{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.784 visninger | Oprettet:

Vedr Scantune i Galten.. :-( {{forumTopicSubject}}

Havde fået min bil (passat tdi 170 Hk) tunet hos scantune. i galten en gang her i sommer.. til 191 hk. Men Men Har lige haft den på et ruldefelt hos Canco i Ålborg... For jeg jeg er ikke tilfreds med hvor langt den køre på litter (13.5) Der viser det sig DEN KUN HAR 174 hk... Han i galten har givet den 2% mere i brændstof. Så det føldes som om den har flere hestes...

Så jer der har været ved scantune.dk i galten.. Har i prøvet at have jeres bil på ruldefelt et andet sted...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr Scantune i Galten.. :-(
  • #1   25. nov 2009 Har bilen været til service siden den blev tuned?

• #2   25. nov 2009 hvad med at klage over det ???

• #3   25. nov 2009 Nu er der ikke sådan at du evt har en dårlig lmm eller noget lign?? Så er det jo ikke deres skyld

• #4   25. nov 2009 Der er ikke langt fra 191 og 174 hk det kan bare være forskellen på rullefeltet....

• #6   25. nov 2009 det ville da også være ret surt at give flere tusinde for at få 4 hk... Ja der burde jo ikke være noget når bilen ikke er ældre, hvor langt har den kørt ?

• #8   25. nov 2009 Tror ikke du skal regne med han fusker der ude........
    Har fået lavet et par biler der ude og aldrig haft problemer eller mindre heste end lovet........ Der stor forskel på rulle felter luft fugtighed osv når det udmåles......Hvad skulle han få ud af og love mere end givet???? han tjener jo det samme. men prøv og ring til ham og få en snak...........................................................

• #9   25. nov 2009 Jeg elsker når topicstarter logger af!

• #10   25. nov 2009 har endnu ik oplevet den store forskel på det han ruller bilerne til derude og så hvad de bliver rullet til andre steder, der er jo mange faktorer der spiller ind, så inden du sviner manden og hans forretning til herinde synes jeg skulle ta en snak med ham istedet.. kunne jo være hans sagde du skulle komme med den så han kan kigge på det... og vil da sige hans rullefelt er da ikke et af de mest upræcise felter der findes her i lille dk.

• #11   25. nov 2009 SwedeSpeed* :

Ja det er fedt, så kan vi andre selv diskutere smiley

• #12   25. nov 2009 nej den har ikke været til service.
    Bile har gået ca 100 000 km
    nej det tro jeg ikke den har dårlig lmm eller noget lign

Men der køre jo heller ikke længer på Litter.... OG NEJ JEG KØRE DEN IKKE hårdt.........

• #13   25. nov 2009 Har du snakket med Per selv derude inden du lavede den her tråd??

• #14   25. nov 2009 en lmm kan altså give de symptomer uden at melde fejl. Tester på og tjek luft forholdet.

• #15   25. nov 2009 Altså hvis der er en som har forstånd på og optimere biler så er det dælme Scantune.... kør dog forbi og få en snak, du får ihvertfald ikke noget ud af og svine ham til herinde.....

• #16   25. nov 2009 kim: vil han da så give pengen tilbage.... Men nej det har jeg ikke For ville høre om der var andre der har været på ruldefelt. om de også har vist en forskæld... SÅ det Var det jeg har spurt om........

• #17   25. nov 2009 Det er efter min mening rigtig dårlig stil, at starte en tråd op omkring et firma og give dem et dårligt ry, inden du i det mindste har konfronteret ham med det.
    Hvis så han ikke har en forklaring eller på anden måde hjælper dig, så kan du hænge ham ud.

• #18   25. nov 2009 helt enig med benjamin....

• #19   25. nov 2009 Manden har da vel for Helv**e lov at spørge om der er andre der har oplevet det samme, hos ham !?

Jeg kan IKKE se at han sviner ham til overhovedet! Han brokker sig over det der er sket, og at hans bil har 20hk mindre end den skulle have haft... Og det har han lov til!!! Hvis han kommer ud til Scantune i morgen og siger "jeg har snakket med dem og dem og dem, og de har oplevet det samme som jeg, bla bla bla" vil det få et bedre udfald end hvis han kun siger det er ham selv....

Så fald ned folkens!!!!!!!!!!!!

• #20   25. nov 2009 der kan nemt være noget galt med motoren, kig på vagcars.dk der kører et par topics om folk med samme problem som dig.

Min er rullet std. ved km 40.000 til 180hk & 367NM, hos Landberg.dk, og fik at vide at blev min chippet ville den nok ende på 210-220hk.

• #21   25. nov 2009 Kan kun sige jeg har været der med min golle 3 VR6 netop fordi jeg synes den kørte alt for lidt på literen.. Den blev målt til 185,1 HK på rullefelt og kørt en diagnostisi som sagde at luft og benzinforholdet ikke passede sammen..
    14 dage senere gik luftmængdemålleren (som jo så var i stykker) og jeg hentede en ny (brugt) i Hadsund og fortsatte min tur op til RH da jeg alligevel havde et ærinde i Ålborg..
    Og tænkte det ku være sjovt lige at måle den igen..
    Han målte den til 184,2 HK.. Utroligt ens resultat faktisk!

Vil du så synes jeg skal ringe og brokke mig til Scantune og sige han skylder mig 0,9 HK? Haha..

Rullefelter er alle forskellige og desuden spiller luftfugtighed og temperature en KÆMPE rolle i udmålinger! smiley

Jeg kører gerne til Scantune igen.. smiley

• #22   25. nov 2009 Prox - Rigtigt nok.... Det er lang tid siden, og ting kan ændre sig, eller gå i stykker... Måske at det bare er fordi jeg kender hans situation meget godt, og det er svært at handle 100% korrekt hvis man er lidt panikken, som han helt klart er, og måske ikke helt har tid/penge nok til det...

• #23   25. nov 2009 Nej tror sku ik du skal regne med at få pengene tilbage, det jo noget tid siden chipningen blev udført så mange ting kan være i vijen med din motor... ring til ham eller tag ned til ham, er sikker på han vil svare på dine spørgsmål...

• #24   25. nov 2009 191 hk på en 170 hk tdi motor? det var os lidt. normalt kommer de op på 220-225 hk

• #25   25. nov 2009 kan slet ikke se problemt, du finder jo stortset ikke 2 rullefelter i DK der måler ens, den eneste reelle måde at se om du har fået en effekt forøgelse, er jo at rulle den før og efter chipningen, ellers er målingen jo til at smide i havnen...
    Yah min bil er rullet til 200hk efter chipning og den havde kun 150 standart, så jeg har fået 50hk... nej, for du ved ikke hvad den havde før chipningen, kunne jo være den havde 170 inden, så har du kun fået 30...
    men det er nok bare mig der kan se det smarte i det...

• #26   25. nov 2009 passaterne har en sygdom i deres llm. skift den og prøv igen. har en kammerat der havde samme problem med hans tdi. det er væk nu og den trækker som den skal igen efter chipning.. : )

• #27   25. nov 2009 Inden du overhovedet skifter noget, få en tester på og se hvad den siger. Og prøv at dår den målt på et tredie felt og se hvad den siger, hvem siger ikke at det i canco som måler forkert?

• #28   25. nov 2009 dennis. en defekt lmm giver ingen fejlkode, den sender blot brud af en fejlkode til styrerboksen. den skal være seriøst smadret for at gi en fejlkode. på min kammerats blev de også ved med at sige den ikke fejlede noget når de lavede test på den, men han købte en ny lmm og bilen kørte bare derud af igen, ved ikke om det her har været et enestående tilfelde skal jeg ikke kune sige jo..

• #29   25. nov 2009 Prox.. jeg har sku ikke svine HAN til...
    Jeg .... spurt BARE... om der var andre der har prøvet der var forskel Og ja der er gået et halv år.. SÅ kan jeg sku da ikke bare komme og sige jeg vil have penge tilbage....

Til jer der kommer helt op i det røde felt... PRØV AT SE HVAD JEG SPØRG OM ikke...

PS. JA har fået den teste før jeg skifte luftmænger måler og efter... og det var det samme.

• #30   25. nov 2009 Lige et dumt og "off-topic" spørgsmål... Men nu er 8V monopoint insprøjtningsmotore fra opel ikke lige det jeg har mest forstand på.. Men kan man chiptune en astra fra 94, med monopoint ? smiley

• #31   25. nov 2009 Min 406 HDI'er fik jeg chippet ude ved scantune
    den havde ca. 100 inden han gik i gang og da han var færdig havde den 133

OG der er ikke fusket ved tallene på min for den blev hurtigere end både 406 TS4 160 heste (benzin) og 2.2 136 hestes HDI'er

så min gik sku godt efter det lille besøg

• #32   25. nov 2009 nu findes der heller ikke 2 rullefelter der er ens, så har man først et sted at rulle holder man sig der... det kan samte varriere meget alt efter opstæning af rullefeltet

• #34   25. nov 2009 Mickael. jo han sag den kun havde 161 Hk (selv om det er en 170hk) Så fik han den op på 193 Hk 428 Nm.....
    Men nu har den noget helt andet :-)... Nu sparker den R..

Kommentér på:
Vedr Scantune i Galten.. :-(

Annonce