{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.381 visninger | Oprettet:

ADVARSEL {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet snydt i en bilhandel for lidt over en måned siden, sagen er meldt og hvis nogen har kendskab til eller selv er blevet snydt af en privat bilforhandler i gjern/østjylland så smid endelig en pb da politiet er interesseret i om flere er narret!!!
Jeg købte en bil som var nysynet, men det viste sig den var total farlig at køre i og aldrig burde være synet.
Forhandleren er ikke reg. og tror han er uden for lovens lange arm fordi han har skrevet den er købt som beset men DER tager han fejl, og da han ikke ville lade handelen gå retur meldte jeg ham, og de er meget interesseret i om flere evt er snydt derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL
  • #1   18. nov 2009 har han en hjemmeside.

• #2   18. nov 2009 hvad mener du med ikke reg.

• #3   18. nov 2009 Jeg købte en bil som var nysynet, men det viste sig den var total farlig at køre i og aldrig burde være synet. Hvem fandt ud af det

• #4   18. nov 2009 Hvis sælger har vidst at der var fejl på bilen - SKAL han oplyse om det ! .. Feks kommer et defekt forhjulsleje ikke lige på et par dage..

• #5   18. nov 2009 Han har så vidt jeg ved ingen hjemmeside.
    Med ikke reg. mener jeg momsreg.
    Bilen er nysynet i silkeborg d.6/10-09
    Jeg tjekker IKKE bilen før køb da jeg regner med at en nysynet bil er HELT OK
    Bilen kørte kun 1 dag før en bagfjeder knækkede, derefter gik det sådan at motoren stod af, og da min mekaniker gik den igennem viste det sig at bilen havde så mange fejl at han siger den ALDRIG burde være gået igennem syn. Den har bl.a. hul på bremseslanger hvor der siver bremsevæske ud plus den har gennemtærende rust i flere dele som forbro samt både for og bagvanger

• #6   18. nov 2009 sælges den nysynet og man kan bevise at det syn som er fortaget efter lovgivningens udsagn om et "ikke effektivt bilsyn" så kan man i den grad kræve bilen omsynet på ny, det er jo en mangel eller fejl ved handlen kan man sige.
    Men klart der skal være tale om fejl og mangler som ikke bare opstår fra den ene dag til den anden.
    Store rust huller i bunden kommer ikke fra den ene dag til den anden, og der er intet der hedder at en forhandler kan have handlet i god tro, alle fejl og mangler inden for de første 6 måneder anses for at have været der på købs tidspunktet og dem skal sælger stå inde for på egen regning.
    At han oven i købet prøver at fravige sig den lovpligtige reklamationslov siger endnu mere at han er en fup og fidus mager.

men du siger han ikke er registreret? vil det sige han faktisk ikke er bilforhandler? så bliver sagen jo straks lidt finurlig, men stadig han har i den handling handlet i ond tro og du har handlet i god tro og alene der burde handlen skulle gå tilbage hvis ønsket.

Men nej han ikke tilsidesætte reklamationsloven som forhandler/erhversdrivende virksomhed der handler med en privat også selvom han har skrevet det i slut sedlen, det anses for at være ugyldigt.

• #7   18. nov 2009 nysynet er ikke = fejlfri bil..
    , De ting sælger ved der er af fejl på bilen, skal han oplyse.
    Så er det ellers op til køber og bevise at fejlene var der ved købet. Hvis der er problemer bagefter.

• #8   18. nov 2009 det er jo ikke hans skyld at bilen ikke er korrekt synet,og at en fjeder knækker dagen efter,det kan ske for alle,og når han ikke er moms reg.må man gå ud fra at bilen er solgt privat,og derved ingen garanti

• #9   18. nov 2009 Med ikke reg. mener jeg momsreg.Så han er ikke forhandler/erhversdrivende

• #10   18. nov 2009
    Hvis man køber en bil som værende nysynet, efterfølgende opdager man at feks. en vange er gennemtæret, knækkede/gennemtærede bremserør og at abs/airbag er defekt og pærerne bare er pillet ud....
    (blot et tænkt eksempel..)

Sådan en bil ER et sælger ansvar + synshallens, mange mennesker køber bil i dag uden at selv kunne skifte feks. tændrør eller for den sags skyld en defekt pære.

Hvem herinde fra kan selv lave fjernsynet når det går i stykker ?

Biler er i samme boldgade - man er nødt til at stole på en sælger når denne siger: bilen er checket i synhallen og er 100% i orden......der er mange som ikke selv kan hitte ud af den slags.

Omvendt, så tror mange at feks. slidte bremser efter en uge er = fusk, det er det ikke for bilen bremsede lovligt ved synet og så ER bremserne ok ved salget.....ligesom et rusthul i en inderskærm heller ikke nødvendigvis betyder der er snydt - med mindre det er skjult bag div snask og plasticpadding.

For at klare syn skal en bil bare kunne bremse lige, styretøj være i orden, ikke have kraftige tæringer i bærende dele og især skal div lys fungere ligesom airbag/abs skal fungere 100%.....derudover kan man sgu slippe afsted med mange ting.....

• #11   18. nov 2009 Det at bilen er i så ringe stand beviser jo direkte at synet af bilen netop har været det man i lovgivningen kalder et "ikke effektivt bilsyn" det anses herfor at være et ugyldigt bilsyn.

Det at han har papir på bilen er nysynet beviser ikke omvendt at bilen var ok da man købte den, det kan bilen jo direkte modbevise hvis der er huller i bremseslanger og gennemtæring i forbro osv.

Jeg har været samme show igennem og fik erklaret en nysynet bil for et ikke effektivt bilsyn hvor forhandleren kom til at betale for ALLE de fejl som det nye effektive bilsyn fandt af fejl og mangler, fordi han havde jo solgt mig bilen som "nysynet" og så skal den jo faktisk kunne kalre et syn uden at dumpe for at handlen er reæl og bilen er som beskrevet ved salget.
    Længere er den faktisk ikke, det kan nogen gange være farligere for en forhandler at sælge en bil som nysynet end at sælge den som "skal synes"

men den er nok lidt skummelt hvis han ikke reælt er forhandler men blot privat mand der udgiver sig for at være det, men mon ikke han er registreret i erhvers og selvskab styrelsen et eller andet sted så :o)

• #12   18. nov 2009 Du står selv med hele ansvaret.

hvis du køber bilen og skriver under på den er købt som beset. så er der ikke noget at komme efter.

du siger godt nok han er hjemmeforhandler. men det kan du ikke bevise og det er kun derfor politiet har taget det op.

hvis den var så farlig at kører i hvorfor helvede opdagede du det ikke da du prøve kørte den??

Det kan kun være en evt synhal der kan komme til at hænge på det da det er dem som har synet den.

ALTSÅ HVIS DU ER BLEVET SNYDT. BØDER DU FOR DET. FORDI DU HAR VÆRET DUM.

som vi siger i jylland du er bare blevet taget godt og grundigt i røven!!

• #13   18. nov 2009 Ups...så lige fejlene på bilen - det lyder rigtig fusket !!

Klart at hvis han har givet indtryk af at være bilforhandler og IKKE er det - altså har lavet en faktura med cvr-nummer - så er vi ude i noget der tangerer bedrageri...

Bilens tilstand alene kræver en rigtig god forklaring fra pågældende synshal !

• #14   18. nov 2009 Men klart nok en nysynet bil er ikke = så skal alle el sæder virke samt radioen osv.
    Det handler kun om det bilsynet skal vudere og det er om bilen er i forsvarlig/lovlig stand til at må køre på vejene.

Det ansvar hviler alene på sælger og hvis det er synshallen som har svindlet så er det stadig sælgers ansvar at have handlet en sådan bil videre til køber.

• #15   18. nov 2009 @ Asbjørn

Hold nu op med at udtale dig om ting du ikke har forstand på.
    "Købt som beset" eksistere ikke.. Heller ikke i privathandel.
    Sælger skal altid oplyse om evt. fejl og mangler, ellers handler han i ond tro, og er det er ansvarspådragende.

• #16   18. nov 2009 Ja man skal jo holde det op i mod om handlen er privat eller ej.

men jeg vil faktisk væde på at hvis den gik i retten så ville et sådan bedrageri medførre at sælger ville blive dømt for at have ført køber i så god tro om at have købt en bil hos en erhversdrivende at ville få påført samme ansvar over for sælger da køber her har handlet i god tro og sælger i ond tro.

Men den er svær fordi den komemr helt sikkert til at skulle i retten og så er det spørgsmpl om man vil penge det ud det koster.

• #17   18. nov 2009 Ja der er ikke noget der hedder købt som beset det er som at ville skjule en fejl elelr mangel.

Men man kan godt i slutsedlen skrive at bilen sælges uden reklamationsret i privat handel og på den måde fravige købeloven.
    Der står nemlig at hvis ikke andet er aftalt så gælder købeloven for privat handel (ikke at forvæksle med købelovens bestemmelser for et forbruger køb)
    Så det er lovligt at aftale at fravige købeloven og alve sin egen aftale om salget i en privat handel.
    Man har ikke handlet i ond tro hvis køber selv er gået med til ikke at kunne drage sælger til ansvar for fejl og mangler der måtte være på bilen ved at fraskrive sig reklamationsretten.

• #18   18. nov 2009 Ring til det selsskab der har synet bilen. Jeg købte for et par år siden en passat, hvor jeg senere fandt ud af den var fuskersynet.

Det endte faktisk med at de åd alt det der skulle laves på bilen. Fik lavet rust på deres regning for 15000,-

• #19   18. nov 2009 Hvis du har købt den af en privat så er der ikke noget at gøre, hvis du mener han er forhandler skal du jo bevise det. Du har nul garanti ved privat handel, så medmindre der står et stor skilt hvor der står autohandel eller lignende så er dit eget problem, ham der sælger den kan jo ikke vide du knækker en fjeder og smadrer motoren et par dage efter. Hvis han ikke handlede i ond tro kan du intet gør..!!!

• #20   18. nov 2009 Asbjørn har nu ret.
    Købeloven gælder KUN overfor erhvervsmæssige forhandlere - IKKE privatfolk.
    Det eneste du kan gøre er, at tage fat i synsfirmaet som Mads T skriver. De må have fusket eller sjusket med synet, hvis bilen er så dårlig som du skriver.
    Når sælger er privat, sidder du selv med problemet.

• #21   18. nov 2009 Både politi, færdselsstyrelsen OG retten i viborg har taget sagen som svindel i småsagsproces, så til jer der skriver jeg intet kan gøre er forkert på den, det er noget der ses ret alvorligt på, og tråden her oprettede jeg for at finde ud af om der nu skulle være nogen der har kendskab til omtalte
    Jeg har også fået at vide som en skriver at nægter han handlen retur kommer han til at betale for det der skal laves på den bil jeg byttede mig til nysynet og regnede med kunne køre de næste 2år uden store problemer

• #22   18. nov 2009 Hehe, ja men meld tilbage herinde når du så har fået nogen dømt.. SES om 10 år hvis du er så heldig!!

• #23   18. nov 2009 Jamen skriv endlig igen, hvis du får noget ud af det...gør du det, vil jeg naturligvis ændre synspunkt. Held og lykke.

• #24   18. nov 2009 Hahahahaha Ja held og lykke siger jeg bare med at få ham til at lave bilen gratis.. Hvad adresse har den Privat mand du har købt bil af?

• #25   18. nov 2009 @ Kent O

Købeloven gælder OGSÅ ved civiltkøb. Et civiltkøb svarer i loven til et handelskøb, dvs. handel mellem 2 erhvervsdrivende. Selvfølgelig kan man aftale sig ud af købeloven i denne situation, men det lader ikke til at være tilfældet her.
    Har den ene part handlet i ond tro, så er det ansvarspådragende !

• #26   18. nov 2009 Nemlig Kent O

Købeloven gælder hvis ikke andet er aftalt OGSÅ for private folk / cevilt køb.

Det du forvæksler det med er købelovens bestemmelser for det man kalder et forbrugerkøb hvor der bla. står man ikke kan fravige købeloven til ulempe for køberen osv. den gælder kun imellem en erhversdrivende og en privat person.

Men man kan i følge købeloven aftale noget andet end det købeloven siger, men gør man ikke dette så gælder købeloven stadig men ikke dens bestemmelser for et forbruger køb, det er der folk går galt i byen.

• #27   18. nov 2009 Jamen som sagt ønsker jeg da held og lykke med at få nogensomhelst penge ud af det.

Men her er hvad FDM skriver om privatkøb:
    http://www.fdm.dk/biler/koeb-bil/brugte-biler/koeb-brugt-bil-privat/tjek-brugte-biler-grundigt-foer-du-handler-privat
    Og hvad Juraeskperten skriver på sin hjemmeside om emnet:
    http://www.juraeksperten.dk/brugte_biler.html
    Dyster læsning - lad nu denneoplevelse være en lærestreg til en anden gang. Hvis man vil købe bil uden at prøve den, så skal man handle ved en forhandler, hvor man har noget beskyttelse.

• #28   18. nov 2009 det med synshallen holder ikke...! har selv prøvet det, en bil jeg købte, da jeg købte den, var det 2 mdr. siden den var synet uden bem. efter at ha haft den i 14 dage, skilte jeg den af, fordi den skulle males om, og så kom baladen, den var råden op i bund og vanger, paneler osv... total væk, områder på 20x30cm i bunden, hvor der bare var hul, det var dækket med pap, smurt ind i undervogns behandling, havde fat i den øverste chef fra appluds, men det endte med, at de ik vil dække det, i loven står der, at hvis man skal klage over synet, skal det gøres inden for 14 dage...!! og det holdte de sig til, så stod jeg der med håret i postkassen, rustarbejde for 25kg, så... man skal passe på derude

• #29   19. nov 2009 Det nemlig regel Nr. 1, man skal passe på derude og ikke være naiv og ikke tro man får noget foræret.

Har man ikke selv styr på at gennemskue hvor godt en bil har det, så få med som har styr på det og kan hjælpe.

Men mange gør desværre nogle impulskøb når de først er forælsket i en bil så er der ingen grænser for hvor godtroende nogen kan gøres af en midelmådig sælger.

• #30   19. nov 2009 Jeg vil bare gerne ønske alle en rigtig god jul...!

• #31   27. dec 2009 Der er 4 ugers klagefrist over et syn, overskrider man dem så skal man have en god sag hvis færdselsstyrelsen skal tage sig af det.

Holdt op imod hvad bilen koster og hvad sagsomkostninger løber op i er der jo en bagatel rænse for hvad instandserne vil interresere sig for.

Men handler man bil inder 15-20.000 kr grænsen så skal man se sig godt for.

SÅDAN ER VIRKELIGHEDEN BARE !!!

Godt nytår

Hilsen Søren

Kommentér på:
ADVARSEL

Annonce