1.306 visninger
|
Oprettet:
Tester... {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er lidt interesseret i at købe en universal tester til biler.
Alle de sådan "normale" biler hvor man kan læse fejl ud på ABS, airbag og motorstyring.
Det er der tale om er kun selve programmet og et usb stik med OBD stik i den anden ende...
Sådan jeg bare kan bruge min egen bærbare...
Nogen der kan hjælpe mig, med evt erfaringer og link...
Det skal være til en fair pris men kunne læse fejl ud ordentligt..
HJÆÆLLPPPP!
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
www.nic-tec.com
www.netech.dk
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Hvordan er understøttelsen af dem med sådan et amerikansk produceret program?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Auterra garantere ikke for at det virker på europæiske mærker, men da OBD2 stik er udformet ens over alt i verdenen og protekollerne i stor stil ligner hinanden vil man enten få en fejlkode der så kan udlæses eller en decideret direkte fejl skrevet på skærmen. Så ja den understøtter franske biler. Og jeg har testet det på et hav af franske biler via mit job hos Citroen
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Ud fra hvad jeg kan se/læse på nettet om de forskellige produkter, så lader der nu ikke til at være meget forskel på om det er et "kina produkt" eller et USA produkt. Hverken ud fra hvad produktet kan og hvor godt det ser ud til at være lavet.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
http://www.auterraweb.com/dynoscan.html
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Nu har jeg af "Kina produkterne" kun prøvet Opel-Scanner, og det ser kvalitetsmæssig mindst lige så godt ud.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Jeg har et rullefelt og vi prøvede at lave den måling med auterra dynoscan på en Bora 2.0i fra 2000 og en Grand Vitara 2.0 TD. Boraen blev målt til 122 hk (den havde cup indsugning og noget andet udstødning). Den chippede grandvitara blev målt til 134 hk. Og derefter på rullefelt. Boaren blev på feltet mål til 119 hk og samme nm (kan ikke huske hvor mange nm, men omkring 165). Og Grand Vitaraen blev målt til 134 hk på feltet og lidt lavere nm. Så den er nu ikke helt skæv hvis an lige gider sætte det op. Den kan også lave 1/4 mile, standing mile, 0-100 og 0-100-0
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Og det er mindst lige så præcis som G-tech. Og helt sikkert en god opsætning giver også et meget præcis resultat.
Det jeg fiskede lidt for, var om den kunne kobles til og aflæse fra et rullefelt :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Hvis man skal have det må man sætte tandhjul på rullerne og en føler samt købe en data logger box hos Jesper fra Dynomet
Tester...