{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

206 GTI rustgaranti {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og læser om peugeot 206 GTI..

Har nu læst i begge de to annoncer som jeg lkinker til, at der er 12 års garanti med gennemtæring af rust uden inspektion.

Skal det forståes sådan, at hvis bilen ruster inden for de 12 år, så kan man få det lavet på garantion?

http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/viewcartestdetail.aspx?cartestid=514&sourcetype=external&pages=2&showpage=2

Og

http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewCarTestDetail.aspx?CarTestId=514&PubName=Bil%20Markedet&SourceType=external

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 GTI rustgaranti
  • #1   15. nov 2009 Gennemtæring af rust ja. Men dvs. at der er 2-3 år tilbage når den er omkring 2000 jo

• #2   15. nov 2009 det er på krævet at den får et feks pava besøg hvert andet år og du har dokumentation for det. Det står der i hvert fald

• #3   15. nov 2009 gennemtæring er altså også at der direkte er huller af rust i undervogn f.eks og det er vel pava der giver den garanti hvis den får en hoved behandling og derefter vedligeholdeses behandling hvert andet år

• #4   15. nov 2009 Rustgarantien dækker indefrakommende rust - altså ikke overfladerust og rust udvendigt pga. eksempelvis salt.

Jeg kan ikke forstå, at der står uden inspektion. Min Corsa C skal gennemgås hvert andet år på autoriseret værksted og have stempel i servicebogen for at rustgarantien opretholdes. Det koster heldigvis ikke noget - kun tiden.

Men uanset hvad, så er det altis en god idé at give en bil ekstra rustbeskyttelse, når den kører i det danske klima. For, som allerede sagt, udefrakommende rust er der kun ejeren til at betale udbedring af!

• #5   15. nov 2009 Rustbeskyttelse er langt bedre end rustgaranti. Rustgarantien dækker alligevel kun nogle helt urealistiske gennemtæringer.

Kig i stedet for på Peugeot's 200.000km motorgaranti, som er god at have, hvis der skulle ryge en toppakning eller en tandrem.

• #6   15. nov 2009 De to garantier der er nævnt, motor og rustgaranti. Det er udelukkende et salgstrick, de fleste hvis ikke alle nyere Peugeot er galvanisererede. Typiske fejl på eks 206 vil være at lakken skaller af under bagruden pga rust. Hvis den garanti skal dække noget somhelst skal den til karrosseri tjek hvert 2. år, herunder skal bilen væren totalt fri for "bilkabuler", stenslag osv, ellers bortfalder den.

Mht motorgaranti.

Der skal de nærmest trues med advokat samt FDM for at de vil dække noget. 6 værkstedsbesøg og utallige klager skulle der til før de ville skifte ventiler for mig, det var vel og mærke indenfor 6 mdr hvorfra jeg havde købt bilen. Udfra mine erfaringer med disse garantier er de rent ud sagt, lige til at lukke op og skide i

• #7   15. nov 2009 En god kaskoforsikring slår alle forhandler-garantier smiley

• #8   15. nov 2009 Lige præcis.

Kommentér på:
206 GTI rustgaranti

Annonce