{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.972 visninger | Oprettet:

Blæser v/ Køler defekt - Ok at køre? {{forumTopicSubject}}

Hej.

For en uges tid siden kogte min Polo 6n over efter en laaaangsom køretur i midtbyen (Aalborg) hvor vi trillede rundt i over en halv time for, at finde en parkeringsplads.
Pludselig røg temp. måleren i vejret - Jeg fik hurtigt slukket slukket bilen. Viste sig 'heldigvis' at det var damp fra kølerbeholderen og ikke noget der var ved at være'ild' i.
Blæseren ude ved køleren er gået død - Så enten skal der en ny til eller også er det bare termostaten / føleren der skal skiftes (har jeg ladet mig fortælle).
Jeg har nu en uges tid kørt på arbejde trods dette problem (2x30 km), men når nu der køres m. en vis fart bliver bilen vel også 'naturligt' kølet uden blæseren(?).
Nu er jeg så en smule nervøs over at skulle køre en 5-600 km her over julen. Tror i det er et problem?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Glædelig Jul & Godt Nytår!
Mvh Kasper,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blæser v/ Køler defekt - Ok at køre?
  • #1   23. dec 2009 få den skiftet, men hvis du kan formå at køre med en nogenlunde hastighed mere eller mindre hele tiden så bliver den kølet ned.
    sålænge din vandtemp. ikke stiger i vejret så er du good to go...
    men det kan være farligt hvis vandet bliver for varmt for tit

• #2   23. dec 2009 så længe du holder gang i bilen altså ikke noget kø eller andet hvor du holder stille længe så sker der ikke noget

blæseren er der for at køle bilen når den holder stille og fartvinden ikke er til stede så der sker ikke noget hvis du bare ikke ender i en 2t lang kø

• #3   23. dec 2009 Yes vil også have den skiftet - Men syntes bare ikke jeg har tid til at undvære bilen en dags tid her i julen... Desuden er jeg ikke sikker på at min mekanikker har tid.

Temp. måleren ligger imellem 'knap 90' og stregen derunder - Det er vel egentlig meget normalt er det ikke?

Hvis det bare er termostaten tager det så kun 10 min at skifte den?
    Og nogen idé om hvor de ville kunne tjekke om det er den og evt. skifte den d.d. til fornuftige penge (og hvad mon det vil koste?)

• #4   23. dec 2009 Det burde ikke være værre end du selv kan skifte sådan en blæser smiley

• #5   23. dec 2009 Det er ikke din termostat, det er din blæserkontakt som du selv skriver, den tager ikke længere tid at skifte end det tager dig at skrive dette indlæg, og man behøver ikke at være mekanikker for at klare dette lille problem, den sidder i øvrigt i køleren, og hvis bilen er kold kan du skifte den så hurtigt at du undgår at der løber ret meget kølevand ud, men husk at fylde det efter den taber....
    Jeg vil sige at du kan godt køre med det som andre skeiver, men i dette vejr vi har kan der også opstå kø eller lign på motorvejen eller andre steder, og så kommer du til at holde stille og må slukke bilen, og så bliver det sgu koldt at sidde i bilen.. den koster "næsten gratis" så kom i hug, og skift skidtet først som sidst.. ;-))
    God jul til dig.....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=3306237848&n=493533776

• #6   23. dec 2009 Du kan iøvrigt også prøve at tage ledningen der sidder på kølerblæserkontakten som vist i link, og sætte den på stel med tænding på og stel på bilen så skulle blæseren gerne starte, og kan du ikke nå og få fat på en så kan du evt. have den siddende på stel konstant under din køretur, eller trække en ledning ind i bilen du kan sætte på stel, hvis du kommer til at holde i kø...;-))

• #7   23. dec 2009 Mage takker for svarene indtil videre :o)
    Denne lille 'kontakt' hvor sidder den lige henne af (her inden jeg skal ud og lede...)
    I bund, top eller side af køleren? Og er den til at komme til uden at skal have afmonteret en masse andet?

• #8   23. dec 2009 Nå, nu har jeg været ude og lede lidt men kan dælme da ikke lige finde ud af hvor den lille kontakt sidder...(?)

• #9   23. dec 2009 den sidder sikkert ind i siden på køleren smiley

• #10   23. dec 2009 Ja vil også være mit gæt, eller i bunden....

Men den skulle gerne sidde i siden efter denne tegning, de to øvrige er kølerslanger...

http://www.thansen.dk/showdrawing.asp?i=501010941301.JPG

• #11   23. dec 2009 Oki, må lige ha ledt lidt videre så... :o)
    Men selvfølgelig har de ikke 'dimsen' ved hverken Hoyer Autodele, Nørresundby, thansen eller Auto-G i Aalborg... :o(

Ved Auto-G oplyste han at de havde nogle forskellige 'modeller'.
    En m. 2 ledninger og så et par forskellige m. 3 ledninger...
    Har kunne læse mig frem til at 2 ledninger = 1 hastighed på blæser og 3 ledninger = 2 hastigheder.
    Mener kun jeg har 'hørt' min blæser m. én hastighed, kan det ikke passe?

• #12   23. dec 2009 Jo det tror jeg efter at der kun er en ledning...

Men ellers træk en midlertidig ledning inde i bilen som du kan sætte på stel derinde, den kan sagtens gå over skærm og ind ad døren, da den kun er til blæseren, og skulle den gå imod noget så starter blæseren jo bare....;-))

Kommentér på:
Blæser v/ Køler defekt - Ok at køre?

Annonce