{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Tester... {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er lidt interesseret i at købe en universal tester til biler.
Alle de sådan "normale" biler hvor man kan læse fejl ud på ABS, airbag og motorstyring.

Det er der tale om er kun selve programmet og et usb stik med OBD stik i den anden ende...
Sådan jeg bare kan bruge min egen bærbare...

Nogen der kan hjælpe mig, med evt erfaringer og link...

Det skal være til en fair pris men kunne læse fejl ud ordentligt..

HJÆÆLLPPPP!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tester...
  • #1   18. nov 2009 det er jo forskellige programmer der bruges til fx vw og bmw

• #2   18. nov 2009 Her er et par danske sider at kikke på:

www.nic-tec.com
    www.netech.dk

• #3   18. nov 2009 Hvis du vil kunne læse ud på alle bil og have adgang til airbag så skal du finde 115 af de lange frem. Kan du nøjes med noget lidt mindre hidsigt har jeg faktisk Auterra forhandlingen i DK og det virker ganske fint på store dele af de biler der kører i den danske bilpark. Og det til en pris der hedder 3300 kr smiley Har en demo liggende du kan få for 2000 kr

• #4   18. nov 2009 Nu er der jo en del franske biler på det danske marked, og Danni L kører selv i en.
    Hvordan er understøttelsen af dem med sådan et amerikansk produceret program?

• #5   18. nov 2009 Per, du mener altså de Kina produkter du linker til er bedre?

Auterra garantere ikke for at det virker på europæiske mærker, men da OBD2 stik er udformet ens over alt i verdenen og protekollerne i stor stil ligner hinanden vil man enten få en fejlkode der så kan udlæses eller en decideret direkte fejl skrevet på skærmen. Så ja den understøtter franske biler. Og jeg har testet det på et hav af franske biler via mit job hos Citroen smiley

• #6   18. nov 2009 Så den kan altså kun fejludlæse?

Ud fra hvad jeg kan se/læse på nettet om de forskellige produkter, så lader der nu ikke til at være meget forskel på om det er et "kina produkt" eller et USA produkt. Hverken ud fra hvad produktet kan og hvor godt det ser ud til at være lavet.

• #7   18. nov 2009 Nu har jeg prøvet næsten alle produkter man kan købe i Kina som direkte import fra SHZ med flere og jeg kan kun sige en ting. Auterraen virker bare bedre. Samlekvaliteten og ledningerne er så meget bedre kvalitet at det ikke kan sammenlignes. Og nej det er ikke kun en fejludlæser. Der er også dynometer funktion i Auterraen plus datalogger funktion hvor man kan forløb og sætte dem op overfor hinanden smiley

http://www.auterraweb.com/dynoscan.html

• #8   18. nov 2009 Dynometer kræver vel lidt ekstraudstyr?

Nu har jeg af "Kina produkterne" kun prøvet Opel-Scanner, og det ser kvalitetsmæssig mindst lige så godt ud.

• #9   18. nov 2009 Dynometer funktionen koster ikke ekstra smiley alt følger med i prisen hos auterra. Og det er gratis at opdatere når først man har et serial.

• #10   18. nov 2009 Så resultatet af motorens ydelse er noget man kommer frem til ud fra nogle beregninger og noget erfaring. Ikke en direkte måling?

• #11   18. nov 2009 I og med en effekt måling bliver foretaget med et rullefelt og denne måles ud fra acceleration vindmodstand, gearing og vægt så vil det aldrig være en 100% nøjagtig måling. Men den er lige så præcis som G-tech.

Jeg har et rullefelt og vi prøvede at lave den måling med auterra dynoscan på en Bora 2.0i fra 2000 og en Grand Vitara 2.0 TD. Boraen blev målt til 122 hk (den havde cup indsugning og noget andet udstødning). Den chippede grandvitara blev målt til 134 hk. Og derefter på rullefelt. Boaren blev på feltet mål til 119 hk og samme nm (kan ikke huske hvor mange nm, men omkring 165). Og Grand Vitaraen blev målt til 134 hk på feltet og lidt lavere nm. Så den er nu ikke helt skæv hvis an lige gider sætte det op. Den kan også lave 1/4 mile, standing mile, 0-100 og 0-100-0

• #12   19. nov 2009 Altså <b>Ja</b> til mit sidste spørgsmål ;o)

Og det er mindst lige så præcis som G-tech. Og helt sikkert en god opsætning giver også et meget præcis resultat.

Det jeg fiskede lidt for, var om den kunne kobles til og aflæse fra et rullefelt :o)

• #13   19. nov 2009 Det kan det ikke Per, jeg har prøvet at koble det på og have en version ude hos teknisk skole for det kunne få digital aflæsning på deres felt, men den gik ikke.

Hvis man skal have det må man sætte tandhjul på rullerne og en føler samt købe en data logger box hos Jesper fra Dynomet smiley Den koster så bare 20.000 kr inklusiv software

Kommentér på:
Tester...

Annonce