{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.769 visninger | Oprettet:

snekæder, kan de holde ?? {{forumTopicSubject}}

tænkte på at købe et par snekæder, bar til at have liggende i bilen, har hørt lidt om det ikke er slut med sne endnu, køre ikke nok til at jeg gider smide vinterdæk dæk på bilen..

Men mit spørgsmål er mere:

Dur snekæder kun når der ligger vold meget sne, eller kan de også holde til at køre lidt på asfalt (ganske rolig tempo), eller vil de springe med det samme ..?? hvad kan sådan et par kæder holde til ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snekæder, kan de holde ??
  • #1   18. dec 2009 det er yderst ubehageligt på asfalt bare med 10 kmt så villle kun anvende sådan noget hvis der er vold meget sne og ikke kunne klare mig med vinterdæk

• #2   18. dec 2009 Jeg har set et par stykker køre rundt med kæder i horsens også på asfalt. smiley

Forstår bare ikke fordi du ikke køber et par vinterdæk og skåner dine sommerdæk om vintern.

• #3   18. dec 2009 som sagt, kører ikke så mange km. og hvad er oddsene for sne i DK snart.. indtil videre skifter jeg i hvertfald ikke, og har da klaret mig her i odense hvor der er faldet næsten 50 cm. på sommerdæk.. det var kun i yderste nødvendighed der skulle kæder på.. men mere om det var "pain in the ass" at køre med dem ..

• #4   18. dec 2009 Der sidder 15000 fjolser i Bella Center og flæber over, at den globale opvarmning snart har gjort en ende på sne og is... Skal vi så ikke bare håbe, at det sker til næste år? smiley

• #5   18. dec 2009 har ikke erfaringer med dem, men man kan købe sådan nogle ''strømper'' til at trække over dækkene, vidst bedre end snekæder

• #6   18. dec 2009 Køb dog nogle vinterdæk, så skal vi andre ikke holde og vente, når folk med sommerdæk ikke kan komme ud af lyskrydsene, grøfterne osv.

Selvom man ikke kører meget, koster det jo i længden ikke ekstra med vinterdæk. Du bruger jo ikke dine sommerdæk i mellemtiden.

• #7   18. dec 2009 som steffen t anbefaler..

snesokker - genialt og det tager kun 2 min at sætte på i forhold til at de lortekæder der vikler ind i hinanden og kan ryge af ved forkert mont. og skade en masse såsom bremseslanger og ledninger.

snesokker trækker man bare på dækkene man skal køre en halv omgang med hjulet og vupti..:)

• #8   18. dec 2009 men alligevel.. køb dog vinterdæk!

• #9   18. dec 2009 Det er heller ikeke lovligt at køre med kæder på ren asfalt..

• #10   18. dec 2009 Snekæder er trælse at køre med, men til gengæld har du langt bedre vejgreb end noget andet.
    Mine 3 år gamle kæder ligger i baggagerummet, uundværligt når man har baghjulstræk, og der ligger mere end et par cm. sne på vejen.

• #11   18. dec 2009 er det overhovedet lovlig med snekæder i dk ?

• #12   18. dec 2009 Ja.

• #13   19. dec 2009 Jo hvis der liger sne på den asfalt.

• #14   19. dec 2009 køb dog et sæt helårsdæk

• #15   19. dec 2009 Helårsdæk er røv og nøgler. Det er bevist tusinde gange i FDM's Motor. Det eneste der virker er sommer og vinterdæk, selvfølgelig i god kvalitet, og helst dem der er rost i test.

• #16   19. dec 2009 Helårsdæk er ikke godt til noget som helst.

• Dennis R
    Dennis R Tilmeldt:
    feb 2008

Emner: 9 Svar: 23
    #17   20. dec 2009 Dem fra bilka / Harald / T-svans (ens) er nemme/hurtige at sætte på men en tur på asfalt og de vælter fra hinanden, dårlig hærdning=skørt metal.

Men T-svansen har osse thule snekæder til 500,- de er en lille smule sværere at sætte på, der er mere/større kæde så hullerne mellem kæderne ikke er helt store nok til at sætte på uden at trille en halv omgang men tilgengæld er de en dimension større alle steder og sikkert osse bedre hærdet og holder mere end en gang.
    Jeg piller dem af når jeg kommer til byen (asfalt) men på landet hvor kommunens sneskrabere endnu ikke har været er de uundværlige og har trukket de første med rigtige vinterdæk fri.
    De må så tilgengæld holde og vente på mine brede sommersutter får vejgreb lyskrydsene ;D

Så bor du i byen må 2 vinterdæk være bedst til prisen
    Og på landet er et par gode snekæder nok nummer et, man kan jo ikke genere de pæne folk i byen hvis man ikke kan komme derind smiley

Kommentér på:
snekæder, kan de holde ??

Annonce