{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.692 visninger | Oprettet:

Sne=salt=rust hva gør i? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften er måske lidt forvirrende men okay klokken er også kun 8.20 smiley

Jeg vil høre hvilke erfaringer i har med at holde salten væk fra bilen og holde bilen ren om vinteren smiley

Har ladet mig læse fra FDM bladet at man til enhver tid skal undgå undervognsskyld da det bare får salten til at trænge længere op i bilen.

Så hva gør i for at holde bilen fri for fight igennem vinteren smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sne=salt=rust hva gør i?
  • #1   16. dec 2009 lytter lige med =)

• #2   16. dec 2009 * Burn * .

Skal du da også have lov til smiley

• #3   16. dec 2009 vasker den hver uge med lidt lungen vand og så bare sæbe på ruderne og så lidt "fedt" vha fan hedder det smiley haha så regnen praler af? gaal det tidligt aha smiley

• #4   16. dec 2009 vasker den 2-3 gange om ugen, sys ik mine ruster specielt smiley

• #5   16. dec 2009 vask bilen og hold den ren..

• #6   16. dec 2009 tænkte det nok.. Men skal man undgå undervognsvask ?

• #7   16. dec 2009 jeg ville ik undgå det smiley

• #8   16. dec 2009 og husk at skylle skærm kasserne smiley

• #9   16. dec 2009 Tricket er at forberede sig godt... Mens der endnu ikke er salt på vejene vasker du bilen mega godt - en vaskehal er ikke nok - gør det i hånden... dernæst giver du bilen voks - så meget den kan "suge" - sørg for at komme godt ind i alle kroge... især kanterne på dørene, skærmkanter, bagklappen osv - men også ind "bag dørene" i stolperne osv... også panelerne skal gives godt... herefter giver du en matchende omgang lakforsegler... Så er bilen godt forberedt til vinteres sjap og salt... Er undervognen frisk, så er en god gang PAVA altid en god ide...

Her til vinter undgår jeg vaskehaller, netop for at undgå undervognsskyld... mener at have hørt, at mange vaskehaller genbruger vandet, så i teorien kan du risikere det er en led gang saltvand de skyller med...

Personligt vasker jeg hver weekend solen skinder her i vinterhalvåret... jeg har derudover fået en "knæk-dysse" til min VICAN-vaske-stang... den gør at jeg kan spule op i alle skærmkasser, i tårnene, bag hjulene og langs panelerne hurtigt og effektivt uden besvær.. den er guld værd.. Lakforsegleren gør, at bilen beholder sin glans - og den beskytter også mod slid og andet skidt... en god lakforsegling er det bedste du kan give din bil i vinteren... når vi så når april og sommerhjulene kommer frem, får den en tur magen til.. det får den så igen i juli-måned igen... Tjek min røde og sorte passat og se hvad en eftermiddags arbejde kan gøre ved selv gamle biler smiley

• #10   16. dec 2009 Fordelen med min knæk-dysse er at jeg VED det er 110% rent vand der kommer op under bilen... når vejsaltet er væk fra vejene kan jeg godt finde på at give bilen en billig tur i vaskehal, når jeg ved det er salt-fri vand de bruger... netop for lige at få undervognen skyldet... I den lokale vaskehal køber jeg den billigste vask de har og "fravælger" alt andet end undervognsskyld ved maskinen.. så køre jeg hjem og vasker den selv smiley

• #11   16. dec 2009 altså nu er det jo ikke saltet i sig selv når får bilen til at ruste, saltet holder jo bare fugten som gør at der dannes rustbobler og senere rust..

men hvis man gør som da squrriel gør,, så skal man ik være bange (:

• #12   16. dec 2009 hehe ja okay smiley

Nu har jeg ikk det udstyr du bruger ..

så jeg skal være bare igang med børst da det er det eneste redskab jeg li har har jo ikk plads til altverdens maskiner når man bor i lejlighed smiley

• #13   16. dec 2009 men ja her inden vinteren fik lupon lavt det rust der var. der var bla en hel forrude ramme og en bagrude samling samt bagklap der skulle laves. så bilen står næsten helt ny larkeret og vil jo gerne bibeholde den i den fine stand den er i nu.

Da rust ikk ligefrem er billigt at få lavet i dagens danmark hehe.

Så hvordan skal jeg komme op i alle kroge og få lortet ud har ikk mulighed for at spule den ?

• #14   16. dec 2009 husk undervogns behandling og bare vask bilen hver uge ..

• #15   16. dec 2009 Thomas S

problemet med undervognsvask er også at man kan risikere at "spule" undervognsbehandlingen væk hvis den ikke er 100% iorden og/eller den er småskadet. alså behandlingen

• #16   16. dec 2009 Mange tankstationer har "vask selv" hvor de kører med VIKAN's børster... her kan du med fordel medbringe din egen knæk-dysse

• #17   16. dec 2009 medbring ligeledes din egen spand, egen sæbe og 2x børster.. en med kort skaft og en med lang skaft.. det lange skaft bruger du til at vaske bilen fra pyntelisterne og opaf... den kortskaftede bruger du fra pyntelisterne og ned... vask altid oppefra og ned...

På den måde undgår du at slæbe salt og møg op på taget, nede fra panelerne...

• #18   16. dec 2009 The M: Det postulat må du da gerne underbygge, fra min kemitid er jeg da rimelig sikker på at NaCl indgår i redoxreaktion med Fe2+ --> Fe3+...

• #19   16. dec 2009 Mange nyere vaskehaller bruger "genbrugsvand" til at vaske bilerne med. Det bliver kemiskt renset, men det fjerner ikke alt salten fra vandet. Så i bund og grund risikerer du at få spulet undervognen med saltvand :-\

Giv en undervognsbehandling i efteråret, og lad være med at vaske undervognen om vinteren.

• #20   16. dec 2009 Vask den godt og grundtig, vis du har mulighed for og få den op på siden er det bonus som du ka vaske de stedre man normalt ikk ka vaske en bil det jo der det ruster, og bagefter sprøj den med noget tynt pava 1 gang om ugen ca (:

• #21   16. dec 2009 problemet med undervognsvask er også at man kan risikere at "spule" undervognsbehandlingen væk hvis den ikke er 100% iorden og/eller den er småskadet. alså behandlingen.Så er det også bedre det ryger af ellers samler det bare fugt

• #22   16. dec 2009 hvorfor tror du jeg har skrevet man ska give pava bagefter ? (:

• #23   16. dec 2009 undervogns behandling fra ny
    Polering og voks
    regelmesig vask .
    polering og voks efter vinteren.
    så kan det ikke blive bedre smiley

• #24   16. dec 2009 ????????? tynt pava 1 gang om ugen ca (:

Kommentér på:
Sne=salt=rust hva gør i?

Annonce