Is på indersiden af forruden? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne ikke rigtigt finde noget via søgefunktionen, selvom det uden tvivl har været oppe at vende tidligere herinde, så bær over med mit spørgsmål
Min Toyota Avensis '98 danner is på indersiden af forruden, så jeg rigtigt kan nyde det at skrabe is af, når det fryser, både uden på bilen og indenfor bagefter. Det lyder måske hyggeligt med et indendørs snevejr, men det er det ikke
Hvad forårsager sådan noget? Fugt på indersiden er én ting, men i min verden tyder indvendigt frost på en utæthed (har intet fugtigt kunnet finde i bilen, ej heller under måtterne). Jeg er ved at blive vanvittig, så nu har jeg købt en "topgarage" hos Thansen (noget billigt....), som bilen sover med i nat, en ny isskraber, samt noget blå deicing på en OK-tank. Men hvad virker i praksis bedst? Bud modtages med glæde, så isen kan forstå at den skal lege udenfor bilen..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 5 Emner: 26 Svar: 162
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
feb 2008
Følger: 1 Svar: 38
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
En mere med samme problem og i en anden bil
Så er jeg da i det mindste ikke den eneste, som det ellers føles, når andre skraber is af ruderne, sætter sig ind, kører væk og jeg sidder inde i bilen og skraber videre...
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 784
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Man kan evt. have et vindue stående lidt åben konstant eller pudse sin ruder rigtig godt, du må jo også kunne se konsensen påå ruderne kort efter du har slukket bilen.
Det kan også være et defekt varmeapperat, men så vil ruderne enten være fedtet eller du skal have en underlig lugt af kølervæske inde i bilen.
Til sidst har du en knap der tager luft udefra til blæseren og den knapp kan du vælge at den skal recikulere luften i bilen, og hvis du har valgt at den skal tage luften og genbruge den, så ligger dit problem sikkert der.
Håber du kan bruge det til noget....
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 44 Svar: 309
Robert
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 44 Svar: 309
Robert
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.306
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 8
2. Kør med vinduerne nedrullet de sidste par minutter på hver tur.
3. Kør altid med blæseren tændt.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 8
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.306
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 757
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
Men jeg må prøve at lufte bedre ud det sidste af turen, det er jo bare rarest at være inde i en varm bil i kulden
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Du kan evt også holde vinduet en smule på klem under kørsel, eller moderere temperaturen i kabinen. Meget varm luft vil efterfølgende give meget kondens
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Is på indersiden af forruden?