{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Køb af pug 206 - holde øje med {{forumTopicSubject}}

Godaften BG.

Jeg skal ud og kigge på en 206 her i ugen, den skal synes i feb 2010.
- Er der nogle ting man skal holde øje med på sådan en model? - Det er en Peugeot 206 XT 1,6, 3 dørs, fra 2000.
Har fået afvide bagbroen er noget man lige skal tjekke.
Er der andre ting udover det?

Håber i forstår mit spørgsmål.
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af pug 206 - holde øje med
  • #1   17. nov 2009 Hvis du skal købe en brugt 206'er:
    Fra starten var 206'eren velsignet med de sædvanlige franske børnesygdomme, men de driftstop som forekom var oftest forårsaget af software til motorstyringen som skulle opdateres, fugt i stikforbindelserne og for korte ledninger. En typisk fejl er rasle- og bankelyde fra forenden som stammer fra slidte bærekugler, bærearmsbøsninger og kødben til krængningsstabilisatoren. Er bilen sænket, husk at undersøg om tårnlejerne knirker når du drejer rattet, ofte kan det klares med et skud WD40, men er sænkningen udført forkert skal der nye tårnlejer til. En del ejere har også klaget over rustproblemer på bagklappen og generelt dårlig lakering.

Typiske fejl:
    * 2.0-motoren har tendens til at opslide det nederste hjul til drivremmen pga. konstruktionsfejl.
    * 1.6-motorens (90 hk udgaven) femte hovedleje (tættest på drivremmen) slides pga. for stram kilerem. Der er et udviklet nyt specialleje til udbedring.
    * Slid i hjulophæng, dette gælder både bærekugler og bøsninger. Der er udviklet nye bærearme.
    * Slid kødbenene til krængningsstabilisatoren foran, der er udviklede forbedrede udgaver.

Andre fejl:
    * Defekt trykføler i indsugningen, for korte ledninger giver kontaktbesvær.
    * Fugt i tændingssystemet, især tidlige 1.4'ere med mono-point indsprøjtning.
    * Fejlfunktion og dårlige stikforbindelser til airbags, bør være rettet på kampagne på nuværende tidspunkt.
    * Dårlig isolering af tændspolens stikforbindelse.
    * Motorstyringens software opdateres jævnligt for at få styr på motorgangen, primært på 1.4 og 1.6 men også dieseler.
    * Fugt i stik til lambdasonde, giver forkert eller intet signal til motorstyringen.
    * Nederste remskive slides på modeller med aircondition.
    * Hastighedssensor på gearkassen kortsluttes af fugt og giver driftstop
    * Lastafhængig bremsekraftbegrænserventil til baghjulene sætter sig fast.
    * Keramik i katalysatoren rasler løs pga. tændingsudsættere.
    * Motorophæng går løse i vulkaniseringen. Ny, stærkere model er indført. Især et problem på 1.4'ere.
    * Lygtepærer brænder over pga. fejl på ladeanlægget.
    * Rust i ventildækslet, primært 1.4 og 1.6
    * Svag stilkkontakt til blinklyset på biler produceret i perioden august 2001 - februar 2003, kan knække mellem fingrene på en.
    * Defekt centrallås pga. vand i dens styreenhed som sidder i fodbrønden. Værst på biler produceret før foråret 1999.
    * Utæt tag på CC-modellerne.

• #3   17. nov 2009
    K-FINN"DK'S FØRSTE GLANZA SÆLGES .

Hold da op..
    Er det dyrt og smide en 206 til den lokale pug mekaniker, altså hvor han tjekker bilen igennem for alle de fejl?

• #4   17. nov 2009 kør indtil peugeot og få lavet et synstjek.. det er gratis og d finder alt

• #5   17. nov 2009 Jes H: Efter min mening er være bunke lort. Ved ikke hvad der gik af mig for en del år siden, men der havde jeg en næsten ny GTI, den raslede fra hinanden..

Vil du have en, ville jeg melde mig ind i FDM, og få lavet en gennemgang af den.Ellers kan det blive et dyrt bekendtskab..

• #6   17. nov 2009 psykocarstyle .

Er du sikker? For det lyder sgu da egentlig meget godt!

• #7   17. nov 2009
    K-FINN"DK'S FØRSTE GLANZA SÆLGES .

OKay, har fundet en der har gået 200.000 og den koster 27.000,- .
    Men det lyder godt nok til der er en del fejl på dem, kunne godt ske man skulle kigge efter en anden "startbil".

• #8   17. nov 2009 http://hi-speed.dk/206.html

Jeg fik lavet en FDM-rapport for omkring 2600,- på min. De fandt 2 fejl, som ikke var der, og de overså 3 mangler. FDM's rapporter er lige til at lukke op og skide i, med mindre de indgår som en del af handlen, hvor sælger lover en fejlfri rapport!

Jeg har haft min 206'er i knap 2 år nu, og der har aldrig været noget vrøvl. Som startbil ville jeg nok se mig om efter en Peugeot 106 1.4 i stedet for.

• #9   17. nov 2009 Det er en fin startbil, men vælg dog en med lidt færre km men som måske også er lidt dyrere.

Ellers er det en fin bil, ovennævnte problemer har jeg nu ikke haft noget af

• #10   17. nov 2009 Phuck @lot ~
    Hvorfor en 106 1.4 ? Hvis du tænker forsikring, så er det altså ikke et problem smiley

• #11   17. nov 2009 Jesper C, så kniber pengene desværre lidt. Men hvis man tænker bil i et par år, eller tre, så er den vel fin?

• #12   17. nov 2009 Jeg vil ærlig talt mene, at den har for mange KM for en franskmand. De er fine indtil de 180-220tkm, så begynder bagbroen at give op og rusten at melde sig. Hvis du skal have bilen i 2-3 år, og skal køre mere end 10tkm pr. år, så find på noget andet.

Kig evt. på en Corolla, som giver en ringere comfort, men som holder bedre i den prisklasse.

• #13   17. nov 2009 Ville aldrig tage en fransk bil hvis det var mig. Giver K finn ret med alt det han skriver.

• #14   17. nov 2009 Nikolaj J: Det kommer an på, hvor gamle bilerne er, og hvor velholdte de er.

• #15   17. nov 2009 Kæft det er svært og være første-køber, for man vil jo ikke købe katten i sækken!

• #16   17. nov 2009 Jeg vil ikke fraråde dig at købe den 206'er, men jeg ville bare se mig om, om ikke der var noget andet, som du bedre kunne lide. Jeg går ud fra, at den du kigger på, er fra før april 2002, hvor elektronikken blev fornyet? I så fald ville jeg være ekstra forsigtig...

• #17   17. nov 2009 Ja okay, også super lækkert at folk giver erfaring videre.
    Men hvis man skulle købe den, er det så muligt og smide den ind til den lokale peugeot forhandler og få tjekket om den er "opgraderet" i det ting som var dårlige i dem, for inde på http://hi-speed.dk/206.html står der at der er lavet nye dele til de ting som var istykker på mange af dem.
    Og at man kunne få lavet nogle af de fejl som den var født med.

• #18   17. nov 2009 Forresten, så er der link til bilen , her:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-206-1,6-XT-3d_ID662204978.htm

• #19   17. nov 2009 Ja, peugeot kan selvfølgelig se det, og jeg vil anbefale dig, at få den gennemgået af peugeot fremfor FDM, for peugeot ved langt bedre, hvor problemerne er. Jeg vil også anbefale dig at tjekke, om servicebogen er udfyldt korrekt med service, remskift, karosserikontrol osv., for det kan give et godt hint om, hvor velholdt den er.

Prøv at parkere bilen i gear, uden at trække håndbremsen, og gerne med rattet drejet helt til den ene side. Tag fat i B-stolpen, og rusk bilen frem og tilbage, og tryk bagenden op og ned ved at åbne bagsmækken. Er der den mindste mislyd eller knirkelyd, så hold dig væk!

206'eren er jo en lækker sag, og der skal ikke bruges mange penge på styling, før den bliver rigtig cool. Jeg vil dog stadig anbefale dig, at se dig lidt omkring, om ikke der var noget andet, for 200tkm ER meget for en 206'er.

• #20   18. nov 2009 Ja okay, sørger ihvertfald for og tjekke det som den skulle have af fejl, også tage den en tur ind til den lokale pug mekaniker.

Kan det forresten godt passe det er gratis? Og laver de også de fejl i bilen som er fabriksfejl gratis?

Kan godt ske det er dumme spørgsmål, men er sgu ret ny på det her marked.

• #21   18. nov 2009 Jes H: Jeg kan garantere dig for, at Peugeot Danmark ikke gør noget som helst gratis! Kampagneudskiftninger, der er anbefalet af Peugeot/PSA, foretages gratis.

• #22   21. nov 2009 har lige fået min motorhjelm skiftet på min pug 206 fordi der var lidt rust på indersiden, det blev gjort gratis på 10 års rustgaranti..
    Den er også blevet synet, gratis syns tjek og gratis karroseritjek. det er da værd og tage med, der er mange værksteder der tjekker din bil fra bund til tag for rust, bærende enheder, slør, og alt der nu kræver for at få den synet uden anmærkninger, så det vil jeg næsten sætte min underskrift på du kan få tjekket gratis..

• #23   23. nov 2009 Ja okay, 206'ren var desværre solgt. Så nu prøver jeg en 306'er som "kun" har gået 180.000 km. Også må vi se hvordan det går.
    Men tak for hjælpen allesammen smiley

Kommentér på:
Køb af pug 206 - holde øje med

Annonce