverse udgifter til den. Køb hellere noget du måske ikke skal låne til, du bliver gladere for det i længden plus du slipper for at skulle have den skide kasko på den

• #25   9. nov 2009 Hvis det sidste argumenter som: "Vil ikke have en gammel bil mere uden abs, servo osv. Synes det alt forkedeligt, og vil ha en ny." er dit argument for at låne 100.000 i banken, så er du da for dum. Hvis du absolut vil have en golf 4 som første bil, så tag dog og køb en 1.6 (som koster 40.000-50.000) eller måske en 1.8 20V til 60.000 i forhold til den GTI som du sikkert har kigget på til 80.000.

Du skal låne færre penge, du skal betale mindre i forsikring. Og du får måske råd til at flytte hjemmefra når du er udlært (hvis du mener du kan nå at betale den af inden). Og ja, den er ikke så hurtig, men en 125hk er da fint som 18-årig?

• #26   9. nov 2009 Jeg har allerede min opel astra så jo jeg ved godt hvoradn det er at køre en gammel bil og det ønsker jeg ikke mere, da jeg vil ha en stabil bil til hverdag som har kørt lidt.

Det er en golf 4 2.0 trendline jeg har kigget på , med alt i el og kørt 130000 km.

• #27   9. nov 2009 husk nu de renter smiley du kommer til at have en bil og forsikring der står dig i ca. 128.000 hvis du ta'r den over 4 år, da der sikkert falder 7 % i rente årligt

• #28   9. nov 2009 Som alle de andre siger, nej.. Da jeg var 18, købte jeg en dyr bil(200.000) og der er ikke noget jeg fortryder så meget som det.. Stod jeg og skulle vælge idag, købte jeg en gammel bil og kørte i den et par, og som situationen er nu ville jeg tage at smide alle de penge du kunne skrabe sammen i nogle aktier, og så om 2 år burde du kunne købe den bil kontant uden at skulle låne, eller måske endda få en der var federe..

• #29   9. nov 2009 Hvis man betaler 128.000 af på 4 år, så er man dygtig. Der kommer jo også forsikring, benzin, vægtafgift og evt. reparationer oveni. Selvom man siger man ingen udgifter har, så går der alligevel altid lidt til druk og andre småting. Så banken vil nok sige at du skal regne med hvertfald 4.000-4.500 om måneden afsat til bil og diverse udgifter og det tror jeg ikke du får lov til. Men vent og se, du bliver nok klogere når du har været til møde :=

• #30   10. nov 2009 Husk også vedligehold, reparationer, dæk osv . Så ny er den heller ikke. Hvis du laver en skade skal der være til selvrisiko og om et år kommer der en forsikring på 15.000 du skal spare op til. LAD VÆRE - dugiver dig selv en dårlig start i livet. Køb en Punto, Saxo eller anden mindre bil til ca 25.000 med ABS og air-bag.

Kommentér på:
Lån over 18år? kausionist???

Annonce