{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Lorte Lovgivning. {{forumTopicSubject}}

Har lige fået en regning på 4500,- i vægt afgift for en bil jeg solgte for snart 2 år siden.
Problemet er at fjolset ikke har omregistreret (Ja spar mig bare for at jeg selv kunne have taget på motorkontoret).
Men jeg var på motorkontoret i sommers med en afmeldings blanket samt min slutseddel hvor han har underskrevet at have overtaget den i starten af 2008.
Syntes det er pisse unfair at man så sidder med regningen og jeg nægter fanme at betale.
Men hvorfor ryger regningen ikke over på ham? så som f.eks restgæld gør ved ejerskifte.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte Lovgivning.
  • #1   21. dec 2009 Hvis du har afleveret en afmeldings blanket skal du jo ikke betale så er bilen jo afmeldt!

• #2   21. dec 2009 hvad er problemet..smid da regningen ud og glem resten,,hvad vil de gøre,,komme og hive pladerne af,,jamen i skal være velkommen..du har jo på papir hvem der har købt bilen,så henviser du bare til ham,tror du så ikke at de henvender sig til ham i stedet for..om ikke andet klipper de dem bare når de finder dem,,og det er jo ikke dit problem.

• #3   21. dec 2009 Steffen

Der er lige der folk tager fejl, de overlader jo et køretøj til en anden når den står i deres navn...
    At man bagefter teger ned og afleverer en blanket, er jo først fra den dag man bliver opmærksom på den manglende afmelding / omregistrering, mange gør det jo ikke lige på de 3 uger, hverken sælger eller køber, og NØL kommer jo som regelen til at koste, håber da der komme størrere tiltag fra skats side, så det kommer til at koste at folk ikke er deres ansvar bevidst, men prøver at ligge det over på en anden eller andre...;-))

• #4   21. dec 2009 SlowRide R

He he den var god,,,, SKAT indeholder bare pengene i evt. løn han får, så ja smid bare regningen ud, så slipper du for gebyret på girokortet, men man kommer nu til at betale alligevel, uanset hvor meget man tramper i gulvet.... det er jo skat....;-)))))

• #5   21. dec 2009 Hvis du har købs kontrakt, så kan det ALDRIG blive dit problem jo.. Smid regningen ud, og ring til dem og sig lortet er solgt!

• #6   21. dec 2009 Ja men problemet er at jeg fik aflevetet blanketten sommeren 2009 .... og han har haft bilen siden maj månede(mener jeg) 2008 ....

så ifølge skat gælder afmeldingen først fra sommeren 2009 ...

• #7   21. dec 2009 nu er skat jo ikke helt lige så tumpet så mange vil gøre dem til,,så længe han kan bevise at bilen er solgt,,og kan henvise til en køber,,så er de sku til at have med at gøre,,jeg har prøvet det et par gange,,og har ikke haft problemer med dem,,og har iøvrigt lige solgt min Astro i lørdags,,jeg gav da gerne køber 3 uger til at få den omreg..for igen,,jeg syntes ikke det er noget problem

• #8   21. dec 2009 SlowRide : så du vil foreslå jeg skal ringe ud og snakke med dem eller hvordan?? de har allerede en kopi af slutsedlen med dato og hans underskrift på .... så de kan jo godt se hvornår han har overtaget den fra.

• #9   21. dec 2009 Thomas,,så beder du jo også selv om at få problemer,,sådan noget skal gøres 3 uger efter bilen er solgt og du ikke har modtaget modregning fra vægt afgift og forsikring,,og det holder man jo selv øje med,,så hvis du kan lade et år gå uden at du selv gør noget,,så skal du sku da også straffes.*gg*

• #10   21. dec 2009 ja klaret,,,forklar dem sagen på en pæn måde,så er de da til at snakke med.

• #11   21. dec 2009 Du må jo også have betalt forsikring i den periode, for hvis den ikke er betalt, så vil motorkontoret efter kort tid afmelde bilen og du vil få en bøde på 1000kr.

• #12   21. dec 2009 Thomas H>

Du kan aldrig hæfte for det beløb hvis du har gemt din slutseddel fra maj 2008. Jovist kan Skat kræve dem hos dig, men hvis du har overskud kan du lægge sag an mod den idiot der købte bilen og man må jo sige at du har tingene på din side.

• #13   21. dec 2009 Bilen er vel stadig på plader? Om det er de samme er lidt ligegyldigt, for det kan jo ses på stelnummeret.

• #14   21. dec 2009 ring til en advokat der er mange der har gratis rådgivning over telefonen.
    meld ham til politiet og sagsøg fjolset.
    du har fat i den lange ende når du har hans underskrift på at han har købt bilen der.

Kommentér på:
Lorte Lovgivning.

Annonce