{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.377 visninger | Oprettet:

Undervognsvask ødelægger din bil? {{forumTopicSubject}}

Har lige fået af vide at undervognsvask er dårligt for bilen. At det sprøjter vand ind i styretøjet og at det fremskynder rust. Kan det virkelig passe? jeg synes da at man skal bruge undervognsvask om vinteren for og få salt og sådan af. Hvad er jeres mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervognsvask ødelægger din bil?
  • #1   26. nov 2009 jeg bruger undervognsvask hele året rundt..

specielt om vinteren hvis de salter.. godt nok er der lidt salt i vandet pga de genbruger vandet men heller den lille smule end at der sidder en masse..

• #2   26. nov 2009 Det har tit være diskuteret, men undervognsvasken i de fleste vaskehaller, er ikke bedre end hvis du kørte igennem en vandpyt, og den når ikke de vigtigste steder som hulrum og skærmkasser, hvor rusten skader allermest. Men jeg tror bestemt ikke at det skader.

• #3   26. nov 2009 Jeg vil hellere give bilen en god undervognsbehandling og så undlade undervognsvask hvor alt det salt og skidt bliver sprøjtet ind mærkelige steder

• #4   26. nov 2009 ældre franske biler og undervognsvask er forbudt, flere har oplevet at el systemet fejler bagefter.

efter det har jeg hørt fra flere pålidelige kilder at det kan skade din undervognebehandling hvis denne ikke er udført ordenligt da vandstrålerne jo primært rammer bunden og ikke skærmkasser osv. så kan det få undervognsbehandlingen til at ryge af.

• #5   26. nov 2009 hold dig fra det,vand skidt,der bliver sprøjtet lige ind i vanger og huller,og flere steder er der salt i det vand der bruges til undervognsvask

• #6   26. nov 2009 Det er nu de færreste vaskehaller nu til dags, som genbruger vandet. Derved er det helt rent vand som bliver sprøjtet op i undervognen. Selvfølgelig er det bedre at få bilen undervognsbehandlet, men det er som om at der er en lille prisforskel.

• #7   26. nov 2009 prisforskel,ja,men måske ikke på sigt.der skal ikke laves meget rust for 3000,-

• #8   26. nov 2009 Esben N

på min kærestes arbejde har de lige fået lavet nyt vaskesystem/vaskehal der genbruger den vandet og det gør alle vaskehaller, da det er et lovkrav (har det ihvertfald været da jeg arbejde indenfor det.)

de genbruger vandet af flere årsager, og en af dem er at det er billigere, en anden er at det er MEGET! mere milijøskånsomt end hvis de brugte rent vand hele tiden.

vandet bliver dog filtret igennem en række tanke og filtre før det bliver genbrugt så det skulle være så rent som muligt, men stadig indeholder det en lille mængde salt.

• #9   26. nov 2009 genbruger vandet . ku gør de da ej . alle de steder jeg har fået bil har vandet da randt lige ud i afløbet.

• #10   26. nov 2009 Jeg har hørt man ikke skal bruge det om vinteren for vaskehaller gendbruger noget af vandet. så den vasker faktisk din undervogn med salt vand. og den sprøjter det jo ind alle de steder hvor vand normalt ikke kommer ind ved alm. kørsel.

• #11   26. nov 2009 christian M: du siger det ryger i afløbet, ja men hvor skulle det ellers rende ud hende? det afløb leder jo nok til en tank hvorfra vandet bliver sendt til resning inden det skydes ud på den næste bil ?

• #12   26. nov 2009 christian M nu kan du jo ligesom heller ikke se ned i deres afløb, det er jo der rensningssystemet ligger og der ligger også olieudskiller, så jo de genbruger vandet i de fleste vaskehaller

• #13   26. nov 2009 Dinitrol anbefaler man holder sig fra det.

Det er meget bedre lige at spule undervognen med en vandslange, og så er det det.

• #14   26. nov 2009 christian

har du nogensinde været "bag om" en vaskehal for at se hvordan det virker?...

hvis ikke syndes jeg du skulle lade vær med at udtale dig om det.

• #15   26. nov 2009
    Kennet L ja det har jeg.min søster arbjeder på en shell tank. og jeg kender også hendes chef. men der er ku en måden af finde ud af det, på

• #16   26. nov 2009 Da jeg var nede at få min bil Dinitrol-behandlet sagde han at jeg skulle holde mig fra undervognvask, da det kunne skade behandlingen, som netop beskytter i mod rust

• #17   26. nov 2009 Det er meget meget lidt vand en undervogn får af vand når man kører, ofte er en bil rimelig tør når den komme på en lift efter lige at have kørt i regnvejr.. i hvertfald på midten af bilen...

Men skal tage en vandslange indimellem og skylle skærmkanter godt og grundigt og ikke mindst holde sine paneler rene...

De fleste undervognsspul er så kraftige idag at de vil spule noget væk af behandlimngen hvis behandlingen sidder løst...
    Men at dinitrol fraråder det er der jo nok en grund til, da deres produkt ikke tørrer op, og vandet evt. vil spule noget af...

Og ja salt i vand har ikke noget at gøre på en undervogn generelt, da det vil løbe ind steder hvor der normalt ikke ville komme vand og fugt....
    Det er mindst lige så vigting at holde sin bund i bilen tør, evt. ligge friske aviser under gummimåtterne i bunden jævnligt...
    Grund.: Biler ruster generelt i paneler pga. stenslag og vand inde i paneler, bund ved føderne, skærmkanter og skærmkasser...
    En bil der ruster i vanger over bagbro osv. gør det kun hvis bilen er fugtig indvendig eller andet, sjældent pga. vand nedefra ved alm. kørsel...
    Jord er jo en ligeså stor rusthjælper som salt..... for salt skaber jo ikke rust, den ødeligger som regel den rustbehandling der er påført, hvor jord er ligeså stor en rustfremmer....
    Så man skal bare holde sin bil tør og ren, og så er man godt på vej.

• #18   26. nov 2009 undervogns vask er det bedste. uanset hva fan i siger.

• #19   26. nov 2009 Delte meninger kan jeg høre. Tror bare at jeg forsætter med det

• #20   26. nov 2009 Undervognsvask (i ét ord!) er noget, som Fanden har skabt!

En god undervognsbehandling og evt. spuling med vandslange et par gange om året, det er vejen frem.

En undervognsbehandlet bil kan risikere at få spulet behandlingen af, en uden undervognsbehandling får slatvand ind på steder, der ikke kommer vcand ved normal kørsel.

Brug den billigste vask - det har din bils lak og undervogn bedst af!

• #21   26. nov 2009 Vil du købe en bil der har liget på bund i Ålborg havn ???
    Vil bare sige at Det vand man bruger til undervogns vask er genbrugsvand dvs der er extra høj salt inhold om vinteren ....

• #22   2. jan 2010 der hvor jeg arbejder er der en ny vaskehal, som jeg bruger til min bil, og det er rigtigt at vandet bliver genbrugt. og det er ikke smart at spule undervognen med dette... men jeg gør det alligevel, for jeg skal jo ikke have bilen med i graven... og det er jo kun en bil..

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #23   6. dec 2017 hvis man fravælger undervognsvask i vaskehalen, få man ikke vokse bilen, hvad gør i så?
    jeg er kørestolsbruger og kan ikke vokse taget ind manuel

• #24   6. dec 2017 Det voks, der kommer på i vaskehallen er ikke meget værd. Det bliver sprøjtet på og vasket af igen. Det har ingen effekt på lakken - til gengæld bliver dine ruder smurt smiley

Kommentér på:
Undervognsvask ødelægger din bil?

Annonce