{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo S40 +/-
  • #1   18. nov 2009 super fin bil køre pisse godt. og messer af udstyr. og volvo er jo ikk nogen bil der holder på værksted

  • #2   18. nov 2009 Hvis han er vant til at køre 240 tror jeg hellere han skulle kigge efter noget som er et år eller 2 ældre og så skal der stå V70 i stedet... ellers s70 hvis ik han vil have stationcar...
    Syntes i hvertfald der er mere volvo over dem end en s40


  • #3   18. nov 2009 Han synes V70 er for stor og dyr

  • #4   18. nov 2009 så skal han ha en ligesom min.

  • #5   18. nov 2009 Der er ikke overdrevet meget plads i dem.
    Ellers er de fine nok. Har han tænkt på at man kan få en S60 med ca. samme alder og km til samme pris?
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Volvo-S60-2,4-170-4d_ID665100077.htm

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Volvo-S60-2,4-4d.-170_ID533888.htm


  • #6   18. nov 2009 Han har prøvekørt en og synes vist det er ok. Ellers tak for budet

  • #7   18. nov 2009 Hvis pladsen er fin, og han er tilfreds, så er det min holdning at han bare burde købe den. Det er jo trods alt ham der skal leve med den hver dag.
    Det skal han nok blive glad for.


  • #8   18. nov 2009 En anmeldelse jeg lavede til en gruppe herinde, af min gamle S40:


    <b>Volvo S40 2,4 (2004 og frem) med BSR OBD tuning.</b>


    <b>Data:</b>

    2,4 liters rækkemotor
    178 HK og 240 NM
    0-100 km/t: 8.0 sek.
    Topfart: 220 km/t.
    Direkte indsprøjtning
    5-cylindret. 20 ventiler
    Dobbelt overliggende tandremstrukne knastaksler
    Tankvolumen: 62 liter.
    Egenvægt: 1300 kg.


    Jeg valgte at købe Volvoen, da jeg gerne ville køre svensk, men i første omgang synes det ville være for kedeligt at følge de gamles fodspor, og have 3 af den samme bilmodel herhjemme. I et stykke tid havde en af mine kammerater haft selvsamme bil, dog med T5 motoren (topmodellen), og jeg blev hurtigt bidt af det elegante og prestigefyldte design, og det smukke lydbillede som en 5-cylindret motor tegner, og da jeg på det tidspunkt netop havde solgt min gamle bil, gik der ikke mere end par uger før der holdt en Volvo S40 foran huset.

    Bilen er en 4-dørs sedan på 4,48 meter. Det gør at den er lidt mindre, end de andre sedaner i klassen, bla. Saab 9-3, Audi A4, BMW 3-klasse mv. fra samme årgange. Motoren er en 2,4 liters 5-cylindret benzinmotor uden turbo, der yder 140 HK. Motoren er oprindeligt lavet med 170 HK, som den også fås med, men denne model er dog lidt dyrere. Som kompromis for de høje bilafgifter i Danmark, valgte Volvo derfor at neddrosle den med 30 HK, og sælge den i en 140 HK's version, som så er 25.000 kr. billigere end 170 HK's versionen. Når man så tuner den hos BSR, så motoren får de oprindelige 170 HK, plus 8 HK ekstra de kan presse ud af den, så har man sparet 20.000 kr., og får fuld effekt uden at belaste motoren mere end hvad den er lavet til.

    Egentlig er det lidt åndsvagt, at de sælger den i en 140 HK version, da man for 30.000 kr. <i>mindre</i> kan købe den i en væsentlig mere benzinøkonomisk 2,0 liters 4-cylindret motor med 145 HK (136 HK i de første årgange), men her får man selvfølgelig ikke samme følelse af at have en stor og lækker motor, og denne motor kan heller ikke tunes. Så hvis man ikke har tænkt sig at pille ved motoren, er den motor nok det man bør gå efter, da den er meget billigere i både benzin, forsikring og vægtafgift end de 5-cylindrede. Bilen fås også med de billigere 1,6 (100 HK) og 1,8 (122 HK) motorer, men disse synes jeg ikke rigtig lever op til Volvo's image, og jeg tror hurtigt man bliver ked af de manglende kræfter. Tilgengæld har de små motorer i mange tilfælde mindre værditab. Hvis man er til diesel, er valget enten 2,0D (136 HK) eller den nye 2,4 D5 med 180 HK. Glem den lille 1,6D. Begge kan chippes hos BSR, hvis man ønsker endnu flere kræfter.

    Motoren trækker godt med de 178 HK, i hvert fald ved høje omdrejninger, for der hvor den falder igennem, er på momentet og dermed også bundtrækket. 240 newtonmeter er sådan set fint nok til 1300 kg, problemet er bare, at de først bliver leveret ved 4.500 omdrejninger, og det betyder at den skal have noget af leve af, før der sker noget. Man tillægger sig ret hurtigt en "japaner" kørestil, hvor man stiler efter at holde motoren oppe i omdrejninger, hvis man gerne vil køre lidt spændende. Hvis man blot vil tøffe afsted og køre komfortabelt, lægger man dog ikke mærke til de manglende motorkræfter.

    Platformen deler bilen med Mazda 3 og den nye Ford Focus, og det er jo ikke værst, da begge disse biler er blevet meget rost for deres gode køreegenskaber. Volvoen mangler dog lidt temperament, i hvert fald når der ligger en 2,4 motor under hjelmen, for den er ret blød og upræcis. Det er standardundervogne ofte, men denne er så blød, at krænger en del i hurtige sving, og flexer for meget under kraftig acceleration. Det der undrer mig mest er, at selvsamme undervogn er brugt på topmodellen T5 (med samme motor, dog i 2,5 liters verision og med turbo og 220 HK) hvor man endnu mere kunne ønske sig en hårdere og fastere undervogn, men jeg går ud fra, at det er endnu et kompromis, som Volvo har måtte lave for at opnå den komfort, som Volvo er kendt for, på trods af køreegenskaberne. Hvis man går op i den slags, er i hvert fald et sænkningssæt, eller en helt ny sportsundervogn/gevindundervogn derfor et absolut must.

    Gearkassen er en 5-trins manuel, og det er den bedste jeg har prøvet i en bil indtil videre. Korte, kontante, og meget præcise skift. Det bliver ikke bedre. Bilen kan dog godt forekomme lidt lavgearet, specielt på motorvejen, hvor der er en del motorstøj. Derfor ville et 6. gear (som T5 modellen har) virkelig klæde bilen, som den komfortable cruiser den nu engang er. Koblingen kan godt være lidt hård indtil man vender sig til bilen, og koblingspunktet kan være lidt vanskeligt at finde, men det er jo en vanesag.

    Sikkerhedsmæssigt er bilen i bedste Volvo-stil naturligvis helt i top, med 8 airbags og ESP som standard på alle modeller, og 5/5 stjerner i crashtest.

    Standardudstyret er desværre skuffende, på en bil af denne kaliber, men allerede fra Kinetic (tredje største udstyrstrin) er kilmaanlæg, elruder for og bag, og sædevarme standard. Dog skal man et udstyrstrin højere op (Momentum) for at få fartpilot og tågelygter. Der findes heldigvis meget få basismodeller (eksemplarer uden et udstyrstrin) på markedet, så langt de fleste har minimum Kinetic udstyr, og mange af bilerne, har også fået skræddersyet separat udstyr af første ejer.

    Benzinøkonomien er dog lidt problematisk. En 2,4 liters 5-cylindret motor er naturligvis ikke billig i benzin, men når man tager den forholdsvis lave vægt i betragtning, er benzinforbruget højt. Ved meget pæn, blandet kørsel gik min kun ca. 8-9 km/l, hvilket gang på gang overraskede mig, da det ligger ret langt fra fabriksgennemsnittet på 11,9 km/l. Jeg tror dels at forklaringen skal findes i, at motoren er gammel, faktisk stammer den helt tilbage fra 1992 uden ændringer til idag, og dels mangler den 6. gearet på motorvejen.

    Alt i alt er det en dejlig lille luksusvogn. Den er lidt svær at placere i en klasse, da det jo er en 4-dørs sedan, men den er ikke større end en Mazda 3 hatchback, så det er ikke rigtigt en familiebil. Og den familie der alligevel køber sådan en bil som familiebil, vil som regel ikke vælge en 2,4 liters motor, og det gør den til en svær spiller på markedet, og giver derfor lige akkurat en S40 2,4 et ret højt værditab. Stationcarversionen (Volvo V50) bør derfor overvejes, da den er meget populær på markedet. Jeg vil kalde en S40 2,4 et oplagt valg for dem der kører meget, pga. den gode komfort, og de helt fantastiske sæder. Bilen passer perfekt til enlige, eller par med mindre børn, men en decideret familiebil bliver den aldrig. Der er altså mulighed for at få en veludstyret lille luksuscruiser til rigtig gode penge.

    Gå efter et eksemplar med meget udstyr, det mindsker værditabet, da folk forventer en del luksus i en Volvo. Der findes også mange S40'ere på markedet, der er tidligere leasing/firmabiler, og det betyder at de som regel har lav km-stand og godt udstyr, til en rigtig god pris.


    <b>De gode sider:</b>
    Kvalitetsbil der er til at betale
    Høj sikkerhed
    Volvo's kendte komfort
    Perfekte gearkasser
    Rigtig god rustbeskyttelse
    Herligt lydbillede (5-cylindrede motorer)

    <b>De dårlige sider:</b>
    Svenske biler har ofte et ufortjent ry, for at være "morfar biler"
    Momentsvag 2,4 motor
    Undervognen mangler temperament
    Højt værditab på visse udgaver
    Ikke en familiebil


    <b>Priser:</b>
    Nypris: 372.813 kr.
    Brugtpriser: (2,4) fra ca. 150.000 kr.


    <b>Bedømmelse:</b>
    Køreegenskaber: 7/10
    Motor/teknik: 6/10
    Komfort: 8/10
    Udstyr: 7/10
    Værditab: 5/10
    Værdi for pengene: 8/10

    <b>Samlet: 6,8/10</b>


  • #9   18. nov 2009 240nm ved 4500rpm er ikke en momentsvag 2.4 motor.. det er meget normalt..
    Skal du have mere skal du have en med trykladning.



Kommentér på:
Volvo S40 +/-

Annonce