Run Flat Tires til BMW 320i e90 {{forumTopicSubject}}
Da jeg står og skal have vinterdæk til bilen overvejer jeg kraftigt at købe nogle "almindelige" i stedet for de meget omdiskuterede RFT dæk. Der sidder standart 16 tommer sommerdæk på nu (RFT), men syntes ikke de gør meget for komforten, især "rumler" de lige lovlig meget efter min mening, og virker også meget hårde, lidt som at køre på massive plastik hjul
BMW hævder dog at undervognen er sat op til netop disse dæk, da de er mere stive i dæksiderne end alm. dæk. Er der nogle der har erfaringer med dette. Om det virkelig kan passe at bilen kører dårligere på almindelig dæk?
Giver ikke helt mening for mig, for hvad så hvis man skifter til større fælge og derfor dæk af mindre profil? det må da også have en indflydelse på køreegenskaberne og det advares der ikke om.
Derudover hvis er er nogle der har erfaringer med de forskellige producenter af Run flat tires. Der sidder Bridgestone på nu, men ved ikke om andre har de samme ulemper?
Mvh
Christian
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 10
Jeg tror det afhænger meget af hvem du spørger, men jeg smed da RFT dæk på min igen, efter store overvejelser.
Du kan evt. læse meget mere her samt stille spørgsmålet til dem. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=106243&page=96
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
Det gode er at prisen er mindre, støjen er mindre samt de er meget mindre hårde at køre på. Mener at 17" RFT er lig med 19" alm. i hårdved.
Ulempen er så at du ikke kan køre videre hvis du punktere, men der er det jo også begrænset hvad et RFT dæk kan klare.
Køb de alm, men husk at du nok også skal have ændre fælge, da dækkene vidst er anerledes udformet.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 10
Det er korrekt at 17" RFt svarer til ca. 19" alm., men jeg tror nu på at BMW har mere forstand på opsætningen af en bil og nu da de siger at bilen er designet til RFT så kører jeg med det.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
De kan ikke lappes, er hårde at køre på, koster 20% mere, vejer 20% mere.
Jeg kan ikke se fidusen. Da jeg købte min 118d sagde sælgeren også at komforten og handlingen ville være bedre på alm. dæk, og det kan jeg kun give ham ret i.
Det andet er ammestuesnak, og holder ikke i længden.
Run Flat Tires til BMW 320i e90