{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.271 visninger | Oprettet:

Nysynet forkert stel nr, svindel {{forumTopicSubject}}

Hej, er der nogen der har prøvet at købe en bil og så 1.5 år senere opdage at stel nr i slutseddel ikke er det samme som i bilen? Flere cifre er forkerte!

1. Bilen er jo ikke forsikret når tallene ikke passer sammen!
2. Nr pladen hører heller ikke til den bil formoder jeg!
3. Ham der har den nu ejer den jo så faktisk ikke!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nysynet forkert stel nr, svindel
  • #1   12. dec 2009 Det der er vigtig er vel at reg attesten og bilens numre passer over ens?

• #2   12. dec 2009 passer stel nummeret med reg.attesten ? ellers er det måske en taste fejl på slutsedlen.

• #3   12. dec 2009 LOL

• #4   12. dec 2009 Problemet er at 2 yngre mænd dukker op hos mig og spørger om jeg ved hvor det og det hus nr er henne, da vi er på landet og alt ikke lige er tydeligt herude, jeg forklarer at det ikke er hos mig og ser en mega stak papirer de står med, og spørger så ind til det! Den ene har givet en bil i kommission til en forhandler og aldrig fået penge for den, og har nu endelig fundet bilen hos en af mine naboer, som så har en kvittering på en helt anden bil! (iflg stel nr som ikke matcher bilen)
    Og bilen har ikke været specielt billig eller noget andet mystisk og der var heller ikke tinglyst gæld i den!

• #5   12. dec 2009 Kan godt være en fejl fra forsikringen.. Har prøvet det sammen med en knallert..

• #6   12. dec 2009 Nu skærer jeg det lige ud i pap!
    Slutsedlen fra forhandleren har det helt forkerte stelnummer skrevet ind!
    Dvs at han har fået en kvittering på en anden bil end den han har købt!
    Måske endda et st nr der ikke findes!

De prøvede at stille sig op ovre ved forhandleren, de 2 forurettede, og spørge hvem han havde solgt den til, men det nægtede han at fortælle og ringede så efter politiet, der dog ikke dukkede op, men det gjorde derimod 2 store kulørte ikke så godt dansk talende gutter, og så måtte de gå igen!

Sådan scorer man 60.000!!!

• #7   12. dec 2009 altså op i r¤¤¤¤¤¤ med alle papire, hvis ellers - reg. attest + bilen passer sammen, er det ikke den nye ejers problem at den er solgt i kommision uden at den egentelig sælger ikke har modtaget pengene for den.

desuden har man da før set skrive fejl på - eks. reg attest / bilens stel nr, det kan jo være en taste fejl i en synshal, .. men har også før set at sælgere har byttet rundt på slutseddler på biler, og også reg. attester, uden folk har bemærket det, men der for er bilerne jo reele nok man skal bare lige ha fundet ud af hvordan og hvorledes.

• #8   12. dec 2009 Jeg ved det ikke, altså om den passser!
    Men når man spørge om han kan dokumentere han har købt den, så river han en kvittering frem med forkerte data! Det er garanteret noget gylle!!!???!!!

• #9   12. dec 2009 så er man da bare oppe imod at modregne firmaet de 60k, enten ved indbrud og hente hele lortet, ... , smadre idioten , ...eller smide molotowcocktail over indhegningen ... så blir man da kvit, meeen først havde jeg nok hentet for 60k

• #10   12. dec 2009 Allan uanset hvad er det jo svært at modbevise - når bilen aldrig har været meldt stjålet - på noget tidspunkt, så vil det jo være påstand mod påstand.... hvem siger den gamle ejer ikke har fået pengene, kan jo ligeså godt ske at være ham der bare er en idiot og prøver at hustle flere penge. selvom det sikkert ikke er det.

• #11   12. dec 2009 Jeg gætter på at det så ikke er naboens bil, hvis ret skal være ret???

Men de 2 gutter var dernede og blev lidt højrøstede og så ville naboen ikke låne dem eller lave en kopi af slutsedlen til dem, men sagde de måtte få en advokat til at rette henvendelse og be om en kopi!

• #12   12. dec 2009 Allan > vil satme også sige hvis der er gået 1.5 år, .. er man dæme heller ikke rask, hvis man forventer at troppe op på en addresse og kunne hente en bil man påstår er ens egen....

det svare til du Låner en bil af en bekendt der er ude og rejse i 1-2 mdr, ... reg attest, ligger i handskerum..

du sælger så bilen til nogen tilfældige

de omreg bilen, køre i den.. og der går måske 3 mdr inden ejeren begynder at lede efter den... meeen hvor står ejeren af bilen, ..

• #13   12. dec 2009 B4NDIT: Hvis jeg sætter min bil i kommission hos en forhandler og du køber den, hvordan skal jeg så finde dig???
    Det kan man kun med en politimands hjælp eller en der er i et forsikringsselskab! Hvis de siger nej til at hjælpe dig er der ikke noget at gøre! De 2 har brugt 1.5 år på at finde den, hvordan ved jeg ikke!

Men hvis forhandleren svindler med stel numre´ne kan politiet jo heller ikke finde den!
    Ved ikke om der var plader på da naboen købte den, men tror jeg der var!

• #14   12. dec 2009 Forhandleren har pligt til at oplyse hvem køberen er når der er tale om kommission.

Forresten havde jeg engang en bil hvor det godt nok kun var det ene nummer der var forkert. Men man kan bare omregistrere den og sige at stelnummeret ikke passer helt overens og der må være nogle skrivefejl så kan de jo komme ud og se bilen. Gjorde vi i hvert fald og så blev det rettet

• #15   12. dec 2009 Hvis forhandleren har solgt din bil og nægter?

• #16   12. dec 2009 Det må han slet ikke nægte. Det er jo et salg af din bil mellem dig og kunden. Forhandleren tager et komissiongebyr. Men reelt er han slet ikke indblandet på andre måder end han formidler din bil

• #17   12. dec 2009 Desuden får tidligere ejer jo en skrivelse hvor der står "din biler blevet omregistreret af følgende person"

• #18   12. dec 2009 Vi må jo se hvad det ender med! Skal nok bringe slutningen når den engang dukker op! (slutningen altså)

• #19   12. dec 2009 hvis billen har været stjålet, og nummert er "forsvundet" laver politiet jo et nyt,

• #20   12. dec 2009 Nej det er Bilinspektionen der gør det!

• #21   12. dec 2009 ..........T

Skrevet: 12-12-2009 01:13:19

Desuden får tidligere ejer jo en skrivelse hvor der står "din biler blevet omregistreret af følgende person"

---------------------------------------------------------------------------------------------

Sådan en skrivelse har jeg sgu aldrig fået på nogen af de biler jeg har solgt..

• #22   12. dec 2009 Sådan en fik jeg her den anden dag dag Jaguaren var blevet solgt!
    Undskyld Golfen, tog fejl!

• #23   12. dec 2009 ..........T Men reelt er han slet ikke indblandet på andre måder end han formidler din bil.??????????????? Sikker på det?

Er ret sikker på at hvis han tager en bil ind til komisionssalg, så skal han også yde garanti. Er jo ik ligefrem billigt at sælge bil på den måde

• #24   12. dec 2009 en reg. attest er ikke et juridisk bevis på ejerskab står der også på den.

der ud over, så har alle vist et problem i denne sag men vil sige at ham der mødte op hos dig måske skulle have kontaktet en advokat for 1½ år siden istedet for selv at prøve at finde denselv. vil sige at de står ekstremt dårligt i det.

der udove rskulle ham der købte bilen tjekke at stellnummer osv. stemmer overens med hvad han rent faktisk har købt.

• #25   12. dec 2009 # STAALANDEN #

det med garenti kommer an på hvem der underskriver slutaftalen. er det forhandleren er der garenti er det den private person er der ikke garenti

• #26   12. dec 2009 Hvis din nabo har Registreret og Forsikret bilen Så har der da han fik det gjort ikke været nogen sag på bilen.mht ejerskab. Og hvis han har købt den hos en forhandler med papirer osv så vil jeg mene at han har handlet i så go tro at retten ikke vil finde ham skyldig. Det er en sag med bilforhandleren og den tidligere ejer. Den gamle ejer kan ikke kræve bilen tilbage. Og slet ikke på den måde han tilsyneladne prøver

• #27   12. dec 2009 Alle de biler jeg har solgt med plader på har jeg fået sådan en skrivelse. Men det var med det gamle CRM. Ved ikke hvordan det er med det nye skat.

Men nej kommissionssalg er kunde mellem kunde med en forhandler der KUN formidler bilen. Hvis det altså er et rigtigt kommissionssalg. Ellers er det forhandleren der har solgt den og ham der hænger på alt. Og så er det ikke kommission, og i sådan et tilfælde får "gamle ejer" ikke en krone.

• #28   12. dec 2009 altså de biler jeg har solgt med plader har jeg fået en skrivelse om at den er omreg. pr. den og den dato. ikke noget med hvem der ejer den nu eller noget.

............T

du har delvist ret. der har været nogle sager hvor det har været kommissionsalg hvor kunden der skulle have solgt en bil havde givet forhandleren fuldmagt til at underskrive en slutseddel, men fordi det var forhandleren der underskrev slutseddelen hang han også på garenti, hvorimod var det kunden selv som underskrev istedet for forhandleren så var der ingen garenti

• Rebekka J
    Rebekka J Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #29   21. aug 2019 Jeg har lige skrevet under på en slutseddel, men ser at der ikke er stel nr, eller nr plade på, kan jeg fortryde købet, idet der jo kun er bilens navn om km på, ikke nr plade ej heller et stel nr.

• #30   21. aug 2019 Er det en bil du ikke er interesseret i da?

Kommentér på:
Nysynet forkert stel nr, svindel

Annonce