{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  30 år gammel bil = forsikring & afgift
  • #1   14. dec 2009 den er først billig i forsikring når du har den som nummer to bil..

• #2   14. dec 2009 og hvor billig er den årlige afgift på bilen? eller har alder ikke noget at sige her?

• #3   14. dec 2009 ok.. ellers er det bare som alle andre biler?

• #5   14. dec 2009 vægt afgiften er den samme som alle andre biler... jeg giver 1400 halvårligt for mig

• #6   14. dec 2009 de fleste steder hvor man kan få sin bil klasisk eller veteranforsikkert har en grænse der siger max 6000 km om året og bilen må ikke bruges til almindelig daglig kørsel

• #7   14. dec 2009 NEJ!
    Vægtafgiften er IKKE den samme når bilen er veteran! og den skal være 35år og ikke 30år for at være veteran.. når bilen er over 35 år gammel OG det er bil nr 2. så koster den kun 1/4del vægtafgift..
    Læs evt. mere her

http://www.historisk-opelklub.dk/FAQ.htm

• #8   14. dec 2009 har ikke nævnt noget om veteran.. jeg havde bare en idé om at den evt. kunne forsikres som en klassisk bil (min. 25 år). eller om der var nogle andre regler for forsikring eller vægtafgift når en bil er så gammel..

Men tak for de hurtige svar.. tror jeg ringer ned til forsikringen imorgen.

• #9   14. dec 2009 den kan godt forsikres som en klassisk bil når der er 25 år, men det kræver stadig at den fungere som nummer to bil, ellers kan du ik

• #10   14. dec 2009 præcis.. og da jeg skal køre hver dag så dur det ikke smiley

• #11   14. dec 2009 Hvis den er forsikret som veteran så er der begrænsninger i hvornår og hvor meget du må køre i den.
    Jeg mener du kun må køre i den fra april til november.
    ingen dagligdags kørelse. ingen shopping ture eller på arbejde.
    Hvis du havde planer om at den skulle forsikres som en veteran så synes jeg du skulle ringe rundt og høre om betingelserne da de ikke er helt ens.
    Men den skal osse være 35 år før den får veteranstatus.

Så vidt jeg husker så er vægtafgiften på veteranbiler på 25% af hvad ved jeg ikke .. smiley mine folkevogne har kostet 750 kr i forsikring og ca 500 kr om året i vægt afgift

Den omtalte VW fra 1980 er for ung til veteranforsikringen der skal du vente 5-6 år mere.
    Men om den bliver billigere i forsikring fordi den er 25 ved jeg ikke.
    Jeg er 30 og elitebilst. Jeg har lige bestil en spritny Polo 1,6 Tdi og den skal jeg gi 4700 kr med fuld kasko i forhold til jeg bruger min folkevogn til hverdags kørelse og giver 3500 kr med fuld kasko.

• #12   14. dec 2009 ved ikke om du har overset det.. men jeg har ikke nævnt noget med veteran forsikring.. jeg spørger simplet bare til om bilen er billigere i forsikring pga. dens alder.. jeg ved at biler min. skal være 35 år og 25 for en klassisk forsikring.. men de har begge deres begrænsninger mht. hvor meget jeg må køre og hvor meget jeg må køre..

• #13   14. dec 2009 .... og hvornår jeg må køre smiley

• #14   14. dec 2009 Jeg var bare for lang tid om at skrive mit indlæg .. smiley

Jeg har selv erfareret at det ikke rigtigt er nogen forskel ..

Jeg bruger som skrevet min folkevogn 1200 fra 59 til hverdags racer og som bil nummer 2 men har lige bestilt en ny polo 1,6 tdi
    Forskellen på de 2 er 1200 kr på samme betingelser og fordele om året så kan ikke forstille mig at den er billigere fordi den er gammel smiley
    Dog har jeg hørt at der engang fandtes en forsikring hos nordisk veteran som hed brugsklassiker men den er der vist ikke mere. Der skulle bilen være 25 år gammel
    Men det er hos alm brand men ring da til dit selskab ..

• #15   19. feb 2015 hm nå.. det fik jeg så heller ikke noget ud af lige som Jonas P spurgte om. Jeg har nemlig i sinde at købe en BMW 735 fra enten 1987 eller 1989 (kommer an på standen) men de er jo begger over 25 år så den kan gå som klassisk.. men hvormeget er det så i vægtafgiften.?? den koster vidst normalt 4500 per halve år lige som en mercedes st. car.. men om hvor meget man kan spare er der nogle der kan svare på det..og Ja jeg har bil nr. 1.. Bmw er tænkt som en søndags bil og eller en sommerferie kørsel m.m dog ikke som til arbejde kørsel.. måske kun en enkelt dag bare for at "blære" mig over for kammerraterne på jobbet hehehe..

• #16   19. feb 2015 Når bilen er 35 år får den veteran status og falder helt automatisk til kvart vægtafgift!!!
    MEN for at få 8-års syn skal den synes og registreres til veterankørsel, hvilket giver dig mulighed for at forsikre den for stort set ingen ting HVIS du overholder en masse krav så som km begrænsning..

så for lige at slå det fast, så kan du sagtens forsikre den på helt normal vis og kører den til syn hver andet år som med alle andre biler og på lovlig vis køre på arbejde i den hver eneste dag året rundt, alt imens du kun betaler 1/4 vægtafgift af hvad den ellers kostede i vægtafgift!

• #17   20. feb 2015 Henrik Tak for svar... men jeg var ikke intra i at vide vedr.veteran men om den klassiske vægtafgift og forsikring.. altså når den er 25 år gammel kan du få bilen ind under klassisk forsikring og vægtafgift men hvor meget man skal betale ivægtafgift det er det jeg spørger til..

• #18   20. feb 2015 Vægtafgiften ændrer sig først når bilen er 35 år, der er ikke nedsat vægtafgift på klassiske biler. Og vægtafgiften vil falde til det kvarte af hvad bilen oprindeligt kostede, det vil altså være forskelligt fra bil til bil hvad prisen vil havne på.

• #19   20. feb 2015 Har lige fået opkrævning på amazonen og den koster mig 435 kr halv årligt..

• #20   21. feb 2015 Okay Henrik.. ja det var jo billigt hehehe.. men der er bare så mange regler hvor tid du må køre..men OK så det er kun forsikringen som bliver billigere ved klassisk (25 år).. så kan det jo ikke betale sig at købe en bil som er gamel men bedre betale sig at købe en som er rigtig gammel nemlig en bil som er 35 år gammel..
    Fordi jeg gerne ville have disse klassisk biler var at jeg er vilde med flyder..specielt BMW 735i men så må jeg jo vente til de bliver ældre.. ps.. Tak for svar..

Kommentér på:
30 år gammel bil = forsikring & afgift

Annonce