{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.363 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147

Is på indersiden af forruden? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne ikke rigtigt finde noget via søgefunktionen, selvom det uden tvivl har været oppe at vende tidligere herinde, så bær over med mit spørgsmål smiley
Min Toyota Avensis '98 danner is på indersiden af forruden, så jeg rigtigt kan nyde det at skrabe is af, når det fryser, både uden på bilen og indenfor bagefter. Det lyder måske hyggeligt med et indendørs snevejr, men det er det ikke smiley
Hvad forårsager sådan noget? Fugt på indersiden er én ting, men i min verden tyder indvendigt frost på en utæthed (har intet fugtigt kunnet finde i bilen, ej heller under måtterne). Jeg er ved at blive vanvittig, så nu har jeg købt en "topgarage" hos Thansen (noget billigt....), som bilen sover med i nat, en ny isskraber, samt noget blå deicing på en OK-tank. Men hvad virker i praksis bedst? Bud modtages med glæde, så isen kan forstå at den skal lege udenfor bilen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Is på indersiden af forruden?
  • #1   2. dec 2009 Det kan også være fugt fra de mange meget våde dage vi har haft på det sidste. Det kan nemt sidde i bilen endnu, og så bliver det sjovt nok til is på indersiden af vinduerne når bilen har været varmet op, og så bliver kølet godt ned igen.

• #2   2. dec 2009 Følger lige med:)

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#4   2. dec 2009 Hmm, det nærmer sig det min mekaniker forklarede, om at bilen ikke bliver gennemvarmet nok, ikke kører længe nok. Men hvad kan man stille op? Jeg har andet at lave om aftenen efter arbejde, end at køre rundt på de mørke våde gader ;(

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Svar: 38
    #5   2. dec 2009 flyt sydpå:-) seriøs vil jeg nu mene at der altid vil blive is på indersiden også..

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#6   2. dec 2009 Jubii smiley
    En mere med samme problem og i en anden bil smiley
    Så er jeg da i det mindste ikke den eneste, som det ellers føles, når andre skraber is af ruderne, sætter sig ind, kører væk og jeg sidder inde i bilen og skraber videre...

• #7   2. dec 2009 prøv at smide en affugter ind i den natten over en dag. Så kan du hurtigt konstatere om der er fugt inden i den.

• #8   2. dec 2009 Ja du gar en utæthed eller kondens inde i bilen, måske nogle utætte dørlister eller lign. men du kan være sikker på at du har fugt et sted...
    Man kan evt. have et vindue stående lidt åben konstant eller pudse sin ruder rigtig godt, du må jo også kunne se konsensen påå ruderne kort efter du har slukket bilen.
    Det kan også være et defekt varmeapperat, men så vil ruderne enten være fedtet eller du skal have en underlig lugt af kølervæske inde i bilen.

Til sidst har du en knap der tager luft udefra til blæseren og den knapp kan du vælge at den skal recikulere luften i bilen, og hvis du har valgt at den skal tage luften og genbruge den, så ligger dit problem sikkert der.
    Håber du kan bruge det til noget....

• #9   2. dec 2009 jeg har os haft det problem de sidste 2 dage, nu er den kommet indefor og rullet vinduerne ned så alt det fugt kan komme us

Robert

• #10   2. dec 2009 det er galt i mange biler, det sker jo os rundt omkring i husene smiley

Robert

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#11   2. dec 2009 Tak for forslaget om affugteren og det med rudepudsningen, måske kunne det være vejen. Det med indsugning af frisk luft, fandt jeg gudskelov ud af sidste år, samt det med at stille blæseren på kold luft, når først bilens kabine er varmet op, så den værste dug er væk. Men jeg synes samtidig at jeg kan høre trafik/lyde udefra mere end jeg kunne i starten sidste år, da jeg købte bilen. Ved bare ikke hvor jeg leder præcist. Min mekaniker har skiftet dørhøjtalere og jeg mistænker at plastikken ikke sidder ordentligt fast derinde, den som forhindrer fugt i dørene (tror jeg da nok det gør) eller at mine gummilister ved ruderne er møre. Gider bare ikke bruge en formue på at få skiftet og checket alt muligt, for så at konstatere at fejlen ikke er fundet..

• #12   2. dec 2009 ellers køn en fugt fjerne i dit byggemarked, ved xl sælger sådan nogle ris poser som kan suge fugt til sig de koster kun 10. kr

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#13   2. dec 2009 Men det er da underligt, jeg aldrig har hørt om andre før, med problemet? Og jeg bor i lejlighed, dér fryser ruderne aldrig indenfor, selvom her er møgkoldt om vinteren og ruderne dugger. Men så ved jeg da dét, til når jeg engang får købt mig et hus smiley

• #14   2. dec 2009 1. Tjek at gulvtæpperne ikke er våde.
    2. Kør med vinduerne nedrullet de sidste par minutter på hver tur.
    3. Kør altid med blæseren tændt.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#15   2. dec 2009 Okay, 2 forslag angående fugtfjerneren, ja kender dem godt fra da jeg havde en på badeværelset, måske der er noget om snakken. Den kan vel skjules bag førersædet, så bilen ikke ligner en totalt skrammelbunke..

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#16   2. dec 2009 Nu har jeg nok efterhånden fået nok forslag til at kunne afprøve nogle nye ting i praksis, men med hensyn til gulvtæpperne og det våde. Det bliver førermåtten jo næsten konstant i vinterhalvåret, hvad gør man så med den? Tager den med op hver dag man stiller bilen fra sig?

• #17   2. dec 2009 Jeg bruger gummimåtter om vinteren. I perioder med sne kan man bruge gummimåtter med kant. Men stofmåtter bør helt undgås om vinteren.

• #18   2. dec 2009 ellers køb nogle plastik måtter som ikke kan suge vand til sig

• #19   2. dec 2009 Ikke pænt men gummimåtter er vejen frem i vinter halvåret

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #21   2. dec 2009 Det er da bare kondens, luften er jo varm inde i bilen og når den køles af opstår der kondens... Hvis du er for luksus-agtig til at køle kabinen ned inden turen stopper, så lad vinduet så en smule på klem når du går fra bilen. Sådan gør jeg selv, men vi bor så ikke i et indbrudsplaget kvarter og bilerne holder i garage smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#22   2. dec 2009 Ups, de ligger i bagagerummet, dem I taler om, fine og sorte med små firkantede mønstre. Tak smiley Dem smider jeg i imorgen tidlig også, havde glemt alt om dem, fordi frosten kom fra den ene dag til den anden. I er sgu' fulde af brilliante idéer, takker mange gange alle for deres hjælp. smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#23   2. dec 2009 Ja, vinduet på klem ville nok være en mulighed, hvis ikke bilen holdt på en offentlig vej, hvor der kommer nogle uheldige elementer forbi nu og da smiley
    Men jeg må prøve at lufte bedre ud det sidste af turen, det er jo bare rarest at være inde i en varm bil i kulden smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#24   2. dec 2009 Da jeg boede i lejlighed rullede jeg bare vinduet helt ned de sidste par hundrede meter hen til parkeringspladsen, det reducerede kondensproblemet betragteligt.
    Du kan evt også holde vinduet en smule på klem under kørsel, eller moderere temperaturen i kabinen. Meget varm luft vil efterfølgende give meget kondens smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#25   2. dec 2009 Jeg prøver at finde balancen mellem varm og kold så, kombineret med gummi måtter og udluftning i første omgang. Måske jeg så slipper for at pakke bilen ind hver dag vinteren igennem smiley Takker.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#26   2. dec 2009 Gummimåtterne hjælper ikke på kondensen, men vil helt sikkert skåne bunden af bilen mod smattet fodtøj smiley

Kommentér på:
Is på indersiden af forruden?

Annonce