Blæser v/ Køler defekt - Ok at køre? {{forumTopicSubject}}
Hej.
For en uges tid siden kogte min Polo 6n over efter en laaaangsom køretur i midtbyen (Aalborg) hvor vi trillede rundt i over en halv time for, at finde en parkeringsplads.
Pludselig røg temp. måleren i vejret - Jeg fik hurtigt slukket slukket bilen. Viste sig 'heldigvis' at det var damp fra kølerbeholderen og ikke noget der var ved at være'ild' i.
Blæseren ude ved køleren er gået død - Så enten skal der en ny til eller også er det bare termostaten / føleren der skal skiftes (har jeg ladet mig fortælle).
Jeg har nu en uges tid kørt på arbejde trods dette problem (2x30 km), men når nu der køres m. en vis fart bliver bilen vel også 'naturligt' kølet uden blæseren(?).
Nu er jeg så en smule nervøs over at skulle køre en 5-600 km her over julen. Tror i det er et problem?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Glædelig Jul & Godt Nytår!
Mvh Kasper,
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
sålænge din vandtemp. ikke stiger i vejret så er du good to go...
men det kan være farligt hvis vandet bliver for varmt for tit
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 771
blæseren er der for at køle bilen når den holder stille og fartvinden ikke er til stede så der sker ikke noget hvis du bare ikke ender i en 2t lang kø
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 114
Temp. måleren ligger imellem 'knap 90' og stregen derunder - Det er vel egentlig meget normalt er det ikke?
Hvis det bare er termostaten tager det så kun 10 min at skifte den?
Og nogen idé om hvor de ville kunne tjekke om det er den og evt. skifte den d.d. til fornuftige penge (og hvad mon det vil koste?)
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.282
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg vil sige at du kan godt køre med det som andre skeiver, men i dette vejr vi har kan der også opstå kø eller lign på motorvejen eller andre steder, og så kommer du til at holde stille og må slukke bilen, og så bliver det sgu koldt at sidde i bilen.. den koster "næsten gratis" så kom i hug, og skift skidtet først som sidst.. ;-))
God jul til dig.....
http://www.thansen.dk/products.asp?c=3306237848&n=493533776
aug 2008
jan 2006
Denne lille 'kontakt' hvor sidder den lige henne af (her inden jeg skal ud og lede...)
I bund, top eller side af køleren? Og er den til at komme til uden at skal have afmonteret en masse andet?
jan 2006
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.282
aug 2008
Men den skulle gerne sidde i siden efter denne tegning, de to øvrige er kølerslanger...
http://www.thansen.dk/showdrawing.asp?i=501010941301.JPG
jan 2006
Men selvfølgelig har de ikke 'dimsen' ved hverken Hoyer Autodele, Nørresundby, thansen eller Auto-G i Aalborg... :o(
Ved Auto-G oplyste han at de havde nogle forskellige 'modeller'.
En m. 2 ledninger og så et par forskellige m. 3 ledninger...
Har kunne læse mig frem til at 2 ledninger = 1 hastighed på blæser og 3 ledninger = 2 hastigheder.
Mener kun jeg har 'hørt' min blæser m. én hastighed, kan det ikke passe?
aug 2008
Men ellers træk en midlertidig ledning inde i bilen som du kan sætte på stel derinde, den kan sagtens gå over skærm og ind ad døren, da den kun er til blæseren, og skulle den gå imod noget så starter blæseren jo bare....;-))
Blæser v/ Køler defekt - Ok at køre?