{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Passat VariantB5 eller Skoda Octavia C {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger så er jeg på udkig efter enten en Passat variant fra 02 - 05 eller en Skoda Octavia Combi.
Som kan erstatte min Golf 4 da der nu er kommet et familie medlem mere.
Inden jeg bestemmer mig vil jeg lige spørge jer til råds om et par ting.

Det skal begge være diesel men der udover er motor model underordnet. Prisen skal ikke overstige 150.000

Jeg kan se at passaten typisk var 100.000 dyre end skodaen fra ny, men alligevel er der ikke den store forskel på dem som brugt. Holder man sig under de 150.000 kr er de begge fra 02,03 og har kørt mellem 200 og 300 tusinde km. Udstyret er også ca. det samme.
Det undre mig lidt

Personligt er jeg selv mest til passaten men med det tyder på at der er en del værdiforringelse når de bliver ældre. Jeg ved ikke om i har en forklaring ??

Der skulle vel heller ikke være noget i vejen for at vælge en bil der har kørt over 200.000 så længe det er en Diesel. De køre jo meget længere en en benziner.

Hvad syntes i jeg skal vælge ??? Hvor får man mest for pengene og er der noget man skal være opmærksom på inden man køber? (service,rust,kendte fejl)

Håber i kan hjælpe mig på rette spor.

På forhånd tak
Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat VariantB5 eller Skoda Octavia C
  • #1   20. dec 2009 Uden at have set bilerne, havde jeg taget Passaten.. Som du selv siger, den holder nok prisen bedst..

• #2   21. dec 2009 daniel j - han siger jo netop at passaten IKKE holder prisen bedst, i og med den var 100.000 dyrere fra ny, men nu ligger i samme prisleje som skodaen

andreas a - det med dieselbiler kan kører flere km end benzin var i gamle dage, forstået på den måde at i dag er benzinmotorene så gode at der næsten ingen forskel er, derimod kan en diesel være dyrere at reparere på nå den kommer op i høj km; turbo, dieselfilter, partikelfilter etc. MEN

Jeg er nu ikke enig med dig i at priserne på de to modeller er helt ens, du får en bil der har kører færre km v skodaen og jeg ville gå efter den hvis det var mig.

Men tag ud og prøv en af hver og sammenlign. Og husk at fordi du køber en skoda så får du ikke en vw! motor er det samme, men kvaliteten er altså ikke helt det samme.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Svar: 11
    #3   21. dec 2009 tag med i dine betragtninger at der ikke er lige så meget plads i octaviaen

• #4   21. dec 2009 Andreas H: På hvilke områder adskilder skoda og vw sig i kvalitet? Det vil jeg da gerne vide

• #5   21. dec 2009 jamen der er mange områder et par af dem kunne være undervogn og interiør, lad os tage kabinen som et eksempel, sætter du dig ind i henholdsvis en passat og en octavia kan du tydeligt mærke forskel, men hvad havde du regnet med det er jo klart! jeg siger ikke at forskellen er stor jeg siger bare den er der.

• #6   21. dec 2009 Andreas: Nu kører en octavia jo med golf undervogn, så der er de jo ens i kvaliten. Og eftersom Octavia er bygget over golfen (dog forlænget) er det ikke med passaten af du skal sammenligne interiør, men igen golfen. Og der er de ens.
    Sidder du i en Passat og derefter en Superb, så er de ganske ens.

• #7   21. dec 2009 knapper og instrumenter og en masse andet går igen på tværs af VW / Skoda / Audi / Seat.
    Platforme bliver også delt på tværs

• #8   21. dec 2009 det er de jo så ikke, manden kigge efter enten en passat eller octavia, dvs det er hans sammenligningsgrundlag; jeg har selv erfaringer med skoda, har en i øjeblikket og det er en glimrende bil, men det er ikke en vw som manger (som jer) fejlagtigt tror, det er naivt at tro man kan give 50-80000 mindre for en bil og så få samme kvalitet!!!

• #9   21. dec 2009 Andreas H: Så er det jo ret sjovt, at da den nuværende model Fabia blev lanceret, var den bygget over den kommende polo.... Eller rettere Polo er en Fabia med VW mærke. Samme dele og kvalitet.

• #10   21. dec 2009 Og flere knapper og dimser i min fabia er magen til dem der er i min lillebrors Audi A3

VAG er en stor familie idag hvad stumper angår

• #11   22. dec 2009 Hehe jamen lev i bare i jeres naive tro om det er det samme... Jeg siger heller ikke at nogle af delene kan være det samme, MEN langt fra alle!

Kommentér på:
Passat VariantB5 eller Skoda Octavia C

Annonce