{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinterhjul experten !!!
  • #1   20. dec 2009 smalle forrest vil jeg mene

• #2   20. dec 2009 de smalle foran

• #3   20. dec 2009 De smalle foran og de brede bagpå.. os når det er sommer!

• #4   20. dec 2009 jeg ville putte de berede forest da du har mest vægt der til at presse dem ned og de smalle bagerst da du har mindre vægt til at presse der,

• #5   20. dec 2009 desuden SKAL de nyeste bagerst da de har bedst mønster og bedst greb. da du igen har mindre vægt bagi i bilen end foran, og derved har bedre greb bagi og ikke risikere at den slår ud med bagenden. du har stadig vægten foran til at presse på de gamle/brede dæk så de bbliver "tvunet" ned og får greb

• #6   20. dec 2009 den dag i dag undre det mig stadig at folk sætter dem med mest mønster foran, det er farligt og risikabelt, selv mine forældre mekaniker laver det nummer! fatter det simpelthen ikke!

det burde være alm. logik

• #7   20. dec 2009 Kenneth.. De smalle skal foran da de går bedre igennem sneen end de brede gør. Brede dæk har det med at lægge sig oven på sne og sjap istedet for at gå ned og få fat i asfalten

• #8   20. dec 2009 Jeg vil give dig ret i at dem med mest mønster bør være bag på men samtidigt skal de smalle være foran.

• #9   20. dec 2009 Jens K A

og det er lige derfor de IKKE! skal bagpå. du risikere at din bagende slår ud fordi du IKKE! har vejreb da du INGEN vægt har bagi bilen!!

foran har du vægten til at presse dine dæk ned så de ikke ligger sig ovenpå sne'en som de ville gøre hvis du har dem bagpå

• #10   20. dec 2009 Kenneth. Derfor har man de smalle foran så de kan bryde igennem sjap og sne så de brede bagpå ikke har så meget at skulle gå igennem.

• #11   20. dec 2009 Jens K A

som hovede regl nyeste mønster bag på (både vinter og sommer)
    så smalle dæk som muligt bagpå og foran for at få vægten presset ned over så lille et sted som muligt så man kan "skære ned" og få greb, (vinter)

står man som her og har 2 brede med dårligt mønster og 2 smalle med nyt mønsker så SKAL! de smalle bagpå da du så får en mindre tryk overfalde til at "skære igennem" og derved for et bedre greb end hvis du satte de brede på.
    de brede kan du nemmer sætte foran da du har hovededelen af bilen vægt til at ligge der og derved nemmer kan "presse" de brede dæk ned til at få vejgreb

• #12   20. dec 2009 Man burde i øvrigt slet ikke køre med brede dæk om vinteren og helst samme størrelse dæk hele vejen rundt!

• #13   20. dec 2009 Kennet L:

Du har ret i det du siger... MEN som hoved regel skal bil være typegodkendt til at køre med forskellige for og bag dæk.. så først og fremmest skal dækkene væe samme str...

• #14   20. dec 2009 Jens K A:

Lige præcis..

• #15   20. dec 2009 Ja smal foran og bedst mønster foran, den trækker lo foran....
    Brede dæk er røv i snevejr når bilen ikke vejer ret meget....

• #16   20. dec 2009 De bedste dæk skal på baghjulene
    Test viser, at uanset om bilen er for- eller baghjulstrukket, vil man opnå den sikreste kørsel med de bedste dæk på baghjulene. Denne placering er med til at sikre bilens stabilitet under manøvrer såsom opbremsning og kurvekørsel. Især på våde eller glatte veje.
    Det er under disse manøvrer, der er størst risiko for en udskridning, og her gælder det, at det normalt er væsentlig lettere at korrigere en understyring (forhjulene skrider) end en overstyring (baghjulene skrider).

• #17   20. dec 2009 frederik o
    hva dækfirma arbejder du lige for..

• #18   20. dec 2009 thomas L

Hvad hjælpe det hvis man ikke kommer fremad eller op i fart overhovedet, hvad skal stabilitet så hjælpe når han ingen steder kan komme..???

he he

• #19   20. dec 2009 Frederik O:

Hvor er du dækmand henne??

• #20   20. dec 2009 Dan .:

Nu mont man jo slet ikke vinter dæk på sin bil med mindre der er min 3mm på...

• #21   20. dec 2009 dan
    du har stadig vægten foran til at grave dækket ned og få vejgreb, og kan man ikke det så dækket nedslidt,ellers også har man en forkert kørestil, det er stadig nemmere at redde en forhjuls udskridning end baghjuls udskridning

• #22   20. dec 2009 nylander N

Hvem snakker om 3 mm. ??? Hvis et vinterdæk har under 5 mm. er det jo ikke længere et vinterdæk.... hvis det lige skal slåes fast....;-))
    ¨
    thomas L

Måske du skulle opdatere lidt...., en baghjulsudskridning i en forhjulstrukken bil, og du taler om forkert kørestil hvis man ikke kan få dækkene til at tage fat foran...
    Jeg tror du tager fejl at forende og bagende på en bil,,,, ;-))

Hvis man kører efter forholdene, og en bagende skrider ud, skal fejlene ikke så meget finden i dækkene der sidder foran eller bagved, man har så bare generelt ikke gode dæk, og man har en bil der enten overbremser eller bare i det hel taget ikke holder sin bil up to date...!

Biler bremser MEST foran, Den trækker MEST foran når den er forhjultruken,,,, med mindre man har en bil der er i meget ringe stand eller ikke mindst dårligt vedligeholdt...
    Du må revidere lidt på din viden syntes jeg personligt, men stadig du har din holdnig og jeg har min, og det behøver vi jo ikke sidde og diskutere her, manden bad om et råd, og dem har han fået, men at ligestille det med at overbevise ham om at tro på julemanden er en helt anden ting.....;-)))

• #23   20. dec 2009 dan

jeg vil meget gerne vide, hvor du har din viden fra? da den er aldels forkert og strider stærkt imod det som jeg har lært under min uddannelse som mekaniker. og stikker imod al logisk og praktisk tænkning. men igen, selv mekanikere i dag sætter de bedste dæk foran på en bil. total håbløst. og jeg har prøvet at bagenden skrider ud, mere end en gang på en forhjulstrukken bil, og det uden at provokere eller noget som helst! enda engang ud af lige vej uden nedbremsning eller noget!

• #24   20. dec 2009 Jens K A

de brede bagpå for ikke nemmer ved at bryde igennem selv om de smalle har lavet et spor, i væreste fald så får de svære ved det da de kommer til at "mangle" greb i midten hvor de foreste har gravet sig ned, hvis altså de ligger sig ovenpå sne'en.

nylander N

så længe din dæk montering er ens på hver aksel på du godt køre md 195 foran og 225 bag på. står i loven. der er så andre regler som samtidig skal overholdes, men snakker vi ren brede så skal det bare være ens på hver aksel.

thomas

dejligt at se at nogen her ved hvordan det skal være smiley

• #25   21. dec 2009 Kennet L

Som sagt er det min holdning, hvis en bagende skrider ud på en forhjulstrukken bil, så er der simpelthen nogen andet galt... Og at sætte de mest slidte bagpå en bil, kan jeg slet ikke se logikken i,,, bilen trækker og bremser stadig mest foran, og den kontakt vil i flytte vær fra de trækkende og bremsende hjul.... Ja vi er jo så forskellige....
    En hel anden ting er at jeg ALDRIG ville køre med forskellig dækbredde på min biler, og hvorfor man tror bredde dæk står bedre fast end smalle ja det forstår jeg ikke lige..

Kommentér på:
vinterhjul experten !!!

Annonce