{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

Hvem står med lorten ? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg solgte for 4 uger siden min 626´er. for et par timer siden blev jeg ringet op af den nye ejer, at hans kone havde total skadet den, i et forfærdeligt uheld smiley

Problemet er så at han ikke har magtet at omregistere den inden for de 3 uger, så teoretisk er hun kørt galt i min vogn.. smiley De er så, så heldige at jeg havde kasko på den, så de får da lige dækining, hvis det er min forsikring der skal dække..

Jeg snakkede med ham i sidste uge om at han skulle se at få den omregistreret, da jeg ellers ville melde den stjålet og stikke politiet hans adr og telefon nummer så de kunne finde ham. jeg ved godt at den skal afmeldes ved skat, men det var for at skræmme ham lidt smiley (men det virkede jo så desværre ikke) smiley

MEN hvem står egentlig med lorten ? Jeg går ud fra at politiet ringer til mig engang, da han sagde at han havde givet dem mit nummer.. Men det kunne jo være rart at vide lidt om sitiuationen inden de ringer. smiley

Men hvor er det dog forfærdeligt at hun + 3 børn er kørt galt smiley Så vidt jeg ved skulle de alle være okay.. men alligevel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem står med lorten ?
  • #1   14. nov 2009 Du har selvfølgelig en salgskontrakt, så fra den dato hvor bilen er overtaget, er forsikringen hans problem.

  • #2   14. nov 2009 Ved salg af køretøjet er den nye ejer dækket af forsikringen
    i 3 uger efter ejerskiftet, medmindre den nye ejer selv
    har tegnet en forsikring.


  • #3   14. nov 2009 jeg har prøvet det samme, fordi en spade ikke havde omreg. bilen ud af mit navn , men okay kun 2 uger inde i de 3 uger der er ..

    men samme dag han havde kørt galt havde han omreg. bilen 3-4 timer senere, ... jeg blev kontaktet af min forsikring via. brev vedr. de ville have mig til at sende en skadesanmeldse ind..

    ringede så til dem og sagde bilen var solgt den og den dato..

    jeg fik besked på at faxe slutseddel ind, og har ikke hørt mere siden, min forsikring er der ikke sket noget med, da det er i ejerskifte perioden, men han totalskadet en bil han lige havde købt til 125.000 kr, uden kasko. da min kun dækkede ansvar på modparterne

    FRYD for mig, ..

    så har du en slutseddel med oplysninger samt dato - er din røv ren.

    derudover skal man faktisk altid meddele ens forsikring den dato man sælger bilen, så opsiger de den fra dags dato


  • #4   14. nov 2009 BRABUS, hva så med 4 uge ?

  • #5   14. nov 2009 jeg ringer altid til min forsikring og afmelder min bil når jeg har solgt den, og så dækker forsikringen 3 uger og ik en dag mere

  • #6   14. nov 2009 Så 4 uger efter er han ikke dækket af noget hvis ikke han selv har tegnet forsikring og det er måske lidt svært hvis ikke den er omregistreret endnu.

  • #7   14. nov 2009 Det er din forsikring der kommer til at æde den da den ikke er omreg, men hvis personen ikke havde planer om at kaskoforsikre den er det jo en god handel for ham, og hvis forsikringen giver mere for bilen end han her betalt må du jo have del i pengene

  • #8   14. nov 2009 men da den er kørt udover ejerskifte forsikring på de 3 uger, risikere han at komme til at slåsse med din forsikring, da de kan kræve han betaler for skaderne. dvs. i første omgang dækker din ejerskifte , derefter sender de en stævning til køberen

  • #9   14. nov 2009 der er ikke kasko på ejerskifte forsikring, desuden er ejerskifte forsikring en fælles forsikrings pulje (fond) der dækker,.. og ikke et specefikt seleskab.

  • #10   14. nov 2009 i de 3 uger køber har til at omreg. er der kun ansvar på bilen, den melding fik jeg fra mit forsikringsselskab en gang da jeg havde samme problem, det er sgu utroligt at der findes så mange folk i det danske samfund der ikke lige magter at omregistrere en bil.

  • #11   14. nov 2009 Sælges det forsikrede køretøj, ophører forsikringen, og
    det påhviler forsikringstageren at underrette selskabet om
    salget.

    Så hvis ikke du har afmeldt bilen eller omregistreret den så håber jeg du har meldt salget til din forsikring, fordi ellers ja så hænger din egen forsikring stadig på den kan man sige.


  • #12   14. nov 2009 B4NDIT | ™ |: Jeg ringede jo til dem da jeg skulle ha forsikrings bevis.. Der spurgte de om det var en erstatning til den jeg havde registeret.. Og det var det jo.. Så de var klar over det..

  • #13   14. nov 2009 morten L: har du en slutseddel på den???? mener din forsikring dækker/ligger ud og så slåsser de med den nye ejer og det er kun modparten de dækker

  • #14   14. nov 2009 Det er så meget fryd når de smadre dem specielt hvis de har givet mange penge for dem, hold kæft jeg grinede min røv i laser da min blev baldret total... FRYD mand så kan de fandme fat det.

  • #15   14. nov 2009 Sig til ham at det er sur røv. Kæft hvor ville jeg blive sur hvis det var mig det der. Og så ring til forsikringen og send dem evt. salgskontrakten, så er det ikke din lort mere. Sådan en idiot..

  • #16   14. nov 2009 Therkild: Det prøvede jeg også på.. men fik af vide at det ikke kunne lade sig gøre...

    Men i det tilfælde det er min forsikring som kommer til at æde den, så er det vel også mig der for penge for bilen ?


  • #17   14. nov 2009 du hænger ikke på noget hvis du har en slutseddel med købers info, addresse, oplysninger generelt... på ingen måde hænger du på den. selvom du ik har ringet og opsagt din forsikring da du solgte. havde jeg heller ikke gjort, de sku bare ha en kopi af slutseddel..

  • #18   14. nov 2009 Har slutseddel.

    Men vi byttede lige over, så der er heldigvis ikke penge involveret på den måde..


  • #19   14. nov 2009 Morten > ja hvis du ville kunne du jo godt inkassere din Kasko forsikring på den, .. men den er lidt tricky, .. har en kammerat der smadrede en bil som ham der har smadret din, der fik han sælgeren til at gå med til at lave ny slutseddel 20.000 kr dyrre end han havde givet for bilen, så fik sælgeren 10.000 kr og min makker 10.000 kr ekstra, da forsikring dækkede 100% af beløb fordi handel kun var 14 dage gl. sådan kan man også gøre det, .. men så tog han den også i hans navn (gl ejer)

  • #20   14. nov 2009 Okay B4NDIT | ™ |, Det er jo kun godt nok smiley

    *SwedeSpeed* : Var der nu ikke kommet nogen til skade så kunne jeg også fint grine.. Men det er lidt skod.. hans kone ligger vidst stadig på hospitalet, Men var vidst "okay" hvad det så indbærer..


  • #21   14. nov 2009 Morten > du ringer bare til din forsikring på mandag, .. det har ikke ngoet med dig at gøre, du skal bare vidre give slutseddel samt køber info. til selskabet, så høre du nærmest ikke mere

  • #22   14. nov 2009 Ja en slutsedel må være nok da det blot er salget som skal bevises og ikke registrerings tidspunktet.

    Så du har dit på det tøre og din forsikring skal ikke gøre noget, men køber har selv et stort problem da man jo både har kørt i et ikke forsikret køretøj og samtidig ikke har omregistreret og ja det skal da nok blive sjovt for den nye ejer.


  • #23   14. nov 2009 Morten L > om så hans kone ligger på månen ikke dit problem.

    kan jo være han snakker for hans syge moster, kan jo også være de har kørt som død og helvede.


  • #24   14. nov 2009 Jeps, jeg tror jeg tager den med forsikringen på mandag.. smiley Så må de jo få de oplysninger de skal have..

  • #25   14. nov 2009 I det du har afmeldt den ved forsikringen, har du ryggen fri.
    Så ka' de fandme lære det.


  • #26   14. nov 2009 yes den skal du sku ikke spekulere på, .. bare fryde dig over det ikke er dit problem smiley

    så kan de Fanden fuckme lære det.


  • #27   15. nov 2009 B4NDIT | ™ |: det er rigtigt ja.. Men der skulle stå noget på 112.dk omkring uheldet.. jeg har ikke kigget endnu, men så er den sq nok go nok..

    Han sagde at det var fordi at en bærearm arm var knækket.. :S Han sagde at den var revnet i forvejen, og så var hun kørt over en sten (Ja, han sagde en sten...) og så var resten knækket. Så hun mistede kontrollen over vognen, og kørt ind i en modkørende..... :S Det skal satme ha været noget af en sten.. Den var revnet et sted den var 2.5cm tyk, hvor der var en rille på 5mm der var rustet, og så var de 2cm knækket..

    Men jeg syns det lyder meget voldsomt..


  • #28   15. nov 2009 Pind: jeg kan ikke afmelde den ved forsikringen.. Skal jeg afmelde den nogen steder skal den afmeldes ved Skat. (Fik jeg af vide af min forsikring da jeg prøvede på det)



  • #29   15. nov 2009 Selvfølgelig er det sørgeligt, men når idioten ikke "magter" at omregistrere en bil en måned efter han har købt den, så er det lige før at han fortjener det. Tror du også han ville ringe og sige det, hvis der ikke var sket en ulykke? Så havde han kørt gratis på din forsikring/vægtafgift et helt år måske..

  • #30   15. nov 2009 Så vidt jeg er informeret så var det han kone der kørte... og havde 3 unger i bilen..

  • #31   15. nov 2009 (Fortjener at få smadret sin bil)

  • #32   15. nov 2009 hehe ja :=) Men den her skulle vidst være total færdig, efter hvad han fortalte..

  • #33   15. nov 2009 Nej det tvivler jeg stærkt på. Det er sket her i aften..

  • #34   15. nov 2009 Ja, men når du opsiger forsikringen på den, giver de besked til skat, om at der skal hentes plader smiley
    Da jeg skiftede bil flyttede jeg bare forsikringen, og 2 mdr. efter kørte jeg så ned på motorkontoret og afmeldte den der, efter at have fået en masse undskyldninger og blevet lovet at "i morgen bliver den omreg.", sådan et møgsvin.


  • #35   15. nov 2009 Ja, men så har du jo også rettet henvendelse til Skat, når du har været på motorkontoret.. Lige nøjagtig som jeg skriver smiley Man kan ikke gøre det igennem forsikrings selvskaberne.

    Thomas, han kommer ikke fra "mit område". Sååh, det kan jeg desværre ikke holde øje med..


  • #36   15. nov 2009 Det er derfor man ALTID tager sammen ned på motorkontoret og omregistrere bilerne, så skal man ikke bekymre sig om det..

  • #37   15. nov 2009 Eller det er jo så Skat nu man gør det hos smiley

  • #38   15. nov 2009 stik manden 5k og scor selv forsikringpengene. han skal vel ikke ha glæde af at du har betalt for kasko. så kan folk fanme lære at omregistrere inden for aftalt tid.

  • #39   15. nov 2009 Ja, Det ser meget rigtigt ud det der...

  • #40   15. nov 2009 HerrLehmann .

    Alt jeg ser er en bro.


  • #41   15. nov 2009 Af uforklarlige årsager svingede den 27-årige kvinde pludselig over i den modsatte bane.

    Uforklarelige?, den sag kan tidligere da opklare for dem :o) bære arm måske mere eller mindre deffekt hehe :o)


Kommentér på:
Hvem står med lorten ?

Annonce