1.608 visninger
|
Oprettet:
Køb af pug 206 - holde øje med {{forumTopicSubject}}
Godaften BG.
Jeg skal ud og kigge på en 206 her i ugen, den skal synes i feb 2010.
- Er der nogle ting man skal holde øje med på sådan en model? - Det er en Peugeot 206 XT 1,6, 3 dørs, fra 2000.
Har fået afvide bagbroen er noget man lige skal tjekke.
Er der andre ting udover det?
Håber i forstår mit spørgsmål.
På forhånd tak
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Fra starten var 206'eren velsignet med de sædvanlige franske børnesygdomme, men de driftstop som forekom var oftest forårsaget af software til motorstyringen som skulle opdateres, fugt i stikforbindelserne og for korte ledninger. En typisk fejl er rasle- og bankelyde fra forenden som stammer fra slidte bærekugler, bærearmsbøsninger og kødben til krængningsstabilisatoren. Er bilen sænket, husk at undersøg om tårnlejerne knirker når du drejer rattet, ofte kan det klares med et skud WD40, men er sænkningen udført forkert skal der nye tårnlejer til. En del ejere har også klaget over rustproblemer på bagklappen og generelt dårlig lakering.
Typiske fejl:
* 2.0-motoren har tendens til at opslide det nederste hjul til drivremmen pga. konstruktionsfejl.
* 1.6-motorens (90 hk udgaven) femte hovedleje (tættest på drivremmen) slides pga. for stram kilerem. Der er et udviklet nyt specialleje til udbedring.
* Slid i hjulophæng, dette gælder både bærekugler og bøsninger. Der er udviklet nye bærearme.
* Slid kødbenene til krængningsstabilisatoren foran, der er udviklede forbedrede udgaver.
Andre fejl:
* Defekt trykføler i indsugningen, for korte ledninger giver kontaktbesvær.
* Fugt i tændingssystemet, især tidlige 1.4'ere med mono-point indsprøjtning.
* Fejlfunktion og dårlige stikforbindelser til airbags, bør være rettet på kampagne på nuværende tidspunkt.
* Dårlig isolering af tændspolens stikforbindelse.
* Motorstyringens software opdateres jævnligt for at få styr på motorgangen, primært på 1.4 og 1.6 men også dieseler.
* Fugt i stik til lambdasonde, giver forkert eller intet signal til motorstyringen.
* Nederste remskive slides på modeller med aircondition.
* Hastighedssensor på gearkassen kortsluttes af fugt og giver driftstop
* Lastafhængig bremsekraftbegrænserventil til baghjulene sætter sig fast.
* Keramik i katalysatoren rasler løs pga. tændingsudsættere.
* Motorophæng går løse i vulkaniseringen. Ny, stærkere model er indført. Især et problem på 1.4'ere.
* Lygtepærer brænder over pga. fejl på ladeanlægget.
* Rust i ventildækslet, primært 1.4 og 1.6
* Svag stilkkontakt til blinklyset på biler produceret i perioden august 2001 - februar 2003, kan knække mellem fingrene på en.
* Defekt centrallås pga. vand i dens styreenhed som sidder i fodbrønden. Værst på biler produceret før foråret 1999.
* Utæt tag på CC-modellerne.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
K-FINN"DK'S FØRSTE GLANZA SÆLGES .
Hold da op..
Er det dyrt og smide en 206 til den lokale pug mekaniker, altså hvor han tjekker bilen igennem for alle de fejl?
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 533
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Vil du have en, ville jeg melde mig ind i FDM, og få lavet en gennemgang af den.Ellers kan det blive et dyrt bekendtskab..
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
Er du sikker? For det lyder sgu da egentlig meget godt!
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
K-FINN"DK'S FØRSTE GLANZA SÆLGES .
OKay, har fundet en der har gået 200.000 og den koster 27.000,- .
Men det lyder godt nok til der er en del fejl på dem, kunne godt ske man skulle kigge efter en anden "startbil".
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Jeg fik lavet en FDM-rapport for omkring 2600,- på min. De fandt 2 fejl, som ikke var der, og de overså 3 mangler. FDM's rapporter er lige til at lukke op og skide i, med mindre de indgår som en del af handlen, hvor sælger lover en fejlfri rapport!
Jeg har haft min 206'er i knap 2 år nu, og der har aldrig været noget vrøvl. Som startbil ville jeg nok se mig om efter en Peugeot 106 1.4 i stedet for.
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.622
Ellers er det en fin bil, ovennævnte problemer har jeg nu ikke haft noget af
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
Hvorfor en 106 1.4 ? Hvis du tænker forsikring, så er det altså ikke et problem
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Kig evt. på en Corolla, som giver en ringere comfort, men som holder bedre i den prisklasse.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
Men hvis man skulle købe den, er det så muligt og smide den ind til den lokale peugeot forhandler og få tjekket om den er "opgraderet" i det ting som var dårlige i dem, for inde på http://hi-speed.dk/206.html står der at der er lavet nye dele til de ting som var istykker på mange af dem.
Og at man kunne få lavet nogle af de fejl som den var født med.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-206-1,6-XT-3d_ID662204978.htm
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
Prøv at parkere bilen i gear, uden at trække håndbremsen, og gerne med rattet drejet helt til den ene side. Tag fat i B-stolpen, og rusk bilen frem og tilbage, og tryk bagenden op og ned ved at åbne bagsmækken. Er der den mindste mislyd eller knirkelyd, så hold dig væk!
206'eren er jo en lækker sag, og der skal ikke bruges mange penge på styling, før den bliver rigtig cool. Jeg vil dog stadig anbefale dig, at se dig lidt omkring, om ikke der var noget andet, for 200tkm ER meget for en 206'er.
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
Kan det forresten godt passe det er gratis? Og laver de også de fejl i bilen som er fabriksfejl gratis?
Kan godt ske det er dumme spørgsmål, men er sgu ret ny på det her marked.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.877
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Svar: 5
Den er også blevet synet, gratis syns tjek og gratis karroseritjek. det er da værd og tage med, der er mange værksteder der tjekker din bil fra bund til tag for rust, bærende enheder, slør, og alt der nu kræver for at få den synet uden anmærkninger, så det vil jeg næsten sætte min underskrift på du kan få tjekket gratis..
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 126
Men tak for hjælpen allesammen
Køb af pug 206 - holde øje med