{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

kørsel i afmeldt bil. {{forumTopicSubject}}

Flere har sikkert prøvet det mange gange...

Man køber en bil af en, som købte bilen af en tredje person og bilen har plader på, men er reelt afmeldt af den oprindelige ejer, da der er gået mere end 3 uger.

Og så sælger man bilen videre til en 4. person osv. osv.
Den samme bil kan blive ved med at blive solgt videre i uendelighed...

Alle er jo i den gode tro at de har nogle uger til at omregistrere bilen...

Men hvem hænger så på skaden hvis man kører et menneske ned eller påkører en dyr BMW og skal af med en million erstatning??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel i afmeldt bil.
  • #2   16. dec 2009 det gør føren

• #4   16. dec 2009 Det er derfor at jeg mødes med køber på motorkontoret, eller beholder pladerne ved salg af bil.

Gider ikke al det ballade der kan opstå hvis køber laver skade i mit navn, eller ikke omreg. bilen i tide..... smiley

• #5   16. dec 2009 det er derfor den nye regl er kommet så kan sælger afmelde bilen og så hænger sælger ikke på noget

• #6   16. dec 2009 ja, men nye regel skaber også nye problemer.

bilen bliver afmeldt efter 3 uger, men køberen sælger den videre, mange vælger ikke at lave en slutseddel på købet specialt hvis bilen koster under 10k, i sidste ende er der en, der uvidende kører rundt i en afmeldt bil uden forsikring.

• #7   16. dec 2009 Prox: Man burde ikke oplyse det da det er ulovligt og sælge en bil videre med plader i en anden mands navn.
    Men det er en go ting det med tvangsafmelding, var oppe i dag og afmelde min bil jeg solgte for præcis 3 uger siden.

• #8   16. dec 2009 sidst jeg undersøgte det er det lovligt at sælge enbil hvor man ikke står som ejer eller som ikke er omreg. da man jo ejer bilen og det er reg. attest ikke et bevis på, altså ejerskab. dog burde man jo nok informere omkring at den ikke er omreg. da det kan give virkelig mange problemer :(.. been there don that and got the t-shirt. fandme nederen at blive stoppet kl. lort om natten, natten efter man har købt bilen og få klippet pladerne 200 km hjemme fra :(.

handlede en bil på sjælland på en forlænget weekend, kørte hjem søndag nat og blev stoppet af politiet som kunne informere om at den var afmeldt, så bil og mig måtte overnatte på en fynsk motorvejs resteplads hvor efter jeg kunne tage taxa ind til nærmeste motorkontor for at få plader på, nå ja, skulle lige finde et forsikringsbevis først også jo :(.. fuck jeg var gal

• #9   16. dec 2009 mener ikke at der er noget ulovligt at sælge bilen videre i en andens navn...
    mange gør det i hvert fald, også nogle forhandlere, man ja, det burde være ulovligt.

• #10   16. dec 2009 at sælge en bil man ik selv ejer er hæleri, selvom den er købt og betalt..

at køre i en bil der er efterlyst , mgl. afmelding plejer at koste 500, .. har fået 2 bøder for at køre i ikke indreg. biler uden numre, kostede også 500 kr hver

• #11   16. dec 2009 Det er lovligt nok og sælge en bil hvor der står en anden mands navn på attesten.
    Men det er ikke lovligt og sælge en bil videre der er indregisteret i en anden mands navn.

• #12   16. dec 2009 B4NDIT | ™ |

en reg. attest er IKKE et juridisk dokument på ejerskab af bilen

læs under C4 lige nedenunder dit navn og adr.

• #13   16. dec 2009 B4NDIT | ™ |: Ahh Hvis den er betalt er man jo også ejer uanset hvad der står på attesten

• #14   16. dec 2009 har samme problem lige nu og har lige snakket med politiet ''ejerne af bilen'' ham der står på reg att står for vægtafgift indtil pladerne viser sig frem... har lige snakket med ham for en time siden

• #15   16. dec 2009 ja, har også prøvet det selv.
    sælger og jeg aftalte ikke noget mht. omregistrering, så jeg gik ud fra jeg havde de 3 uger købeloven foreskriver.
    da jeg endelig dukkede op på motorkontoret efter 2 uger og 6 dage fik jeg at vide at bilen har været afmeldt i næsten 3 måneder.
    Heldigvis fik jeg bilen laaaangt under markedsprisen, så der blev også råd til 2 hvide stykker metal til 1180 kr.

• #16   16. dec 2009 Dennis S: Du skal bare fremvise en kopi af købsaftalen på din bil og så kan den tvangsafmeldes på motorkontoret. = Ikke dit problem mere.

• #17   16. dec 2009 det er IKKE ejeren af bilen som står for vægtafgiften men derimod er det BRUGEREN som står for udgiften!!

der er ingen forhandler som omregger en bil til deres firma for derefter efter et salg at omregge den til ny køber = hvis det var ulovligt at sælge en bil hvor ens navn IKKE står på reg att - ja så er 100% af alle bilhandlere jo på den forkerte side af loven !?!?

Kommentér på:
kørsel i afmeldt bil.

Annonce